Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Canon 70-200mm f/4 l is usm

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Canon 70-200mm f/4 l is usm

    Hallo iedereen

    Ik ben van plan om de canon 70-200mm f/4 l is usm aan te schaffen. Bij reviews lees ik echter problemen met de focusring, die ofwel onmiddellijk na aankoop of na langere tijd niet meer werkt. De meeste artikels gaan wel over het jaar 2012. Niettegenstaande stel ik mij daar toch vragen bij. Heeft iemand daar ervaring mee? Of zou dit ondertussen niet meer voorkomen?
    Dank bij voorbaat

  • #2
    Re: Canon 70-200mm f/4 l is usm

    Hallo,

    hier de lens in gebruik maar dan de versie zonder IS en helemaal geen probleem met de focusring.
    Is een geweldige lens die ik veel gebruik voor hondenfotografie.
    Mvg,
    Tom
    Canon

    Comment


    • #3
      Re: Canon 70-200mm f/4 l is usm

      Hey Tom

      Dit is interessant. ik was oorspronkelijk ook van plan om de versie zonder IS aan te schaffen, maar iedereen rond mij raadt dit af, omdat IS onontbeerlijk is. Vandaar dat ik uitkijk naar een versie met IS, met duidelijke problemen blijbaar.
      Werk je ook met cropcamera od full-frame; ik veronderstel dat het gebrek aan IS zich vooral laat voelen met apsc?
      mvg
      Wim

      Comment


      • #4
        Re: Canon 70-200mm f/4 l is usm

        Ik heb de 70-200 f4 L IS een tijdje gebruikt, en ik heb er geen problemen mee gehad.
        Het is een heel goede lens, alleen gebruikte ik de f2,8 versie veel meer omdat ik geregeld foto's maak op plaatsen waar er niet voldoende licht is voor de f4 versie (ik had ze toen allebei, de f4 bleef teveel thuis in de kast zitten...).

        De IS versie heeft betere dichtingen tegen vocht, het is dus niet alleen de beeldstabilisatie waarvoor je meer moet betalen.
        Zolang de sluitertijd kort genoeg is zal de beeldstabilisatie niet veel verschil maken, maar je zal toch geregeld foto's maken waarbij de beeldstabilisatie wel goed van pas komt.
        De gestabiliseerde versie is ook recenter, ze is optisch iets beter.
        http://barthuysmans.smugmug.com/
        BD0338BE

        Comment


        • #5
          Re: Canon 70-200mm f/4 l is usm

          Voor de 70-200 f/2.8 IS II was was de 70-200 L f/4.0 IS de scherpste van alle Canon 70-200.
          Ik heb die ongeveer 2 jaar gehad en er zijn nooit problemen geweest met de focusring, waar halen ze dat eigenlijk vandaan?
          Canon 90D | Tamron 10 - 24mm | Canon 24 - 70mm L
          Fujifilm X-T4 + SmallRig handgreep | Samyang 12mm f/2 | Fujinon XF 27mm f/2.8 | Fujinon 35mm f/1.4 | Fujinon XF 16-55mm f/2.8 R LM WR | Fringer EF-XF ProII | X-E2s.

          Comment


          • #6
            Re: Canon 70-200mm f/4 l is usm

            Ik heb die lens ook, ik heb ze tweedehands aangeschaft en ze gaat dus al enkele jaren mee.
            Maar nog nooit geen problemen mee gehad...
            Het is ook de eerste keer dat ik dit hoor/lees ivm die lens.

            Ik ben er heel tevreden van!
            - A Point Of View -

            Comment


            • #7
              Re: Canon 70-200mm f/4 l is usm

              Heb mijn f/4 ingeruild voor een f/2.8 II en eerlijk gezegd: naast het feit dat ik, en de persoon die ze van mij over kocht, er nooit problemen mee hadden, heb ik soms heimwee naar mijn f/4 IS.
              De kwaliteit was ook heel goed, bokeh en scherpte zijn bij de 2.8 vanzelfsprekend ietsje beter, maar het gewicht was veel minder. Ik verzeker je dat na een ganse dag rondlopen met een 5DIII, grip en de 70-200 f2.8 II in de natuur, de schouders behoorlijk pijn beginnen doen.
              Natuurlijk ga ik niet downgraden, maar had ik het vooraf geweten: ik was waarschijnlijk bij mijn f/4 gebleven...
              O ja, tussen haakjes, mijn f/2.8 is al binnen geweest bij techrepair omdat het AF-mechanisme defect was... Is vervangen en mijn objectief is sindsdien beter dan ze ooit geweest is (bij techrepair wordt na reparatie het objectief opnieuw gecalibreerd).
              Canon EOS R6 systeemcamera met RF 50 1.8 STM + RF 25-105 F/4 IS 'L' USM, + EF-RF-adapters en een paar heel goede EF 'L' objectieven

