Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Fuji X-T2

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Fuji X-T2

    Onlangs heb ik een fuji X-T2 aangeschaft ben daar ook erg blij mee.
    Maar wat op mij opvalt is het volgende:
    Het histogram laat vooral aan de linkerkant veel gegevens liggen en zou je denken dat het niet goed.
    Indien ik door de zoeker kijk is het al beter maar nog niet zoals het moet zijn.
    Wanneer ik de zelfde foto's op mijn computer bekijk zie ik wel dat de linkerkant van het histogram er beter uitziet.
    Dus is het een beetje gokwerk of je de juiste foto heb.
    Zijn hier meer mensen die hiermee te maken hebben.

    P. Vet

    P.S.

    Sorry voor de verwarring maar ik bedoel de rechterkant van het histogram.
    Last edited by piet vet; 28 februari 2017, 13:32.

  • #2
    Re: Fuji X-T2

    Gebruik je de lichtmeter wel? Linkerkant van de EVF.
    ...leeg...

    Comment


    • #3
      Re: Fuji X-T2

      Als het in raw is dan lijkt het me normaal.
      als je puur in JPG zou fotograferen zou ik verwachten dat het hetzelfde zou moeten geven op PC / toestel

      Comment


      • #4
        Re: Fuji X-T2

        Oorspronkelijk geplaatst door Lieven Lema Bekijk bericht
        Gebruik je de lichtmeter wel? Linkerkant van de EVF.
        Dank je wel voor je reactie, maar de lichtmeter gebruik ik.
        Ik kwam vandaag op de website van vakantie fotografie van PATRICK MOLLEMA woonachtig in Pebru een test van dit toestel tegen en
        haalde dit toestel met de grond gelijk wat betreft het histogram en het LCD scherm. Misschien een keer leuk om dit camera advies van hem te lezen. Gr. Piet

        Comment


        • #5
          Re: Fuji X-T2

          Oorspronkelijk geplaatst door piet vet Bekijk bericht
          Dank je wel voor je reactie, maar de lichtmeter gebruik ik.
          Ik kwam vandaag op de website van vakantie fotografie van PATRICK MOLLEMA woonachtig in Pebru een test van dit toestel tegen en
          haalde dit toestel met de grond gelijk wat betreft het histogram en het LCD scherm. Misschien een keer leuk om dit camera advies van hem te lezen. Gr. Piet
          Het is altijd fijner om een werkende directe link te plaatsen, Patrick Mollema profileert zich als gepassioneerd fotograaf, en liefhebber van Fuji. Waar hij dit toestel met de grond gelijk maakt is me dan ook een raadsel. Dat je links en rechts niet uit elkaar kan houden is voor mij geen probleem.
          ...leeg...

          Comment


          • #6
            Re: Fuji X-T2

            Oorspronkelijk geplaatst door piet vet Bekijk bericht
            Onlangs heb ik een fuji X-T2 aangeschaft ben daar ook erg blij mee.
            Maar wat op mij opvalt is het volgende:
            Het histogram laat vooral aan de linkerkant veel gegevens liggen en zou je denken dat het niet goed.
            Indien ik door de zoeker kijk is het al beter maar nog niet zoals het moet zijn.
            Wanneer ik de zelfde foto's op mijn computer bekijk zie ik wel dat de linkerkant van het histogram er beter uitziet.
            Dus is het een beetje gokwerk of je de juiste foto heb.
            Zijn hier meer mensen die hiermee te maken hebben.

            P. Vet

            P.S.

            Sorry voor de verwarring maar ik bedoel de rechterkant van het histogram.

            Oh nee, toch geen trol?
            ...leeg...

            Comment


            • #7
              Re: Fuji X-T2

              Oorspronkelijk geplaatst door Lieven Lema Bekijk bericht
              Het is altijd fijner om een werkende directe link te plaatsen, Patrick Mollema profileert zich als gepassioneerd fotograaf, en liefhebber van Fuji. Waar hij dit toestel met de grond gelijk maakt is me dan ook een raadsel. Dat je links en rechts niet uit elkaar kan houden is voor mij geen probleem.
              http://www.digitalefotografievakanti...ji%20X-T2.html
              Wil je ook dit soort foto's maken samen met Belgiumdigital?

              Hou dan zeker het Shooting Days en het BD-mededelingen forum in de gaten!

              Comment


              • #8
                Re: Fuji X-T2

                Die Mollema lijkt me toch niet echt een liefhebber van Fuji

                Comment


                • #9
                  Re: Fuji X-T2

                  Bedankt Zunoel, heb het artikel gelezen, en slecht bevonden. Totaal niet objectief om in het fotografie jargon te blijven.
                  En nee, ik heb geen X-T2, maar wat in dit artikel beweerd wordt heeft weinig met de werkelijkheid te maken, eerder een snelle conclusie. Wie gaat trouwens 7 geven voor een toestel dat hij nooit zou kopen.
                  ...leeg...

                  Comment


                  • #10
                    Re: Fuji X-T2

                    Bedankt iedereen voor de reactie op mijn verhaal, nogmaals ik ben erg tevreden met het toestel en ben in mijn overtuiging gesterkt door ook de fotograaf greg theulings uit nederland die een prachtige website hebt over de fuji toestellen. Hij beschrijft zeer gemotiveerd en onderbouwend o.a. de fuji X-T2. Dan blijkt hoe groot de verschillen zijn tussen opvattingen van de een en ander.
                    Greg beschrijft ook waarom het wel een geweldig toestel is en Patrick veegt de vloer ermee aan.
                    Wie weet spelen er wel financiele belangen een rol. Als er mensen zijn die op allerlei facetten van de fotografie iets willen weten kan ik wel de website van Greg aanbevelen.

                    Comment


                    • #11
                      Re: Fuji X-T2

                      Het lijkt een beetje op het probleem dat ik eerst ondervond met de X-T2, maar er uiteindelijk geen bleek te zijn.
                      Ik gebruik de histogram niet, op de X-T1 gaf de EVF steeds perfect weer wat de belichting zou zijn, dus ik vertrouwde gewoon op mijn ogen.
                      Bij de X-T2 liep ik echter snel tegen het probleem aan dat de EVF niet de juiste belichting leek weer te geven.
                      De foto's leken meestal overbelicht, soms onderbelicht in vergelijking met wat ik op de EVF zag.
                      Maar toen ik in het menu dook, zag ik dat bij de X-T2 de EVF helderheid op Automatic staat als fabrieksinstelling: dit moet je wijzigen naar Manual > 0.
                      Nu doet hij het perfect.
                      Vriendelijke groet, Wim
                      Fuji X100T / Fuji X-T2 / Sony RX100-II

                      Comment

                      Working...
                      X