Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Waar zijn ze gebleven...?

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Waar zijn ze gebleven...?

    Er gaan er en er komen op BD.
    Soms denk je dan, waar zijn ze gebleven.
    Waar is bv deze jonge man gebleven waar ik op BDLive een leuk gesprek mee heb gehad.
    Hij ging veel naar concerten en nam daar foto's en was erg aktief op BD.
    Wij weet wat er van hem is geworden..?
    ----

    grt,bouk.
    wie niet spreekt wordt niet gehoord, wie niet schrijft wordt niet gelezen.
    http://s281.photobucket.com/user/tut...0polder?sort=3
    https://www.facebook.com/profile.php?id=100008593234290

  • #2
    Re: Waar zijn ze gebleven...?

    Zijn nickname is Johan De Man. Heb 'm nog gezien bij een cursus portretfotografie in mei 2015.
    BD1166BE. CANON camera's (7D, G9), objectieven van 10 t/m 400mm, en Speedlite 580EX II - Manfrotto tripod 190CXPro4 + Markins Q3 -  M1 iMac 24" - 16GB RAM - 2TB SSD (MacOS Sonoma 14.4) - iPhone XR (iOS 17.4) + iPad5 WiFi (iPadOS 16.7.6)

    Comment


    • #3
      Re: Waar zijn ze gebleven...?

      Is het een trend om BD te verlaten? I dont know.
      Maar ik merk wel dat veel oude rotten met veel kennis van het forum weg zijn gegaan de laatste tijd en ver talent komt er niet echt bij.
      Vroeger kon je nog complexe vragen stellen maar tegenwoordig is die kennis weggetrokken.
      Het minpuntje vroeger was wel dat de debatten soms wat te fel waren en eindigden in hevige ruzies. Wat nu het geval niet meer is.
      Ik mis ergens wel de oude tijd want het was dan wel allemaal wat heviger, je kon er toch verdomd veel uit leren.

      Comment


      • #4
        Re: Waar zijn ze gebleven...?

        Oorspronkelijk geplaatst door buurmanBert Bekijk bericht
        Is het een trend om BD te verlaten? I dont know.
        Maar ik merk wel dat veel oude rotten met veel kennis van het forum weg zijn gegaan de laatste tijd en ver talent komt er niet echt bij.
        Vroeger kon je nog complexe vragen stellen maar tegenwoordig is die kennis weggetrokken.
        Het minpuntje vroeger was wel dat de debatten soms wat te fel waren en eindigden in hevige ruzies. Wat nu het geval niet meer is.
        Ik mis ergens wel de oude tijd want het was dan wel allemaal wat heviger, je kon er toch verdomd veel uit leren.
        T'ja, wat wil je, sommigen komen hier maar om ruzie te stoken.

        Comment


        • #5
          Re: Waar zijn ze gebleven...?

          Oorspronkelijk geplaatst door demeyereg Bekijk bericht
          T'ja, wat wil je, sommigen komen hier maar om ruzie te stoken.
          Juist Gert, maar rotte appels vind je nu ook weer in iedere fruitmand.
          Wat ik wel meer en meer ervaar is dat voor velen BD gezien wordt als een sort vakantiefotoalbum. Voor velen is BD een etalage verworden en je hoeft er enkel naar te kijken en de fotograaf in zijn hobby te bevestigen dat die foto's nu echt top zijn.
          Vroeger werd inderdaad vaak dieper en grondiger gekeken en gediscuteerd over een foto. We waren wel met heel wat minder en het aanbod was tukken lager. Discussies waren soms heftig tot op het randje van verwijten ... en dat is ook niet goed.
          Maar dit is nu éénmaal de tol van het zo gezegde sociale internet. We zeggen al dan niet waar we zin in hebben (tegen een scherm) en dan draaien we de knop om. Het sociale gedrag van de fotograaf (fotografen) om in gesprek met elkaar met het fototoestel erbij is verdwenen en iedereen is nu meester. Je moet maar eens kijken op diverse fora waar te pas ten te onpas door iedereen workshops worden georganiseerd met het geacht alle wijsheid in pacht te hebben.
          Maar daar moeten we nu mee leren leven.
          Doet me denken aan de Challenge van januari waar ik probeerde een open en eerlijke kijk te geven op alle foto's en waar enkele ivoren torens toch aan het wankelen werden gebracht wat me vaak niet in dank werd afgenomen. Je moet maar eens het topic lezen en de challenge van januari bekijken.
          Bijkomend probleem is dat iedereen persoonlijke antwoorden wil. Bij aanschaf van een fototoestel vind je soms tot 4x dezelfde vraag over hetzelfde toestel en raar, men wil een persoonlijk antwoord. Wat als antwoord gegeven werd in het eerste topic is voor die van die vraagsteller en ik wil een antwoord (al is het antwoord gelijk) op mijn eigen vraag. En uiteindelijk geef je als 'kenner' (lees gebruiker) nergens antwoord of hulp. En vaak zijn er stuurlui aan de wal die het ook beter weten ook al hebben ze nog nooit het toestel in handen gehad en hebben ze het gezien van ene die het gehoord heeft.
          https://www.fotospotter.be
          Je suis content d’être heureux

          Comment


          • #6
            Re: Waar zijn ze gebleven...?

