Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

wifi probleem imac OS X Sierra

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • wifi probleem imac OS X Sierra

    Heb deze week een upgrade gedaan van mijn imac naar Sierra.
    Mijn verbinding was de 2 laatste weken al een probleem maar sinds Sierra erop staat helemaal.
    De imac houdt zijn wifi verbinding ongeveer 3 minuten en valt dan uit. Dan moet ik telkens weer terug verbinding maken. Om onnozel van te worden.
    Op mijn macbook is dit van uitstekende kwaliteit dus het het moet aan de imac liggen.

  • #2
    Re: wifi probleem imac OS X Sierra

    Niet noodzakelijk.

    Heb je soms 2 routers in huis? Iets van Telenet/Proximus en dan nog een eigen router?
    Ui
    Als je eigen router niet in brug staat ( ingesteld als access point) dan krijg je wat je beschrijft.
    Soms gaat dat heel lang goed, tot er eens nieuwe ips uitgedeeld worden, en als de beide routers dat dan proberen vlieg je er uit.

    Comment


    • #3
      Re: wifi probleem imac OS X Sierra

      Oorspronkelijk geplaatst door Tommie1 Bekijk bericht
      Niet noodzakelijk.

      Heb je soms 2 routers in huis? Iets van Telenet/Proximus en dan nog een eigen router?
      Ui
      Als je eigen router niet in brug staat ( ingesteld als access point) dan krijg je wat je beschrijft.
      Soms gaat dat heel lang goed, tot er eens nieuwe ips uitgedeeld worden, en als de beide routers dat dan proberen vlieg je er uit.
      Heb maar één router. Enkele jaren terug heb ik dit probleem ook gehad en toen een TP-link geïnstalleerd. Dit heeft altijd gewerkt.
      Heb de router al eens uit het stopcontact gehaald en de tp-link terug geïnstalleerd maar het werkt niet meer.

      Comment


      • #4
        Re: wifi probleem imac OS X Sierra

        Maar je hebt ook nog een router van Telenet of Proximus toch?

        Comment


        • #5
          Re: wifi probleem imac OS X Sierra

          Oorspronkelijk geplaatst door Tommie1 Bekijk bericht
          Maar je hebt ook nog een router van Telenet of Proximus toch?
          Ja, proximus.

          Comment


          • #6
            Re: wifi probleem imac OS X Sierra

            Wat heel raar is dat als ik op mijn wifi logo klik bovenaan ons netwerk daarin vermeld staat en aangeduid is met een v-tje.
            Wanneer ik klik op "verbind met ander netwerk" , " zoek netwerken" en hij alle netwerken laat zien de onze er niet tussen staat.
            Ik moet dan tekens " verbind met ander" aanduiden en ons netwerk invullen.Ook al duid ik aan : Onthoud dit netwerk.

            Comment


            • #7
              Re: wifi probleem imac OS X Sierra

              Misschien staat je SSID ingesteld als onzichtbaar.

              Ben je echt zeker dat je de DHCP server op je eigen router uitgeschakeld hebt?
              Ik heb de problemen die jij vermeldt ook ooit gehad, en dat was de oplossing.

              Je moet dan ook de kabel die van je Proximus router naar de TP link router gaat in één van de WAN poorten steken, niet in de zogenaamde ingangspoort.

              Comment


              • #8
                Re: wifi probleem imac OS X Sierra

                Oorspronkelijk geplaatst door Tommie1 Bekijk bericht
                Misschien staat je SSID ingesteld als onzichtbaar.

                Ben je echt zeker dat je de DHCP server op je eigen router uitgeschakeld hebt?
                Ik heb de problemen die jij vermeldt ook ooit gehad, en dat was de oplossing.

                Je moet dan ook de kabel die van je Proximus router naar de TP link router gaat in één van de WAN poorten steken, niet in de zogenaamde ingangspoort.
                Ik ken daar niet zo veel van. Moet ik dit via de router zelf uitschakelen of via de computer?
                Vindhet raar dat het zo lang goed is gegaan en nu in één keer dit probleem zonder dat ik iets veranderd heb.

                Comment


                • #9
                  Re: wifi probleem imac OS X Sierra

                  Het moet in de router ingesteld worden.
                  Op één of andere manier kan je daar toch inloggen.
                  Hoe heb je ooit je SSID en paswoord ingesteld?

                  Comment

                  Working...
                  X