Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Zelfkritiek..

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • [Showcase] Zelfkritiek..

    Vogel op een stokje, in dit geval een doodgewone Koolmees.. Saaie foto, er gebeurt niet veel...
    Zelfs het Koolmeesje kijkt precies een beetje depri, kopje naar beneden..
    Al een geluk dat de achtergrond hier toch een beetje leven brengt, ..
    Wat licht en kleuren kan misschien toch een verschil maken..??



    Instagram

  • #2
    Re: Zelfkritiek..

    Hier kan ik wel een boompke over opzetten hoor raf....persoonlijk is dit het soort fotografie die nu net aan mij het meest besteed is...mss is het voor de meeste wel saai....voor mij is en blijft het mooi en is de essentie van VOGEL fotografie al de rest is in feite balast ...dit is de pure eenvoud van de schoonheid van een koolmees...zou hier nog uren kunnen over doorbomen ...maar men filosofie begrijpt waarschijnlijk niet iedereen.....

    Dus niet saai (al begrijp ik natuurlijk wat je bedoeld)

    Groetjes
    Freddy
    https://fredor2.wixsite.com/my-site

    Comment


    • #3
      Re: Zelfkritiek..

      Oorspronkelijk geplaatst door freddy69 Bekijk bericht
      Hier kan ik wel een boompke over opzetten hoor raf....persoonlijk is dit het soort fotografie die nu net aan mij het meest besteed is...mss is het voor de meeste wel saai....voor mij is en blijft het mooi en is de essentie van VOGEL fotografie al de rest is in feite balast ...dit is de pure eenvoud van de schoonheid van een koolmees...zou hier nog uren kunnen over doorbomen ...maar men filosofie begrijpt waarschijnlijk niet iedereen.....

      Dus niet saai (al begrijp ik natuurlijk wat je bedoeld)

      Groetjes
      Freddy
      ik volg hoor.

      Comment


      • #4
        Re: Zelfkritiek..

        Oorspronkelijk geplaatst door Tonerider Bekijk bericht
        ik volg hoor.
        Idm dito!
        Groeten,
        Fabrice,
        Vergeet niet te kijken als je fotografeert...

        Comment


        • #5
          Re: Zelfkritiek..

          Mooie foto Raf en dan vooral door de mooie gekleurde achtergrond
          Ik kan je wel volgen in je verhaal hoor, maar ik denk dat het ook meer een leerpiste is
          Als je begint met vogelfotografie dan is een vogel op een takje heel mooi en ben je superblij als dat gelukt is
          Na enkele jaren gaan sommige fotografen verder in de fotografie en wordt er gezocht om een net iets andere opname te maken, de uitdaging is dan véél groter natuurlijk.en uiteraard ook moeilijker
          Maar ook dan is het soms nog eens leuk om weer naar de essentie te gaan om een vogeltje op een takje zo mooi mogelijk vast te leggen
          Een geluk dat er verschillende ideeën zijn over vogelfotografie en natuurfotografie

          Hier op dit forum lijkt me dat een vogeltje op een takje of statische opname het algemeen beter doet dan een andere foto, en dat is gewoon kwestie van smaak denk ik

          grts
          Sieg
          Last edited by Sieg; 22 februari 2017, 16:57.
          Voor meer foto's ; www.sieg.be

          Comment


          • #6
            Re: Zelfkritiek..

            Mooie foto Raf. Het is soms moeilijk te geloven maar hier zit dikwijls meer voorbereiding in dan een vliegbeeld of een watervogel op een plasje.
            Waar ik mij dikwijls op betrap is dat ik geen enkele foto maak van de gewone soorten. Ik zou het beter wel doen als ik dit zie.

            De saturatie mag voor mij een beetje minder.


            Johan

            Comment


            • #7
              Re: Zelfkritiek..

              Het is net de pose van de koolmees die het hier doet.

              Comment


              • #8
                Re: Zelfkritiek..

                Oorspronkelijk geplaatst door Johan G Bekijk bericht
                .... Het is soms moeilijk te geloven maar hier zit dikwijls meer voorbereiding in dan een vliegbeeld of een watervogel op een plasje.
                Dat is hetgeen dat ik dus net bedoel hé Johan
                Het wordt tijd dat men toegeeft dat het meeste werk bij dit soort opnames door anderen wordt gedaan
                Op Birdpix liep daar een tijdje geleden ook al een draadje rond, toen schreef iemand bij een foto dat hij lange tijd moeten posten heeft om die foto te maken.
                De fotograaf in kwestie wist waarschijnlijk niet dat de uitbater van de fotohut mee kon lezen op dat forum, dus eigenlijk die uitbater die de persoon is die al het werk doet ;-)
                Toen viel de fotograaf door de mand ....

                grts
                Sieg
                Voor meer foto's ; www.sieg.be

                Comment


                • #9
                  Re: Zelfkritiek..

                  Heel mooi hoe die zo schuin naar beneden kijkt...Hele mooie achtergrond ook..
                  Schrijf net bij een andere foto van een pimpel dat de compo wat centraal is...Deze is ook centraal, maar dit is een heel goed voorbeeld dat de kijkrichting van een vogeltje heel bepalend kan zijn voor de compo.
                  Nikon D500+ Tokina 11-16mm F2.8, Nikkor 17-55 F2.8, Nikkor 70-200 F4, Sigma 150 F2.8 OS, Nikkor 200-500 F5.6
                  MIJN WEBSITE

                  Comment


                  • #10
                    Re: Zelfkritiek..