            Er zijn 2 trends die het aantal gebruikers van dit forum doen dalen:

            1. Forum concept
            Het concept van een forum is algemeen gezien aan het inzakken, en zeker bij -30ers.
            Ze gebruiken snapchat, Facebook etc. Zeer veel forums zijn aan het inzakken en halen hun pieken niet meer. Kijk maar eens naar het aantal actieve leden of aantal leden online. De records dateren van enkele jaren geleden.

            2. DSLR
            Bij de jeugd is het absoluut niet meer cool om met een dikke camera rond te lopen. De levensduur van een foto is hoogstens enkele dagen. Take, share, drop.
            En dat lukt prima met een smartphone, waarvan de kwaliteit van de foto's sterk stijgt.
            Voor een familiefeestje nam ik vroeger wel eens de DSLR mee, nu gewoon met de smartphone.
            Natuurlijk zijn er nog professionals, maar het aantal amateurs die daar tegen aan schurkt zakt.
            Je kan dat betreuren, maar het is een trend.

            Comment


            • #7
              Re: Waar zijn ze gebleven...?

              Oorspronkelijk geplaatst door Tommie1 Bekijk bericht
              Er zijn 2 trends die het aantal gebruikers van dit forum doen dalen:

              1. Forum concept
              Het concept van een forum is algemeen gezien aan het inzakken, en zeker bij -30ers.
              Ze gebruiken snapchat, Facebook etc. Zeer veel forums zijn aan het inzakken en halen hun pieken niet meer. Kijk maar eens naar het aantal actieve leden of aantal leden online. De records dateren van enkele jaren geleden.

              2. DSLR
              Bij de jeugd is het absoluut niet meer cool om met een dikke camera rond te lopen. De levensduur van een foto is hoogstens enkele dagen. Take, share, drop.
              En dat lukt prima met een smartphone, waarvan de kwaliteit van de foto's sterk stijgt.
              Voor een familiefeestje nam ik vroeger wel eens de DSLR mee, nu gewoon met de smartphone.
              Natuurlijk zijn er nog professionals, maar het aantal amateurs die daar tegen aan schurkt zakt.
              Je kan dat betreuren, maar het is een trend.
              Klopt en dat is wat ik ook meen te zeggen. Iedereen meent nu dat hij fotograaf is en met fotografie goed, heel goed bezig is. Vroeger was het de vraag, hoe kan ik nu een goede foto nemen. Nu is de vraag eerder: Hoe verdien ik er geld aan, wat mag ik vragen ...
              Het is niet omdat men foto's neemt men fotografie als liefhebberij heeft. Fotografie is meer dan: Ik zie, ik druk af en post een foto en laat nu iedereen zeggen dat het een goede mooie foto is en op naar de volgende...
              https://www.fotospotter.be
              Je suis content d’être heureux

              Comment


              • #8
                Re: Waar zijn ze gebleven...?

                Oorspronkelijk geplaatst door Wim.Vanmaele Bekijk bericht
                Nu is de vraag eerder: Hoe verdien ik er geld aan, wat mag ik vragen ...
                Het aantal workshops en fotoreizen die momenteel georganiseerd worden vliegen de pan uit en waar vroeger sommige forumleden belangeloos SD's organiseerden, worden er nu betalende fotowandelingen georganiseerd. Er bestaat blijkbaar immers een markt voor.
                Je hebt vandaag ook de "you tube"-filmpjes van bv. Serge Ramelli en de betalende video-cursussen van Photofacts academy, waar mensen een antwoord vinden op hun vragen.
                Daarnaast verkiezen mensen nu meer losse verbanden en trekken ze er samen met een vriendengroep op uit om een fototocht te maken. En dat is positief want zo zijn er steeds meer mensen die foto's maken. Het succes van spotterdays van de Belgische luchtmacht en andere vliegmeetings spreekt voor zichzelf en er is bv. het Venetiaans carnaval dat naar verschillende Belgische steden trekt en heel wat fotografen aantrekt. Ik vermoed trouwens dat de deelnemers aan reenactments stilaan de fotografen beu worden, maar ook zij trekken heel wat amateurfotografen.





                Peter
                Last edited by Heembeek; 3 maart 2017, 11:14.

                Comment


                • #9
                  Re: Waar zijn ze gebleven...?

