Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

IMAC mail-vraagje

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • IMAC mail-vraagje

    Bij het versturen van jpg-bestanden via mailprogramma's onder Windows, worden deze bestanden toegevoegd in bijlages.
    Bij iMac (Apple) zijn deze ingebed in de mail.
    Is er een mogelijkheid om dit in het standaard Apple Mailprogramma aan te passen?
    http://www.torekefoto.be

  • #2
    Re: IMAC mail-vraagje

    Je kan dat aanpassen.

    Comment


    • #3
      Re: IMAC mail-vraagje

      Onder Windows kan dat ook anders ... hangt af hoe je het bestand toevoegt.
      Voeg foto in of voeg bijlage toe maakt het verschil.
      Canon EOS Digital
      BD0479BE

      Comment


      • #4
        Re: IMAC mail-vraagje

        Een JPG die wordt ingebed in de mail komt veel voor bij Apple mail. Je vindt er op forums talloze discussies over. Het vreemde is zelfs dat sommige Windows gebruikers de foto als bijlage ontvangen terwijl een andere Windows gebruiker de foto dan weer ingebed in zijn mail krijgt.

        Nu hoe kan je het oplossen?
        Je kan van de JPG file - hoe klein ook - een ZIP-file maken en deze dan insluiten in je mail. Wordt altijd als bijlage gezien en de bestemmeling krijgt na het unzippen de JPG altijd 'proper' binnen.
        Andere mogelijkheid is i.p.v. een JPG er een PDF file van maken. Uiteraard afhankelijk van het gebruik, soms zijn PDF bestanden niet aangewezen...

        Derde mogelijkheid als het om iets grotere bestanden gaat: maak gebruik van WeTransfer.

        Ik weet het, het is geen echte oplossing maar wellicht kan je hiermee toch verder. Zelf moet ik het ook op deze manier doen

        Comment


        • #5
          Re: IMAC mail-vraagje

          Onderaan het keuzevenster voor de bijlage kan je "send windows friendly attachments" aanvinken.
          Op Mac lijk een bijlage lijkt ingebed te worden in de mail maar als je ze ontvangt op een Windows machine is het gewoon een bijlage.

          Comment


          • #6
            Re: IMAC mail-vraagje

            Je kunt uiteraard voor jezelf de meegestuurde foto tonen als icoon (zoals links onder op mijn screenshot). Maar da's enkel voor jou. Ik heb geen idee hoe dit aan de andere kant ontvangen wordt, op Mac of op PC.

            BD1166BE. CANON camera's (7D, G9), objectieven van 10 t/m 400mm, en Speedlite 580EX II - Manfrotto tripod 190CXPro4 + Markins Q3 -  M1 iMac 24" - 16GB RAM - 2TB SSD (MacOS Sonoma 14.4) - iPhone XR (iOS 17.4) + iPad5 WiFi (iPadOS 16.7.6)

            Comment

            Working...
            X