Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Nikon AF-P DX NIKKOR 70-300mm f/4.5-6.3G ED VR

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Nikon AF-P DX NIKKOR 70-300mm f/4.5-6.3G ED VR

    Ik heb geen interesse in deze lens, werk met Canon. Maar een vriend van mij heeft deze lens gekocht dacht ik. Ik ben gewoon erg benieuwd wat voor een lens hij heeft gekocht. Via de zoek functie kan ik niets vinden specifiek voor deze lens. Maar hoe vinden jullie de lens?
    Waar een wil is, is een weg
    ---------------------------------

  • #2
    Re: Nikon AF-P DX NIKKOR 70-300mm f/4.5-6.3G ED VR

    Oorspronkelijk geplaatst door Rogier Bekijk bericht
    Ik heb geen interesse in deze lens, werk met Canon. Maar een vriend van mij heeft deze lens gekocht dacht ik. Ik ben gewoon erg benieuwd wat voor een lens hij heeft gekocht. Via de zoek functie kan ik niets vinden specifiek voor deze lens. Maar hoe vinden jullie de lens?
    Enige specifieke reden om een vraag over een lens te stellen in chit-chat?
    BTW, als ik geavanceerd zoek, vind ik meer dan honderd resultaten...
    Last edited by pol parasol; 28 februari 2017, 20:18.

    Comment


    • #3
      Re: Nikon AF-P DX NIKKOR 70-300mm f/4.5-6.3G ED VR

      Oorspronkelijk geplaatst door Rogier Bekijk bericht
      ........................... Ik ben gewoon erg benieuwd wat voor een lens hij heeft gekocht. ..............................
      Een idee: Bezoek uw vriend en vraag het hem ?
      Oorspronkelijk geplaatst door Rogier Bekijk bericht
      ........................... Maar hoe vinden jullie de lens?
      'k Heb zo geen vriend. Hoe kan ik het weten? TH: Mijn vrienden werken nooit met Nikon.

      Even ernstig: Chit Chat is de verkeerde plaats om die vraag te stellen.
      Last edited by Skitch; 28 februari 2017, 20:45.
      " In de fysica kun je niet bewijzen dat een theorie juist is. Je kunt alleen aantonen dat ze fout is. " (Céline Broeckaert & Frank Vestraete)

      Comment


      • #4
        Re: Nikon AF-P DX NIKKOR 70-300mm f/4.5-6.3G ED VR

        Ik zal gewoon antwoorden,dat is het beste. Die lens is voor gewone fotografie en gebruik zeer goed
        Last edited by Lanthon; 28 februari 2017, 21:38.
        lumix LX100 met Nissin commander en Nissin DI700

        Comment


        • #5
          Re: Nikon AF-P DX NIKKOR 70-300mm f/4.5-6.3G ED VR

          Het gaat hier wel om een speciale DX telelens met stappenmotor zo ver ik begreep.

          Zet het in dit topic, omdat ik verre van behoefte aan de lens heb. Ben ergens ook wel sceptisch over de lens. Ik denkt ergens dat de recentste Sigma / Tamron 70-300 F4-5,6 OS/VC betere keuzes zouden zijn. Maar ik heb laatst met de 500mm F4 gewerkt en besef ook wel het prijs verschil van 4600 Euro.

          Vriend vragen heeft btw weinig zin. Hij is er tevreden mee en is iemand met instap apparatuur incombinatie met een relatief beginner te zijn in fotografie.
          Last edited by Rogier; 28 februari 2017, 21:44.
          Waar een wil is, is een weg
          ---------------------------------

          Comment


          • #6
            Re: Nikon AF-P DX NIKKOR 70-300mm f/4.5-6.3G ED VR

            Moderator Note: Van ChitChat () naar Objectieven. Op vraag van TS, maar gewoon ook: daar hoort een dergelijke vraag thuis!
            BD1166BE. CANON camera's (7D, G9), objectieven van 10 t/m 400mm, en Speedlite 580EX II - Manfrotto tripod 190CXPro4 + Markins Q3 -  M1 iMac 24" - 16GB RAM - 2TB SSD (MacOS Sonoma 14.4) - iPhone XR (iOS 17.4) + iPad5 WiFi (iPadOS 16.7.6)

            Comment


            • #7
              Re: Nikon AF-P DX NIKKOR 70-300mm f/4.5-6.3G ED VR

              Is een plastic fantastic lens die je enkel met de nieuwere crop camera's kan gebruiken omdat de VR ON/OFF en de Manuele focus via het menu van de camera moet worden ingesteld (geen knopjes op de lens zelf). kwaliteit is vergelijkbaar met de 55-200

              Het is niet de befaamde Nikon AF-S 70-300mm f/4.5-5.6G ED IF VR welke toch wel een goede FF lens is
              Wil je ook dit soort foto's maken samen met Belgiumdigital?

              Hou dan zeker het Shooting Days en het BD-mededelingen forum in de gaten!

              Comment


              • #8
                Re: Nikon AF-P DX NIKKOR 70-300mm f/4.5-6.3G ED VR

                Oorspronkelijk geplaatst door zunoel Bekijk bericht
                (snip)... omdat de VR ON/OFF en de Manuele focus via het menu van de camera moet worden ingesteld (geen knopjes op de lens zelf)
                Dat was mij nog niet duidelijk. Goeie info.
                Ik vind het wel een vreemde keuze qua design/gebruiksvriendelijkheid...
                Pieter
                --
                Fuji X-T1, Nikon D7200, Sony RX100-III -- (Flickr | PBase)

                Comment


                • #9
                  Re: Nikon AF-P DX NIKKOR 70-300mm f/4.5-6.3G ED VR

                  Oorspronkelijk geplaatst door Pieter G. Bekijk bericht
                  Dat was mij nog niet duidelijk. Goeie info.
                  Ik vind het wel een vreemde keuze qua design/gebruiksvriendelijkheid...
                  Design keuze is ergens wel logische. Als er geen knopjes op de lens zitten, dan bespaar je weer wat in assemblage. Maar gebruiksvriendelijk is het niet.

                  Verder vind ik de keuze van lichtsterkte F4.5 op 70mm en op 300mm van F6.3 ook niet bepaald klant vriendelijk. Zelfs de Canon 55-250 is F4-5,6 en ook andere 70-300' s hebben deze lichtsterkte. Het lijkt er dan ook op dat ze van uit gaan dat de doorsnee koper dermate verstand van objectieven heeft, dat ze niet door hebben dat ze nog minder lichtsterksterkte hebben. Heb trouwens een foto gezien van de lens op F6.3 en bespeurde toch wel wat paarse en groene randjes op 100%.

                  Ik denk hoe dan ook dat Zunoel het wel mooi verwoord met "plastic fantastic lens".
                  Waar een wil is, is een weg
                  ---------------------------------

                  Comment

                  Working...
                  X