                  Oorspronkelijk geplaatst door Wim.Vanmaele Bekijk bericht
                  .................................................. ........
                  Wat ik wel meer en meer ervaar is dat voor velen BD gezien wordt als een sort vakantiefotoalbum................................. ..............................
                  Dus een mooie foto van natuur, architectuur, transport, mensen....enz, maar genomen tijdens een vakantie mag/kan dan niet meer !?

                  Wanneer iemand, zoals ik trouwens, het meeste foto's neemt tijdens z'n vakanties, dan zouden we ze niet meer mogen tonen in hetzij beginnershoek, oordeel of SC ???????
                  Ik fotografeer graag, en ben daar graag mee bezig VOORAL tijdens onze vakanties, maar ik ben geen freak die er dagdagelijks mee bezig is. Is daar iets mis mee ???????
                  Moeten we er dan bijplaatsen "sorry, maar deze foto is genomen in het buitenland en/of tijdens een vakantie"..... jawadde, van discriminatie gesproken.

                  Of... waarschijnlijk zal je wel iets anders bedoeld hebben !?
                  Last edited by Guest17; 3 maart 2017, 15:39. Reden: Quote verbeterd

                  Comment


                  • #10
                    Re: Waar zijn ze gebleven...?

                    Oorspronkelijk geplaatst door Djivan Bekijk bericht
                    Dus een mooie foto van natuur, architectuur, transport, mensen....enz, maar genomen tijdens een vakantie mag/kan dan niet meer !?

                    Wanneer iemand, zoals ik trouwens, het meeste foto's neemt tijdens z'n vakanties, dan zouden we ze niet meer mogen tonen in hetzij beginnershoek, oordeel of SC ???????
                    Ik fotografeer graag, en ben daar graag mee bezig VOORAL tijdens onze vakanties, maar ik ben geen freak die er dagdagelijks mee bezig is. Is daar iets mis mee ???????
                    Moeten we er dan bijplaatsen "sorry, maar deze foto is genomen in het buitenland en/of tijdens een vakantie"..... jawadde, van discriminatie gesproken.

                    Of... waarschijnlijk zal je wel iets anders bedoeld hebben !?
                    Pfffff, wat jij er toch ook altijd van maakt ....
                    Ik spreek over velen en jij weet er weer de noemer iedereen van te maken ...
                    Je weet best wel wat er bedoeld wordt, waarom verteken je dan ook steeds weer die zaken ?
                    Kijk, dit is de manier waarop je mensen afschrikt en hen onbewust (hopelijk) doet stoppen met BD.
                    https://www.fotospotter.be
                    Je suis content d’être heureux

                    Comment


                    • #11
                      Re: Waar zijn ze gebleven...?

                      Oorspronkelijk geplaatst door Wim.Vanmaele Bekijk bericht
                      Pfffff, wat jij er toch ook altijd van maakt ....
                      Ik spreek over velen en jij weet er weer de noemer iedereen van te maken ...
                      Je weet best wel wat er bedoeld wordt, waarom verteken je dan ook steeds weer die zaken ?
                      Kijk, dit is de manier waarop je mensen afschrikt en hen onbewust (hopelijk) doet stoppen met BD.
                      T'is godverdoeme net omgekeerd... waar leest U het woordje 'iedereen' in mijn reactie ?????????
                      Wat ik in mijn reactie wel lees is driemaal het woordje IK.

                      En ik maak er niks van, integendeel, wie verlaagt het BD forum tot een vakantie album ????????
                      Kijk gewoon eens naar de brandjes en branden die U in gang gezet hebt de laatste maanden/jaren, en dan wordt U waarschijnlijk reeds heel wat wijzer.

                      Het zal U niet blijven lukken om altijd maar weer de schuld in iemands anders schoenen te schuiven.
                      Wanneer U prikken uitdeelt, mag U prikken terug verwachten, of dacht U hier alleen met lamzakken te doen te hebben misschien ?

                      Comment


                      • #12
                        Re: Waar zijn ze gebleven...?

                        Ik denk dat tegenwoordige de mens heel erg egoïstische is geworden. Mensen denken alleen nog aan hun zelf. Misschien heeft het ook wel te maken met dat de mensen steeds harder moeten werken voor wat luxe zover mogelijk. Als je niet voldoende hard werkt, dan ben je zo je baan verloren en zie dan nog maar eens aan werk komen. Dit motiveert ook niet om iets voor een andere over te hebben.

                        Mijn voormalige sport club zie ik ook vroeg of laat stoppen. Het bestuur geraakt maar moeilijk aan paar leden. Verder de jury bij wedstrijden in deze sport is een hele moeilijke opgave.

