Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Draadloos flitsen met Canon 70D

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Draadloos flitsen met Canon 70D

    Graag zou ik een opzetflits/ flits op voet aanschaffen om te gebruiken in combinatie met de Canon 70D.
    Doel is om zijdelings in te flitsen voor macrofotografie ( met Sigma 100mm 2.8), ttz: paddestoelenfotografie,
    Dus geen supersnel systeem. Ik heb al met de frontale flits op het toestel geëxperimenteerd maar dat valt niet mee, ook niet als men flitskracht aanpast. Het licht is te frontaal en de lens werpt een schaduw op het beeld.( Dit weten jullie wel :
    Gezien ik altijd buiten werk graag een draadloos systeem.
    Blijkbaar beschikt de 70 D over een interne transmitter om een flits op afstand aan te sturen.
    Vraag is : Wat moet ik kopen om aan de slag te kunnen gaan? En hoe geraak ik wijs uit de cijfer- letter combinatie die altijd vermeld staan na elke flitser.
    Heb ik nog een transmitter / receiver nodig?
    grt ;

  • #2
    Re: Draadloos flitsen met Canon 70D

    Als je geen TTL hoeft, zijn misschien de flitsers van Yongnuo een optie? Worden altijd aangeprezen voor strobisme en zijn zeer goedkoop.

    Groetjes Marchristan.

    Comment


    • #3
      Re: Draadloos flitsen met Canon 70D

      je kan bij canon normaal ook je interne flits gebruiken om een externe canon flits te laten afgaan. Maar ik ben niet zeker of dat geen ongewenst licht geeft op die ultra korte afstanden.
      goedkope manier met kabel is een ttl kabel, schuift op je flitsschoen en andere kant onder je externe flits. een niet canon ttl kabel kost je 20€ plus een canon flits of non canon ttl flits (verschillende merken hebben dit, yongnuo, nissin, metz)
      draadloos zonder instel mogelijkheden vanop camera is wss het goedkoopst. manuele flits heb je al voor 50€ plus een goedkoop setje triggers van bv yongnuo ben je voor minder als 100€ bezig.
      draadloos met instel mogelijkheden. betaalbaar in dit segment is voor de meeste mensen enkel de cactus v6 I of v6II. voor 1 zender/ontvanger + een cactus flits ben je samen ongeveer 250€ kwijt. voordeel is wel dat je de flitssterkte vanop je zender kan bedienen.

      Ik heb door de jaren heen al met all mogelijke zenders gefotografeerd en het cactus systeem vind ik prijs kwaliteit top.
      A7 f1.4 fuji F2 & F1.4

      Comment


      • #4
        Re: Draadloos flitsen met Canon 70D

        OK, ik kies voor optie twee, de manuele flits en een set triggers. Alvast bedankt voor de info.

        Comment


        • #5
          Re: Draadloos flitsen met Canon 70D

          Oorspronkelijk geplaatst door Groenman Bekijk bericht
          Graag zou ik een opzetflits/ flits op voet aanschaffen om te gebruiken in combinatie met de Canon 70D.
          Doel is om zijdelings in te flitsen voor macrofotografie ( met Sigma 100mm 2.8), ttz: paddestoelenfotografie,
          Dus geen supersnel systeem. Ik heb al met de frontale flits op het toestel geëxperimenteerd maar dat valt niet mee, ook niet als men flitskracht aanpast. Het licht is te frontaal en de lens werpt een schaduw op het beeld.( Dit weten jullie wel :
          Gezien ik altijd buiten werk graag een draadloos systeem.
          Blijkbaar beschikt de 70 D over een interne transmitter om een flits op afstand aan te sturen.
          Vraag is : Wat moet ik kopen om aan de slag te kunnen gaan? En hoe geraak ik wijs uit de cijfer- letter combinatie die altijd vermeld staan na elke flitser.
          Heb ik nog een transmitter / receiver nodig?
          grt ;
          Yongnuo heeft een cloon van de Canon 600 EX-RT... die werkt bij mij perfect en kost een pak minder (Yongnuo YN600EX-RT)
          werken perfect met de 70D ingebouwde transmitter...
          of anders eens kijken naar de Yongnuo YN-14EX ook een cloon van de Canon MR-14EX II Macro Speedlite
          Canon 6D en 7D en een kleine glascontainer

          Comment


          • #6
            Re: Draadloos flitsen met Canon 70D

            Bij een Canon 70 d moet zoals bij een 7d de interne flits uitgeklapt zijn.Ook schijnt er geen mogelijkheid te bestaan om die volledig uit te zetten.Flitst altijd.
            In de handleiding van de 70D staat dat deze flits eventueel de belichting kan beinvloeden.
            Zodoende is mi voor macro een trigger systeem te verkiezen.
            (Ik heb een 70d maar gebruik hiervoor een ST-E2 systeem.Heb ik nog van vroeger voor andere Canons die geen draadloos flitsen toelieten.Maar er zijn goedkopere en betere systemen dan dat.)
            Als iemand mij kan zeggen hoe eventueel die interne flits kan uitgeschakeld worden,graag je oplossing.Maar ik heb ze nog niet gevonden.

            Comment


            • #7
              Re: Draadloos flitsen met Canon 70D

              Oorspronkelijk geplaatst door Groenman Bekijk bericht
              OK, ik kies voor optie twee, de manuele flits en een set triggers. Alvast bedankt voor de info.
              Hou er wel rekening dat als je wil flitsen en Liveview gebruiken (wat voor macro niet abnormaal is), dat je dan wel triggers met ETTL support koopt. Die zijn wel wat duurder, maar met manuele triggers krijg je geen flitspuls in Liveview (op een Canon body).
              David Leemans
              Nikon D7000-D600-D610 | Gallery | Flickr

              Comment

              Working...
              X