                    Koolmees staat er mooi op met mooie achtergrond.
                    Wat betreft de verschillende ideeën over vogelfotografie, kan ik Sieg wel volgen.

                    Comment


                    • #11
                      Re: Zelfkritiek..

                      Dat is hetgeen dat ik dus net bedoel hé Johan
                      Het wordt tijd dat men toegeeft dat het meeste werk bij dit soort opnames door anderen wordt gedaan
                      Op Birdpix liep daar een tijdje geleden ook al een draadje rond, toen schreef iemand bij een foto dat hij lange tijd moeten posten heeft om die foto te maken.
                      De fotograaf in kwestie wist waarschijnlijk niet dat de uitbater van de fotohut mee kon lezen op dat forum, dus eigenlijk die uitbater die de persoon is die al het werk doet ;-)
                      Toen viel de fotograaf door de mand ....

                      grts
                      Sieg
                      Dit is niet wat johan bedoelde denk ik siegfried...hij bedoeld volgens mij gewoon dat hij te weinig dit soort vogels nog fotografeerd...en als je nu zo een foto ziet wie zegt dat die vanuit een vogelhut is gemaakt niks mis mee toch ?
                      En dat dan alle lof aan de uitbater van die hut gelegd wordt denk ik eerder niet ...je moet de foto nog altijd zien eh....bedoel zien en maken....
                      https://fredor2.wixsite.com/my-site

                      Comment


                      • #12
                        Re: Zelfkritiek..

                        Oorspronkelijk geplaatst door freddy69 Bekijk bericht
                        Dit is niet wat johan bedoelde denk ik siegfried...hij bedoeld volgens mij gewoon dat hij te weinig dit soort vogels nog fotografeerd...en als je nu zo een foto ziet wie zegt dat die vanuit een vogelhut is gemaakt niks mis mee toch ?
                        En dat dan alle lof aan de uitbater van die hut gelegd wordt denk ik eerder niet ...je moet de foto nog altijd zien eh....bedoel zien en maken....
                        Hetgeen Johan letterlijk schrijft Freddy
                        .... Het is soms moeilijk te geloven maar hier zit dikwijls meer voorbereiding in dan een vliegbeeld of een watervogel op een plasje
                        En hetgeen ik er op antwoord Freddy, dat is dat de volledige voorbereiding gedaan wordt door de uitbater van de hut, eigenlijk het enige wat je als niet uitbater/fotograaf moet doen is de hut boeken, betalen, aankomen en dan ligt het inderdaad aan de fotograaf om er mooie opnames te maken.
                        Ik weet zeker als je alle betaalhutten in Europa weghaalt er ook veel minder fotografen overblijven, want in de vrije natuur is het moeilijker.
                        Ik kan je daar trouwens een voorbeeld van geven, ooit ben ik eens uitgenodigd geweest om in een hut hier in de buurt een halve dag foto's te komen maken.
                        Ik kwam thuis met meer dan 1000 opnames, eigenlijk waren er daarvan minstens driekwart goed genoeg
                        Als ik mij in het voorjaar toeleg op het fotograferen van Bruine Kiekendieven, dan zit ik soms 6 uur te wachten op hetzelfde plekje totdat die vogel eens wil rondvliegen, maak ik daarvan 2 mooie opnames dan is mijn dag geslaagd.
                        Dus het verschil met zes uur in een betaalhut of zes uur in het veld is heel groot
                        Ik steek heel veel tijd in mijn fotografie, leren kennen van de soorten en het zoeken naar die soorten. Je wilt niet weten hoeveel uren/dagen ik al plat gelegen heb op een steiger om toch die ene opname te kunnen maken.
                        Als ik mij niet speciefiek toeleg op een bepaalde soort en ga gewoon een dag op fotouitstap heb ik meestal rond de 400km op de teller staan, dus ik steek er heel veel tijd in

                        In ieder geval ik heb respect voor ieder z'n genre van fotografie, en ik ben zeker niet tegen betaalhutten, ver van zelfs want het helpt mensen om mooie opnames te kunnen maken.
                        Maar ik ben niet iemand die daarna op een forum gaat schrijven dat alle lof bij de fotograaf ligt want die persoon die de hut onderhoud heeft ervoor gezorgd dat die fotografen hun hobby kunnen doen.

                        Maar dat is mijn gedacht hé, en zo heeft gelukkig iedereen zijn gedacht over iets ;-)

                        grts
                        Sieg
                        Last edited by Sieg; 22 februari 2017, 22:37.
                        Voor meer foto's ; www.sieg.be

                        Comment


                        • #13
                          Re: Zelfkritiek..

                          Ik zou hier nog een boompje kunnen planten inzake onderwaterfotografie.... maar laten we dit maar een andere keer doen
                          ;-)
                          Last edited by Fabrice Delahaye; 23 februari 2017, 08:30.
                          Groeten,
                          Fabrice,
                          Vergeet niet te kijken als je fotografeert...

                          Comment


                          • #14
                            Re: Zelfkritiek..

                            Ik vind het een mooie, maar denk dat je de schaduw teveel naar beneden gedaan hebt, omdat ik vind dat het zwart van het kopje te licht is en wat ruis zie, zou de schaduw terug wat naar boven doen dan komt het beter uit.
                            Das mijn mening natuurlijk en smaken verschillen
                            Ps ik heb het getest in Camera Raw

                            Grts S.

                            Comment


                            • #15
                              Re: Zelfkritiek..

                              Bedankt voor de reacties, en toch goed dat er zoveel verschillende meningen zijn...

                              Groeten,
                              Raf
                              Instagram

                              Comment

                              Working...
                              X