Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Canon printer ip4000

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Canon printer ip4000

    (ik hoop dat ik dit onderwerp op het juiste forum heb gepost)

    Vandaag de Canon printer ip4000 in werking gezien. Verbluffend !

    Het zou de nieuwe versie zijn van de Canon i865. Maar ik weet niet wat het verschil is tussen beide modellen. Kan ook in de technische beschrijvingen weinig verschillen ontdekken. Prijs (dit weekend tijdens opendeur EuroSys 169 Euro).

    Iemand al ervaring met deze printer ? Een aanrader ?
    Last edited by MDF; 11 september 2004, 20:46.

  • #2
    Re: Canon printer ip4000

    Wel ik heb deze printer daar gisteren ook bewonderd , en heb er mij direct ene meegenomen.
    Heb al een paar A4'jes afgeprint op fotopapier en ik moet zeggen de kwaliteit is SUPER , volledig blad geprint , geen wit randje dus. Een heel verschil met m'n andere printer (HP Photosmart) die 9600 dpi (enkel beschikbaar op de Ip 4000) maken een heel groot verschil.
    Nie twijfelen zou ik zeggen en vandaag nog gaan halen.
    ***Ne kodak en ne zak...***

    Comment


    • #3
      Re: Canon printer ip4000

      Vrijdag erom gegaan en deze morgen geinstalleerd....
      en inderdaad het is een verbluffende printer ......
      Alleen heb ik moeten zoeken hoe ik alles op een 110.6x152.4 mm kreeg.
      Na 4 afdrukken eindelijk gelukt (je krijgt er een klein pakje Photo Paper Pro papier bij van 5 vel).(electronische handleiding is enorm uitgebreid)
      Veel instelmogelijkheden (tegenover m'n HP890 toch).
      'k ben benieuwd hoe lang de cartridgen zullen meegaan (maar toch al direkt reserve gekocht).
      Nu eens testen hoe een A4 eruit komt.
      Last edited by daVinci; 12 september 2004, 11:03.
      daVinci
      www.pbase.com/davinci/ die spijtig genoeg niet meer ge-update wordt (tijd ....)

      Comment


      • #4
        Re: Canon printer ip4000

        ben al tijdje aan het zien naar nieuwe printer, maar vraag me af of het wel de moeite is om te 'upgraden' van mijn huidige printer (Photosmart 7960). Iemand?
        Gear list : Fujifilm X-T3 + 18-55/2.8-4 + 23/1.4 + 55-200 + 35/2 || Sony rx100m4 || Sony A7III + kitlens + Tamron 28-75/2.8 + fe55/1.8

        Comment


        • #5
          Re: Canon printer ip4000

          weet iemand waar deze het goedkoopst is?
          [FONT=Century Gothic][SIZE=2]WWW.NATUURBEELD.BE | FACEBOOK

          Comment


          • #6
            Re: Canon printer ip4000

            weet iemand waar deze het goedkoopst is?
            Kijk hier eens:
            kieskeurig.nl

            Comment


            • #7
              Re: Canon printer ip4000

              Ok, dit is een printer met 5 inkttankjes. Er bestaan ook canon´s met 6 en zelfs met 8 tankjes. Heeft iemand nou een echt verschil gezien tussen deze kleurenprints? En hoe zit het met het zichtbare verschil tussen de 4800x1200 dpi en 4800x2400 dpi printers?

              Comment


              • #8
                Re: Canon printer ip4000

                Oorspronkelijk geplaatst door Plofkop
                Ok, dit is een printer met 5 inkttankjes. Er bestaan ook canon´s met 6 en zelfs met 8 tankjes. Heeft iemand nou een echt verschil gezien tussen deze kleurenprints? En hoe zit het met het zichtbare verschil tussen de 4800x1200 dpi en 4800x2400 dpi printers?
                Tech Talk - Discuss PC Hardware, Software, Internet and Other Technology

                fredje

                Comment


                • #9
                  Re: Canon printer ip4000

                  @plofkop

                  er is wel degelijk een verschil tussen 5,6 en acht inkttankjes wat daarom niet wil zeggen dat een printer met 5 inkttankjes niet goed zou zijn, als men die afdrukken alleen bekijkt zijn dat mooie fotos, maar als men vergelijkt met een beter, ja dan... (dezelfde stelling gaat ook op voor fotocentrales, als je een foto ziet is die goed maar als men begint te vergelijken blijken er betere te zijn, alles hangt af waar men zijn norm legt)

