Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

back up windows 10

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • back up windows 10

    Hallo iedereen,
    Windows 10 heeft een update gedaan en krijg steeds de melding: Kritische fout startmenu werkt niet. Eens opgezocht in Windows en al die oplossingen geprobeerd
    maar niets helpt en zelfs een herstelpunt gemaakt maar dat helpt ook niet. Is er iemand die dat probleem ook heeft gehad en wat is de oplossing daarvoor?

    Dank bij voorbaat

  • #2
    Re: back up windows 10

    kan je niet herstarten naar een vorig herstelpunt ?

    Comment


    • #3
      Re: back up windows 10

      Oorspronkelijk geplaatst door Heembeek Bekijk bericht
      kan je niet herstarten naar een vorig herstelpunt ?
      Heb ik gedaan maar bleef hetzelfde resultaat

      Comment


      • #4
        Re: back up windows 10

        vanuit elevated prompt ..

        dism /online /cleanup-image /scanhealth uitvoeren ..

        dism /online /cleanup-image /restorehealth

        sfc /scannow

        en dan zien of er (nog) scherven zijn ... Het "dism" commando valt eventueel uit te voeren met de originele distributie als "bron" (DVD of ISO bestand) als bijkomende sleutel in de command lijn ..

        Comment


        • #5
          Re: back up windows 10

          Oorspronkelijk geplaatst door regulus Bekijk bericht
          vanuit elevated prompt ..

          dism /online /cleanup-image /scanhealth uitvoeren ..

          dism /online /cleanup-image /restorehealth

          sfc /scannow

          en dan zien of er (nog) scherven zijn ... Het "dism" commando valt eventueel uit te voeren met de originele distributie als "bron" (DVD of ISO bestand) als bijkomende sleutel in de command lijn ..
          Is dat van uit opdrachtpromt(administator)

          Comment


          • #6
            Re: back up windows 10

            Als het met bovenstaande niet lukt welk redelijk compleet is voor problemen!
            Probeerdan eens Windows_Repair_Toolbox_setup van https://windows-repair-toolbox.com/
            gelieve te beginnen met een systeem herstel punt en carren maar!

            Comment


            • #7
              Re: back up windows 10

              Oorspronkelijk geplaatst door kylian Bekijk bericht
              Is dat van uit opdrachtpromt(administator)
              Jawel, ik ben de Engelse versies gewoon .. vandaar de mogelijke spraakverwarring

              Men kan voor W10 probleemloos het iso bestand downloaden (dat van de laatste release dan wel). Dat bestand kan men als "harde schijf" ook "mounten" onder W10, onder de \Sources map vind men dan het .WIM bestand dat kan fungeren als bron voor herstel ...
              alle sleutels voor de command line staan hier repair-a-windows-image

              Comment


              • #8
                Re: back up windows 10

                Oorspronkelijk geplaatst door fotopaul Bekijk bericht
                Als het met bovenstaande niet lukt welk redelijk compleet is voor problemen!
                Probeerdan eens Windows_Repair_Toolbox_setup van https://windows-repair-toolbox.com/
                gelieve te beginnen met een systeem herstel punt en carren maar!
                zelf ben ik uiterst voorzichtig met alle mogelijke "herstel"-programmas vooral deze zonder duidelijke historische achtergronden, het is niet onmogelijk dat men nog wat anders "kado" krijgt ...
                Het enige programma dat ik in tijden van heel grote nood nog wel eens wil installeren en gebruiken is windows_repair_all_in_one alhoewel het ook niet volledig zaligmakend is ... die windows-repair-toolbox hou ik misschien toch wel achter de hand, men weet maar nooit.

                Comment


                • #9
                  Re: back up windows 10

                  Oorspronkelijk geplaatst door regulus Bekijk bericht
                  zelf ben ik uiterst voorzichtig met alle mogelijke "herstel"-programmas vooral deze zonder duidelijke historische achtergronden, het is niet onmogelijk dat men nog wat anders "kado" krijgt ...
                  Het enige programma dat ik in tijden van heel grote nood nog wel eens wil installeren en gebruiken is windows_repair_all_in_one alhoewel het ook niet volledig zaligmakend is ... die windows-repair-toolbox hou ik misschien toch wel achter de hand, men weet maar nooit.
                  Bedankt voor de informatie maar daar ik een leek ben op het gebied van pc zal ik hem maar binnen brengen naar de winkel waar ik hem heb gekocht.
                  De meeste oplossingen geprobeerd, zelfs een herstelpunt gemaakt naar 30/01/2017, maar niets helpt.

                  Nogmaals bedankt voor de informatie

                  Comment


                  • #10
                    Re: back up windows 10

                    Maak vooraf maar kopijen van al wat niet mag verloren gaan aan gegevens want 10 tegen 1 wordt het een format-cee met een re-install ;-) .. ook bekend als "tabula-raza"

                    Comment


                    • #11
                      Re: back up windows 10

                      Hoi,

                      je kan toch gewoon Windows 10 terug installeren, zelfs met behoud van gegevens.

                      Ga naar instellingen, bijwerken en beveiligingen en kies voor systeemherstel.
                      Daar heb je de verschillende mogelijkheden.

                      Je kan er ook je updates verwijderen.

                      mvg
                      nikon D90 Nikon7200 Nikkor 70-300 VRII Nikor18-140VR Tamron 18-270 VC Tamron 17-50/2.8 Tamron 70-200/2.8 Tamron 150-600 nikon sb700

                      Comment


                      • #12
                        Re: back up windows 10

                        Oorspronkelijk geplaatst door jeevanhoof Bekijk bericht
                        Hoi,

                        je kan toch gewoon Windows 10 terug installeren, zelfs met behoud van gegevens.

                        Ga naar instellingen, bijwerken en beveiligingen en kies voor systeemherstel.
                        Daar heb je de verschillende mogelijkheden.

                        Je kan er ook je updates verwijderen.

                        mvg
                        't kan vriezen, 't kan dooien .. als men geen W10 DVD of ISO bestand heeft dan herstelt men mogelijk vanaf een corrupte image, daar schiet men dan weinig mee op behalve dat bij een repair-install al de applicaties van de PC verdwenen zijn ..

                        repair-install-windows-10-place-upgrade

                        Comment


                        • #13
                          Re: back up windows 10

                          sysinternals disk2vhd'tje maken - voor ge begint - kan nooit kwaad. Dan heb je tenminste nog je data - en Microsoft heeft een utility om die windows DVD of ISO af te halen, en meteen op een stickjet te laten zetten (opstartbaar gemaakt).
                          Ik denk dat het media-creation tool heet (google maar's), die download de iso - en zie wel dat je een stick van minstens 8GB hebt!

                          Comment


                          • #14
                            Re: back up windows 10

                            Hallo,
                            Bedankt voor de informatie en een systeemherstel gedaan en alles is nu opgelost maar er is nog wel een probleem nm. ik heb geen geluid meer. Aan de luidspreker onderaan rechts staat een rode cirkel met een kruisje erin en vind ook de volume knop niet meer. Al een tijdje overal gezocht maar tot nu toe geen resultaat. Weet er iemand die dat kan oplossen?
                            Dank bij voorbaat

                            Ondertussen is het probleem opgelost en dank aan iedereen voor de nuttige informatie

                            Freddy
                            Last edited by kylian; 28 februari 2017, 14:46.

                            Comment

                            Working...
                            X