Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Sony A6500 en Lightroom

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Sony A6500 en Lightroom

    Hoi hoi, ik heb sinds een paar weken nu een A6500, maar mijn lightroom 5 wordt niet meer van updates voorzien en kan dus niet overweg met mijn LR 5.
    Heeft er iemand een idee om dit te omzeilen, dus hoe kan ik mijn RAW files omzetten naar een bestand dat toch met LR 5 bewerkt kan worden?

    Of is er iemand die al met een A6500 en LR 6 of CC werkt die mij tips kan geven?

    Bedankt alvast!
    Never drive faster than your guardian angel can fly...

  • #2
    Re: Sony A6500 en Lightroom

    het antwoord is al vaak gegeven, download de "Adobe Camera Raw and DNG Converter"

    Comment


    • #3
      Re: Sony A6500 en Lightroom

      Capture One heeft een speciale versie voor Sony (lees speciale prijs)probeer dat alvast voor 30 dagen.
      ...leeg...

      Comment


      • #4
        Re: Sony A6500 en Lightroom

        Voor een recente camera, heb je een recente versie nodig van de ACR (Adobe Camera Raw) plugin: https://helpx.adobe.com/camera-raw/k...eras.html#Sony



        Dus... ofwel, als je het nog kunt kopen (maar ik vrees ervoor) LR 6.8, ofwel een abo op LRCC (samen met Photoshop), ofwel omzetten naar DNG zoals boven voorgesteld.
        BD1166BE. CANON camera's (7D, G9), objectieven van 10 t/m 400mm, en Speedlite 580EX II - Manfrotto tripod 190CXPro4 + Markins Q3 -  M1 iMac 24" - 16GB RAM - 2TB SSD (MacOS Sonoma 14.4) - iPhone XR (iOS 17.4) + iPad5 WiFi (iPadOS 16.7.6)

        Comment

        Working...
        X