                  ik heb een 9950i met acht inkttankjes en print hiermee schitterend af tot a3, maar als je alleen de intentie hebt om 10/15 af te drukken heb je zoiets natuurlijk niet nodig
                  bij vergelijking is gebleken dat hij beter is dan de canon 965i

                  mark

                  Comment


                  • #10
                    Re: Canon printer ip4000

                    Oorspronkelijk geplaatst door markymark
                    ik heb een 9950i met acht inkttankjes en print hiermee schitterend af tot a3, maar als je alleen de intentie hebt om 10/15 af te drukken heb je zoiets natuurlijk niet nodig
                    bij vergelijking is gebleken dat hij beter is dan de canon 965i
                    mark
                    Oeps.. had je nou niet moeten zeggen..
                    Die 965i prijkt al een bijna een jaar op mn buro. (wel zeer tevreden trouwens)

                    Mn vraag was vooral gericht op gebruikerservaring, niet op reviewsites. Reviewsites zijn wel eens ietwat gekleurd volgens mij.

                    Comment


                    • #11
                      Re: Canon printer ip4000

                      je mag altijd eens passeren om een a4 tje te vergelijken

                      mark

                      Comment


                      • #12
                        Re: Canon printer ip4000

                        Als ik goed gelezen heb op die preview site, kan hij dus in een keer voor en achterkant bedrukken zonder dat je het papier moet omdraaien, dat is een grote . (handig voor mijn werken)

                        En hij (ip4000) heeft een een top voor gewoon papier, en een lade voor fotopapier, dat is weer plus. Nu moet ik altijd verwisselen.

                        En hij heeft geen geheugenkaart lezertjes, wat de kostprijs ook al wat hoger maakt. ( geheugenkaart lezertjes ik snap niet voor wat ze dat er in bouwen, in die compact printertjes ok dat is handig voor als je op reis bent, maar een een desktop (of hoe noem je dat). heb je dat niet nodig hé. als je een kaartlezer wilt koop je een externe.)

                        en het verschil tussen die drie foto's is niet overdreven En vijf inkt cassetes is nog altijd goedkoper dan 8. ( is het niet goedkoper als je met 8 cassetes print naar een fotolab te sturen ? bv ongeveer een a4 printje wat kost dat met een fotocentrale, en met de printer?)

                        van mij krijgt de ip4000 al zeker een A+

                        groetjes Jonas
                        Last edited by Xentro; 13 september 2004, 15:52. Reden: schrijffouten
                        Fotografie betekent 'schrijven met licht' Xposed
                        Fujifilm X-Pro1 - Fujinon 35mm F/1.4 - Compact drive PD70X - Manfrotto 475B, 808RC4 en statieftas M100P - Ona Brixton field tan .

                        Comment


                        • #13
                          Re: Canon printer ip4000

                          printen met acht cartridges is in spe niet duurder want je doet gemiddeld dan ook langer met je cartridges, het is gewoon wat meer direct te investeren

                          ik vind mijn 9950 uitstekend en zijn (relatief) veel geld waard, alleen het canon pro paper vind ik zeer duur, maar dat heeft niets met type van printer te maken

                          Comment


                          • #14
                            Re: Canon printer ip4000

                            Canon heeft deze printer onder twee benamingen in de handel gebracht namelijk de Canon IP4000 dit is de link met de specificaties:


                            en de Canon IP4000R
                            Verzamelaar van digitale Canon en Nikon toestellen en lenzen

                            Comment


                            • #15
                              Re: Canon printer ip4000

                              Oorspronkelijk geplaatst door Otto Knap
                              Canon heeft deze printer onder twee benamingen in de handel gebracht namelijk de Canon IP4000 dit is de link met de specificaties:


                              en de Canon IP4000R
                              http://www.canon-europe.com/For_Home...PIXMA_iP4000R/
                              Het is bijna dezelfde printer enkel de R versie heeft wireless printing voor de rest is hij idd hetzelfde.
                              ***Ne kodak en ne zak...***

                              Comment

                              Working...
                              X