Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Welke systeemcamera ipv Canon 5D mk iii (iso ruis)

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Welke systeemcamera ipv Canon 5D mk iii (iso ruis)

    Ik ben van plan om mijn 5d mk iii met alle lenzen te verkopen. Met name de grootte en het gewicht wil ik verminderen. Ik wil overstappen naar een systeemcamera. Maar... ik wil niet teveel inleveren op het gebied van iso ruis. Wie heeft ervaring hiermee na een overstap? Ienand ervaring met systeemcamera's en ruis?
    Ik heb ook nog een Panasonic FZ1000. Als ik de 5d inruil en de systeemcamera heeft net zoveel ruis als de fz1000 krijg ik heel veel spijt. Ik wil dus een weloverwogen keuze maken. Iemand tips?
    www.dpix.nl event photography

  • #2
    Re: Welke systeemcamera ipv Canon 5D mk iii (iso ruis)

    veel van de systeem cameras lever niet zo veel gewicht winst op. mijn nikon d750 met 85 1.8 en fuji xpro 2 met 56 1.2 (85 1.8 ff eq) schelen in gewicht 250gr. de fuji is wel wat compacter van afmetingen. qua ruis scheelt het met de 5dIII een stop. de fuji heeft wel mooiere 'ruis' maar de 5d hield meer detail bij hoge iso vond ik.
    A7 f1.4 fuji F2 & F1.4

    Comment


    • #3
      Re: Welke systeemcamera ipv Canon 5D mk iii (iso ruis)

      Zorg dan dat je een systeemcamera met een APSC-sensor koopt.
      De FZ1000 heeft slechts een 1" sensor. Blijf dus weg van de 1" sensoren en ik denk ook best van de M43-sensoren.
      Ik ben het eens met unalom i.v.m. de gewichtwinst. Die is matig. De lenzen blijven groot en toch ook nog zwaar.
      Ikzelf loste dat gewichtsprobleem en ook omvangsprobleem op door een Fuji X100T te kopen. Dan is er echt gewichtswinst.
      Voor portret kocht ik er de opschroeflens bij die er een 50mm van maakt.
      Het is een drastische keuze, ik weet het, maar voor mij werkt het.
      En wat een fantastische camera is die X100S of X100T. En de X100F geeft je met zijn 24 mpixels dan ook nog eens de mogelijkheid om flink te croppen in nabewerking.
      Straatfotograaf in Antwerpen

      Comment


      • #4
        Re: Welke systeemcamera ipv Canon 5D mk iii (iso ruis)

        Ik zou voor de Sony A7R II of A7S II gaan.
        Deze 2 zijn fenomenaal in low light!

        Comment


        • #5
          Re: Welke systeemcamera ipv Canon 5D mk iii (iso ruis)

          Hoi,
          Míjn ervaring met een overstap van een spiegelreflex naar systeemcamera...
          Inmiddels 4,5 jaar gelden, oké, maar toch.
          Ik ging van een Canon 5DII naar de Olympus OM-D E-M5, daarna de E-M1.
          In merkbare ruis ging ik in de praktijk niet achteruit.
          Echter, hét grote punt voor mij was de accuratesse van de AF.
          Kon ik met mijn voorgaande 40D en daarna de 5DII ieder vliegtuig tijdens een airshow goed op de korrel krijgen,
          bij de Olympussen lag dat even behoorlijk anders.
          Dé hoofdreden waarom ik weer naar een spiegeldoos ben gegaan, "toevallig" wel een hele goeie...
          Natuurlijk zijn systeemcamera's ook vooruit gegaan, maar een "sport"AF (tracking) blijft een moeilijk punt.
          Ik blijf afwachten op de opvolger voor m'n D750, (D760 of D850/900) en had gedachten naar de Sony A7RII...
          Maar blijf twijfelen met betrekking tot z'n AF kwaliteiten en ja, €3500 á €3600 is ook niet mals.
          Last edited by adrie; 28 februari 2017, 15:43.

          Comment

          Working...
          X