Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Canon 7D MII, 80D of 77D

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Canon 7D MII, 80D of 77D

    Hallo,

    Na mijn starters spiegelreflexcamera jaren te gebruiken en het genot van de Sony rx 100 te ontdekken wil ik graag mijn spiegelreflexcamera upgraden! Ik wil bij canon blijven want heb reeds enkele lenzen.

    Na wat opzoekwerk kwam ik uit bij de Canon 7D MII, 80D of 77D. Iemand die me iets kan aanraden of afraden?
    Op vlak van prijs dacht ik eerder aan de 80D indien er niet zo veel verschil op zit.

    Bedankt!
    Last edited by Tamararne; 27 februari 2017, 07:56.

  • #2
    Re: Canon 7D MII, 80D of 77D

    Jouw vraag is heel vaag als je geen info geeft over jouw interesses en doelen.

    Indien jouw interesse ligt bij sport, natuur, model, vogel of bvb macrofotografie zal je eerder voor een bepaald type toestel verkiezen boven een ander.
    Welke objectieven heb je? 80D en 7DII zijn gebaat met de 'betere' objectieven. Met instap-objectieven zul je niet echt spectaculaire vooruitgang boeken...

    Graag een beetje meer info aub
    Canon EOS R6 systeemcamera met RF 50 1.8 STM + RF 25-105 F/4 IS 'L' USM, + EF-RF-adapters en een paar heel goede EF 'L' objectieven

    Comment


    • #3
      Re: Canon 7D MII, 80D of 77D

      De voorkeur gaat uit naar portret, makro en landschap. Sport komt geregeld voor maar is niet het hoofddoel.
      Momenteel heb ik een
      - canon makro EF 100mm 1:28 USM
      - canon EF 50mm 1:1.4
      - tamron SP 70-300 F/4-5.6
      - sigma fisheye

      Wifi in het toestel hoeft voor mij niet.
      Last edited by Tamararne; 27 februari 2017, 18:37.

      Comment


      • #4
        Re: Canon 7D MII, 80D of 77D

        de goedkoopste van alle drie want het zijn alle drie goede camera's. veel verschil gaat er niet op zitten qua beeldkwaliteit. overschot investeren in een lens voor bv landschap of zo. glas > camera gaat in vele gevallen meer doen voor je beelden.
        A7 f1.4 fuji F2 & F1.4

        Comment


        • #5
          Re: Canon 7D MII, 80D of 77D

          De 7DII staat sowieso een hele stap hoger dan de andere twee, zeker wat betreft focussnelheid, focusmogelijkheden en bouwkwaliteit
          Maar voor portret, macro en landschappen heb je dat zeker niet nodig die snelheid
          De lenzen die je hebt zijn ook niet echt geschikt om actie vast te leggen
          Dus in jouw geval kan je inderdaad gaan voor de goedkoopste van de drie

          grts
          Sieg
          Voor meer foto's ; www.sieg.be

          Comment


          • #6
            Re: Canon 7D MII, 80D of 77D

            Als je kijkt naar wat je voor je geld krijgt dan is de 7DII eigenlijk de goedkoopste of beter gezegd het meest waard voor zijn geld.
            Heb je echter de snelheid van de 7DII niet nodig dan is de 80D zeker een interessante optie. Toch een prijsverschil van 500 euro.

            De 77D is naar specificaties toe op enkele punten zeer gelijkaardig aan de 80D DOCH er zitten ook heel wat beperkingen op zoals 97% VF, max 1/4000 sluiter en zo nog een paar zaken.
            Het zijn net die "mankementen" / "tekortkomingen" op de 77D die mij het gevoel geven dat dit een instapversie is van de 80D.
            Als je dan ziet dat het prijsverschil hooguit 100 euro is met de 80D dan zou die 77D eigenlijk nooit partij mogen zijn. Ik snap niet dat Canon dergelijke domme zet doet met dit toestel in de markt te zetten.

            Comment


            • #7
              Re: Canon 7D MII, 80D of 77D

              Is een speciale flits set iets wat je wilt gaan gebruiken? Ik herinner me iets van dat de X0D Niet meer heeft na mijn 30D. Het zat toen op de 7D. Dus even naar de aansluitingen kijken kan ook nuttige zijn.
              Waar een wil is, is een weg
              ---------------------------------

              Comment


              • #8
                Re: Canon 7D MII, 80D of 77D

                Bedankt voor jullie tips allemaal!

                Comment

                Working...
                X