              Comment


              • #8
                Re: Canon 70-200mm f/4 l is usm

                Oorspronkelijk geplaatst door ejosje Bekijk bericht
                Bij reviews lees ik echter problemen met de focusring
                Misschien na teveel golfen op speciale plaatsen ?

                Comment


                • #9
                  Re: Canon 70-200mm f/4 l is usm

                  Ik heb de mijne sinds 2007 en het objectief werkt nog als een zonnetje .....

                  Comment


                  • #10
                    Re: Canon 70-200mm f/4 l is usm

                    Oorspronkelijk geplaatst door ejosje Bekijk bericht
                    Hey Tom

                    Dit is interessant. ik was oorspronkelijk ook van plan om de versie zonder IS aan te schaffen, maar iedereen rond mij raadt dit af, omdat IS onontbeerlijk is. Vandaar dat ik uitkijk naar een versie met IS, met duidelijke problemen blijbaar.
                    Werk je ook met cropcamera od full-frame; ik veronderstel dat het gebrek aan IS zich vooral laat voelen met apsc?
                    mvg
                    Wim
                    Ik werk inderdaad ook met een cropcamera, de Canon 70D. Omdat mijn interesse vooral in hondenfotografie ligt heb ik een snelle sluitertijd nodig voor actie en is de IS minder belangrijk. Volgens dat ik hoor zou de IS de lens ook iets zwaarder en trager maken. Maar in mijn geval is het vooral het prijsverschil die de doorslag heeft gegeven. Zelf droom ik ook van de f/2.8 versie ,is een fantastische lens ( heb er al een maand mee mogen werken) maar zo zwaar en natuurlijk een hele investering. Dus samengevat: nog altijd heel blij met de f/4 versie.
                    Canon

                    Comment


                    • #11
                      Re: Canon 70-200mm f/4 l is usm

                      Oorspronkelijk geplaatst door ejosje Bekijk bericht
                      Bij reviews lees ik echter problemen met de focusring, die ofwel onmiddellijk na aankoop of na langere tijd niet meer werkt.
                      En waar heb je dat gelezen ?

                      Comment


                      • #12
                        Re: Canon 70-200mm f/4 l is usm

                        Ik heb dit gevonden op het forum vandpreview.com. https://www.dpreview.com/forums/thread/3347211
                        onder Canon 70-200 f4 IS - Quality Problem with Focus Module.
                        Het is wel zou dat de oudste gevallen dateren van 2012. Gezien de lanceerdatum van dit objectief niet zo oud.
                        Heb ondertussen al her en der rondgevraagd en niemand kan dit verhaal ondersteunen.
                        Wellicht een probleem in Amerika?

                        Comment


                        • #13
                          Re: Canon 70-200mm f/4 l is usm

                          Dank voor de reactie. Het is een hele geruststelling want ook ik werk met een 70D.
                          Misschien wordt het dan toch de non-is versie...

                          Comment


                          • #14
                            Re: Canon 70-200mm f/4 l is usm

                            Heb vroeger de non-IS gehad, uit perfectionisme gewisseld voor een IS.
                            Geen verschil in beeldkwaliteit gezien, beide lenzen zijn - zeker tweedehands - nog altijd bij de beste Canon lenzen voor hun geld.

                            Comment


                            • #15
                              Re: Canon 70-200mm f/4 l is usm

                              Zelf mis ik de IS niet omdat deze lens vooral buiten gebruikt wordt.
                              En bij donker weer schroef ik de iso wat hoger (lukt best op de 70D) om voldoende sluitertijd te hebben.
                              Een monopod of statief kan ook nog altijd.
                              Voor binnen gebruik ik mijn 17-55 mm f2.8 en de 50 mm F1.4 (beide Canon).
                              Canon

                              Comment

                              Working...
                              X