Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Lichtdiagrammen

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Lichtdiagrammen

    Wie kent er een vrij te gebruiken en off-line programma om lichtdiagrammen te tekenen.
    Ik bedoel hiermee de setup die je in de studio gebruikt om te fotograferen.
    Een simpel voorbeeld is de opstelling van je licht en reflectie panelen bij bv een Rembrandt belichting
    Dit moet geen 3D zijn en ik moet niet het effect van het licht zien.Het is bedoeld als documentatie hulpmiddel bij een shoot.Er bestaan on-line toepassingen maar die bedoel ik dus niet.
    De eerste keer lukte het nie maar de tweede keer lukte het van de eerste keer.< Canon 80D > < Canon EF-S 24 mm F2.8 > < Canon 70 - 200 mm F4 L USM> <Canon EF-S 10 -18 mm F/4.5-5.6 IS STM> < Sigma DC OS 17-50mm F/2.8 EX HSM >

  • #2
    Re: Lichtdiagrammen

    Op deze pagina zal je al wel iets vinden.
    ...leeg...

    Comment


    • #3
      Re: Lichtdiagrammen

      Had ik reeds gezien en de meeste links zijn dood
      Daarbij komt nog dat het psd bestand door Kevin Kertz niet meer bestaat.
      Toch bedankt voor de tip.Ik zoek verder
      De eerste keer lukte het nie maar de tweede keer lukte het van de eerste keer.< Canon 80D > < Canon EF-S 24 mm F2.8 > < Canon 70 - 200 mm F4 L USM> <Canon EF-S 10 -18 mm F/4.5-5.6 IS STM> < Sigma DC OS 17-50mm F/2.8 EX HSM >

      Comment


      • #4
        Re: Lichtdiagrammen

        Elinchrom heeft een prg om hun lampen via PC-WiFi aan te sturen.
        Je kunt hiermee ook een eenvoudige studio-opstellingen weergeven.
        Zie deze link en dan doorscrollen naar software
        Service and support for Elinchrom users. Download the latest manuals, install firmware updates, learn more about compatibility and check our FAQ page.


        Patric

        Comment


        • #5
          Re: Lichtdiagrammen

          Bedankt Patric
          Zal het eens uittesten en laat je iets weten
          De eerste keer lukte het nie maar de tweede keer lukte het van de eerste keer.< Canon 80D > < Canon EF-S 24 mm F2.8 > < Canon 70 - 200 mm F4 L USM> <Canon EF-S 10 -18 mm F/4.5-5.6 IS STM> < Sigma DC OS 17-50mm F/2.8 EX HSM >

          Comment


          • #6
            Re: Lichtdiagrammen

            http://forum.belgiumdigital.com/f99/...en-245975.html

            Helemaal onderaan

            (op BD vindt je toch alles - sticky's lezen loont soms de moeite)
            Wil je ook dit soort foto's maken samen met Belgiumdigital?

            Hou dan zeker het Shooting Days en het BD-mededelingen forum in de gaten!

            Comment


            • #7
              Re: Lichtdiagrammen

              http://strobox.com/photo/30509-portr...strobe-softbox Keuze genoeg, foto aanklikken , ernaast het diagram.
              https://ggpics.be/

              Comment


              • #8
                Re: Lichtdiagrammen

                Hè hè.
                Zoek ik land en stad af en dan staat het hier voor mijn voeten ....
                Wat baat kaars en bril als den uil .........
                Bedankt zunoel voor de wegwijzing. Met Ps blijkt dit wel te werken .
                Ook Guido bedankt . Ik was daar reeds geweest maar omdat het on-line was , was ik snel weer weg . Nu pas gezien dat het exporteerbaar is .
                Even geoefend en het lukt prima.

                Voor Patric , Ik heb de soft geprobeerd maar hij verwacht blijkbaar om eerst verbinding te kunnen maken met een Elichrom toestel maw de soft start niet door .

                Enfin , ik kan verder . Bedankt iedereen
                De eerste keer lukte het nie maar de tweede keer lukte het van de eerste keer.< Canon 80D > < Canon EF-S 24 mm F2.8 > < Canon 70 - 200 mm F4 L USM> <Canon EF-S 10 -18 mm F/4.5-5.6 IS STM> < Sigma DC OS 17-50mm F/2.8 EX HSM >

                Comment

                Working...
                X