Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Lampje van de stekkerdoos knippert .... ?

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Lampje van de stekkerdoos knippert .... ?

    Ik heb vandaag even een toestel bijgezet op mijn multi-stekkerdoos ( 11 stopcontacten )

    1) Het viel mij op dat de aan/uit schakelaar waar zo'n neonlampje zit, constant flikkerde.
    Kan dat kwaad ?
    Het is een simpele merkloze multi-stekkerdoos.

    Ik heb ook multi-stekkerdozen van Brennenstuhl, en die hebben dat niet. Andere kwaliteit ? ( ze zijn wel recenter )


    2) In die 11-stopcontact stekkerdoos heb ik mijn Netgear switch geplugd.
    De stekkerdoos ( lampje ??? ) lijkt een zeer hoge wisselende fluittoon af te geven, die stopt, als ik de switch uittrek.
    Zit hier iets fout ?
    Nu de stekkerdoos zit in een kast onder mijn werktafel, dus normaal hoor ik die toon haast niet, maar als je er met je neus op zit
    hoor je die toon wél duidelijk....
    ”Dans la vie Il faut être bon - Mais pas deux fois
    Si non, on devient bonbon
    Et les gens nous mangent !"

  • #2
    Re: Lampje van de stekkerdoos knippert .... ?

    Die neonlampjes kunnen wil eens flikkeren. Dat is normaal. Niets van aantrekken. Kan nergens kwaad voor.

    De fluittoon die je hoort is waarschijnlijk omdat er in die stekkerblok ook een ontstoringsspoel zit. Als daar dan een schakelende voeding op staat als last (zoals die van je router) kan het zijn (zeer zelden) dat dit spoel mee gaat fluiten. Ook weer niets om je zorgen om te maken.

    Comment


    • #3
      Re: Lampje van de stekkerdoos knippert .... ?

      OK, dank je buurman

      Nu kan ik met een gerust gemoed gaan slapen
      ”Dans la vie Il faut être bon - Mais pas deux fois
      Si non, on devient bonbon
      Et les gens nous mangent !"

      Comment


      • #4
        Re: Lampje van de stekkerdoos knippert .... ?

        De stekkerblok zelf zal niet fluiten.
        Als er spoelen inzitten zal dat een 50 Hz brom zijn, in het ergste geval.
        Ivm de fluittoon: schakelende voedingen van Netgear durven dat wel eens.
        Je leest dat nml vaker in reviews, dat hun voedingen een fluittoon geven.
        Zoek maar eens op Google : "fluittoon voeding netgear"

        Comment


        • #5
          Re: Lampje van de stekkerdoos knippert .... ?

          Ja, ik dacht dat de fluittoon van het neonlampje kwam, maar zeer hoge tonen zijn moeilijk te lokaliseren. Ik heb zo eens het halve huis 5x doorlopen om een quartz horloge te zoeken (dat ik ergens had weggelegd) waarvan het alarm nog op "on", stond en dat dus dagelijks 1 volle minuut bleef piepen

          Als het geen kwaad kan, laat ik het steken, want ik kan daar allemaal niet zo vlot aan. Zeker nu ik sukkel met mijn meniscus...

          Ter info:

          Het is een Netgear GS116 16-Poorts Gigabit Switch.
          Last edited by Alfa Centauri; 1 maart 2017, 07:50.
          ”Dans la vie Il faut être bon - Mais pas deux fois
          Si non, on devient bonbon
          Et les gens nous mangent !"

          Comment

          Working...
          X