                        Vroeger werden hier ook geregeld SD' s organiseren. Waar ik veel plezier aan heb beleefd. Ik heb zo verschillende oud, huidige en bannelingen mogen ontmoeten. Allemaal stuk voor stuk prachtige mensen. Als ik zie hoe sommige personen er werk erin hebben gestoken. Petje af. Misschien moeten er gewoon weer meer komen, dan ken je het gezicht achter de persoon. En dan kun je verdraagzamer naar de andere zijn.
                        Waar een wil is, is een weg
                        ---------------------------------

                        Comment


                        • #13
                          Re: Waar zijn ze gebleven...?

                          Oorspronkelijk geplaatst door Djivan Bekijk bericht
                          T'is godverdoeme net omgekeerd... waar leest U het woordje 'iedereen' in mijn reactie ?????????
                          Wat ik in mijn reactie wel lees is driemaal het woordje IK.

                          En ik maak er niks van, integendeel, wie verlaagt het BD forum tot een vakantie album ????????
                          Kijk gewoon eens naar de brandjes en branden die U in gang gezet hebt de laatste maanden/jaren, en dan wordt U waarschijnlijk reeds heel wat wijzer.

                          Het zal U niet blijven lukken om altijd maar weer de schuld in iemands anders schoenen te schuiven.
                          Wanneer U prikken uitdeelt, mag U prikken terug verwachten, of dacht U hier alleen met lamzakken te doen te hebben misschien ?
                          Effen gas terug nemen ....

                          Laat ons stellen dat we beiden inderdaad even een verkeerde schaats aan hebben .
                          Of... waarschijnlijk zal je wel iets anders bedoeld hebben !?
                          Ik heb waardering voor alle types van fotografen hoor en dat je bv meer foto's neemt op vakantie dan anders zal bij velen ook wel zo zijn. Ook ik zit in die situatie. Als ik op reis ga neem ik meer foto's per dag, dan dat ik op een maand in de hof (niet HOF) neem.
                          Ik heb ook niet geschreven, gezegd of gedacht dat dit type van fotografie fout is. Evenmin dat een foto genomen met een smartphone per definitie slecht is. Ook ik doe dat soms en waarom niet.
                          Laat ik me anders uit drukken. Ik maakte van jouw we-vorm iedereen en dat is fout.
                          Als hobbyfotograaf vind ik het reuze even over een compo te kunnen nadenken, effen aan de knopjes te foefelen ... en nadien de foto's te bekijken, zelf te bekijken.
                          Soms wordt er worden er enkele op het forum geplaatst maar dat is niet mijn hoofddoel. En jawel, dagelijks geniet ik met het doorbladeren van de diverse foto's hier op de PC. Dan geniet ik van de gemaakte uitstappen, gevoerde gesprekken en daar heb ik (zoals veel anderen) geen bevestiging van één of ander forum voor nodig. En ik vermoed dat dit evengoed bij jou zo is. En rijk word ik er wel niet mee.
                          En neen, ik wil niet iedereen hier op BD over dezelfde kam scheren. Ik sprak van velen maar velen staat niet gelijk voor iedereen.
                          Bon, zand erover.
                          PS. ik heb eens gekeken hoeveel topics ik gestart heb de laatste 2 jaar en dat valt aardig mee of tegen.
                          https://www.fotospotter.be
                          Je suis content d’être heureux

                          Comment


                          • #14
                            Re: Waar zijn ze gebleven...?

                            maar dat is Johan Bauwens, heel actief op facebook. Hij staat bij mijn vrienden, ik weet ook niet waarom hij weggegaan is van BD. Soms moet je wel wat van staal zijn als je foto's weinig reactie krijgen, het is een fotografie-forum en soms zou het wel eens wat levendiger mogen zijn. Wat is soms raar vind, dat mensen liever reageren op je foto's op plaatsen buiten BD. Ze zijn losser op andere plaatsen, ligt de lat te hoog op BD of raken mensen snel ontmoedigd?
                            https://www.flickr.com/photos/97971414@N07/albums

                            Comment


                            • #15
                              Re: Waar zijn ze gebleven...?

                              Oorspronkelijk geplaatst door LesC Bekijk bericht
                              Zijn nickname is Johan De Man. Heb 'm nog gezien bij een cursus portretfotografie in mei 2015.
                              Dan was hij in de tijd O/Chst ergens in een Antwerps rangeeremplacement dacht ik?
                              Misschien is hij gepromoveerd en heeft hij minder tijd om met het forum bezig te zijn.
                              Deed hij niet aan concert fotografie?
                              Canon 90D | Tamron 10 - 24mm | Canon 24 - 70mm L
                              Fujifilm X-T4 + SmallRig handgreep | Samyang 12mm f/2 | Fujinon XF 27mm f/2.8 | Fujinon 35mm f/1.4 | Fujinon XF 16-55mm f/2.8 R LM WR | Fringer EF-XF ProII | X-E2s.

                              Comment

                              Working...
                              X