Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Ilheus da Rib

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • [Oordeel] Ilheus da Rib


    LE van deze steentjes op Madeira. Veel filter had ik niet nodig, want het was een grijze, donkere dag.


    Update:





    Eerste versie:





    Last edited by SteefD; 3 maart 2017, 18:21. Reden: Update pic
    Sony A7R mkIII - Sony 16-35mm F4 - Sony 24-70mm F2.8 GM - Sony 70-200mm F2.8 GM - Sony 90mm F2.8 Macro G
    Website - 500px - Instagram

  • #2
    Re: Ilheus da Rib

    Tot de verbeelding sprekende locatie
    Ik weet niet wat er mis is gegaan Steven maar ik mis scherpte op de rotsen zelf, ook zie ik een donkere waas rond sommige delen van de rotsen ?

    grts
    Sieg
    Voor meer foto's ; www.sieg.be

    Comment


    • #3
      Re: Ilheus da Rib

      In essentie een mooie plaat EN plaats.
      Het is natuurlijk een kwestie van smaak, maar een warmere afwerking zou de structuren en kleurnuances van de rotsen waarschijnlijk mooier hebben laten zien.
      Misschien was een hoger standpunt beter geweest, omdat die ene "kiezel" nu net het zicht belemmert.
      Nikon D500 en D7100 + Tokina 11-16 F2.8 + Nikon 17-55 F2.8 + Nikon 70-200 F4

      Vriendelijke groeten, Johan

      Comment


      • #4
        Re: Ilheus da Rib

        Wow...De locatie is echt om te smullen als landschaps fotograaf...Denk dat ik Madeira maar eens op mijn verlanglijstje erbij ga zetten.
        Eens met bovenstaande comments...Zeker geen slecht beeld nu...Maar deze foto verdiend gewoon een betere afwerking, inderdaad beetje vreemde donkere halo's rond de grote rots..En mijn voorkeur zou ook een wat warmere afwerking zijn..Al denk ik dat dit een beetje jouw smaak is die koelere tinten.
        Nikon D500+ Tokina 11-16mm F2.8, Nikkor 17-55 F2.8, Nikkor 70-200 F4, Sigma 150 F2.8 OS, Nikkor 200-500 F5.6
        MIJN WEBSITE

        Comment


        • #5
          Re: Ilheus da Rib

          Het zijn wel heel fraaie rotsen en het contrast met de ronde kiezels is sterk. Ik ben liefhebber van dit koele.
          http://www.smuttynose.nl

          Comment


          • #6
            Re: Ilheus da Rib

            met alle respect, maar is dit geen compositie van twee foto's ? Dat aflijnen van de keizels tov de achtergrond komt mij onnatuurlijk over.

            maar de foto an sich kan ik wel smaken, je voelt dat er iets niet klopt, maar het is maar de vraag of dat niet net iets extra geeft aan de foto ?
            mijn nieuwe website (al is er nog wat sleutelwerk aan) : www.fotografiepieter.be

            Comment


            • #7
              Re: Ilheus da Rib

              Oorspronkelijk geplaatst door Iegienie Bekijk bericht
              met alle respect, maar is dit geen compositie van twee foto's ? Dat aflijnen van de keizels tov de achtergrond komt mij onnatuurlijk over.
              Nope. Is slechts 1 foto. Is geen Photoshop aan te pas gekomen, enkel RAW ontwikkeling in LR.
              Ik ga ze nog eens ontwikkelen, met de opmerkingen van hierboven indachtig.
              Sony A7R mkIII - Sony 16-35mm F4 - Sony 24-70mm F2.8 GM - Sony 70-200mm F2.8 GM - Sony 90mm F2.8 Macro G
              Website - 500px - Instagram

              Comment


              • #8
                Re: Ilheus da Rib

                Oorspronkelijk geplaatst door SteefD Bekijk bericht
                Nope. Is slechts 1 foto. Is geen Photoshop aan te pas gekomen, enkel RAW ontwikkeling in LR.
                Ik ga ze nog eens ontwikkelen, met de opmerkingen van hierboven indachtig.
                aha. ok. succes !
                mijn nieuwe website (al is er nog wat sleutelwerk aan) : www.fotografiepieter.be

                Comment


                • #9
                  Re: Ilheus da Rib

                  Oorspronkelijk geplaatst door olivetti Bekijk bericht
                  Het zijn wel heel fraaie rotsen en het contrast met de ronde kiezels is sterk. Ik ben liefhebber van dit koele.
                  Mede door de bewerking een speciale foto geworden zowel van plaats, kleur en van sfeer. Het geheel blijft me boeien
                  Kunst is genieten - genieten is een kunst !

                  Comment


                  • #10
                    Re: Ilheus da Rib

                    Heb ze nog eens onder handen genomen. Iets minder drastische afwerking.

                    Beter? Slechter?
                    Sony A7R mkIII - Sony 16-35mm F4 - Sony 24-70mm F2.8 GM - Sony 70-200mm F2.8 GM - Sony 90mm F2.8 Macro G
                    Website - 500px - Instagram

                    Comment


                    • #11
                      Re: Ilheus da Rib

                      Beter nu hoor, de donkere waas rond de rots is nu weg

                      grts
                      Sieg
                      Voor meer foto's ; www.sieg.be

                      Comment


                      • #12
                        Re: Ilheus da Rib

                        Oorspronkelijk geplaatst door Sieg Bekijk bericht
                        Beter nu hoor, de donkere waas rond de rots is nu weg

                        grts
                        Sieg
                        Inderdaad, bedankt voor de update.
                        Nikon D500 en D7100 + Tokina 11-16 F2.8 + Nikon 17-55 F2.8 + Nikon 70-200 F4

                        Vriendelijke groeten, Johan

                        Comment


                        • #13
                          Re: Ilheus da Rib

                          Update inderdaad veel beter..
                          Nikon D500+ Tokina 11-16mm F2.8, Nikkor 17-55 F2.8, Nikkor 70-200 F4, Sigma 150 F2.8 OS, Nikkor 200-500 F5.6
                          MIJN WEBSITE

                          Comment

                          Working...
                          X