Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

lens Canon of Sigma

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • lens Canon of Sigma

    Ik sta op punt voor een lens aan te kopen, een 24 - 105 F/4L maar weet niet welk merk te kopen , als je de testen ziet dan is moet de nieuwe Sigma niet onder doen voor de nieuwe Canon.
    maar ja eigen merk is toch iets beter. Het is voor op een 80D te zetten. als wandel lens. Ik heb een 17 - 55 f/ 2.8 waar ik tevreden over ben, maar toch te weinig zoom heeft, en er komt ook wat speling op te zitten.

  • #2
    Re: lens Canon of Sigma

    Ik zou die 17-55 houden dat staat 100% vast want het is één van de beste Canon lenzen.
    Als je echt meer zoom wilt koop je of de EF-S 55-250mm F4.0-5.6 IS STM of de EF 70-200mm f/4.0 L IS USM voor landschappen enzo meer, of de f/2.8 variant als je die ook als portret lens wilt gebruiken (mooiere bokeh dan de f/4).
    Het "gat" tussen 55- en 70mm is verwaarloosbaar.
    Canon 90D | Tamron 10 - 24mm | Canon 24 - 70mm L
    Fujifilm X-T4 + SmallRig handgreep | Samyang 12mm f/2 | Fujinon XF 27mm f/2.8 | Fujinon 35mm f/1.4 | Fujinon XF 16-55mm f/2.8 R LM WR | Fringer EF-XF ProII | X-E2s.

    Comment


    • #3
      Re: lens Canon of Sigma

      Als de lichtsterkte geen probleem is, dan kan de 24-105 IS STM ook nog een goede keuze zijn als je een lens zoekt met een groter bereik dan de 17-55 f2,8.
      Die 24-105 is niet zo heel duur, en de beeldkwaliteit is volgens de reviews zeker niet slechter dan die van de 24-105 f4 L.

      Maar hou dan wel de 17-55 bij, die heeft een stuk meer breedhoek, het stuk tussen 17 en 24mm zal je geregeld missen bij een 24-105, en als je eens foto's moet maken bij minder licht, dan is de 17-55 ook in het voordeel.
      Binnenshuis gebruikte ik vroeger meestal de EF-S 17-55 f2,8 IS, buiten gebruikte ik toch meer de 24-105 f4 L omdat die daar een beter bereik had voor het soort foto's dat ik meestal maak.
      http://barthuysmans.smugmug.com/
      BD0338BE

      Comment


      • #4
        Re: lens Canon of Sigma

        Oorspronkelijk geplaatst door LG Bekijk bericht
        Ik zou die 17-55 houden dat staat 100% vast want het is één van de beste Canon lenzen.
        Als je echt meer zoom wilt koop je of de EF-S 55-250mm F4.0-5.6 IS STM of de EF 70-200mm f/4.0 L IS USM voor landschappen enzo meer, of de f/2.8 variant als je die ook als portret lens wilt gebruiken (mooiere bokeh dan de f/4).
        Het "gat" tussen 55- en 70mm is verwaarloosbaar.
        Ik noem de 70-200 F2.8 IS niet bepaald een wandel lens met zijn 1,5 kg.

        Aangezien je met de 80D werkt, ook al is gekeken naar de Canon 18-135 mm STM
        De Canon EF-S 18-135 mm STM lens is in juni 2012 op de markt gebracht als de opvolger van de populaire Canon 18-135 mm lens. Als je wilt upgraden van een


        24mm op een crop is niet altijd even ideaal.
        Waar een wil is, is een weg
        ---------------------------------

        Comment


        • #5
          Re: lens Canon of Sigma

          De Canon zou mijn voorkeur krijgen; rekening houdende met de kwaliteit v.d. lens en ook met de mogelijke wederverkoopwaarde.

          Comment


          • #6
            Re: lens Canon of Sigma

            Oorspronkelijk geplaatst door Mauritsius Bekijk bericht
            De Canon zou mijn voorkeur krijgen; en ook met de mogelijke wederverkoopwaarde.
            Zal Canon en Nikon daarom zoveel vragen? Omdat men toch wel weet dat x% van de mensen de merk eigen kopen omdat men ze weer makkelijker verkoopt met de verkoopwaarde.
            Waar een wil is, is een weg
            ---------------------------------

            Comment


            • #7
              Re: lens Canon of Sigma

              Oorspronkelijk geplaatst door Rogier Bekijk bericht
              Zal Canon en Nikon daarom zoveel vragen? Omdat men toch wel weet dat x% van de mensen de merk eigen kopen omdat men ze weer makkelijker verkoopt met de verkoopwaarde.
              Daar zit veel waarheid in.
              Kijk maar naar CZ Jena vroeger en zelfs nu nog en daar mag je zeker en vast ook Leica bij rekenen.
              Die laatste is ferm overdreven in prijs.

              Nee de 70-200 is zeker geen wandellens maar dat is de 24-105 ook niet. daarom dat ik de 55-250 STM aanprees als wandellens bij zijn 17-55 die toch tot de betere van Canon gerekend mag worden.
              Een 18-135 is natuurlijk ook goed maar TS heeft al de 17-55 en zo'n lens doe je maar weg als je naar een FF overstapt, dus vandaar die 55-250. Goedkoop, licht van gewicht en heel scherp. Enig nadeel is dat die niet zo lichtsterk is, helaas, maar dan zou die ook duurder en zwaarder zijn.
              Een jaar of 10 geleden liep hier een draadje over de eerste 55-250 en zijn scherpte. Ondertussen is de focus sneller en is die lens nog scherper geworden.
              Ik zou ze toch in overweging nemen hoor.
              Canon 90D | Tamron 10 - 24mm | Canon 24 - 70mm L
              Fujifilm X-T4 + SmallRig handgreep | Samyang 12mm f/2 | Fujinon XF 27mm f/2.8 | Fujinon 35mm f/1.4 | Fujinon XF 16-55mm f/2.8 R LM WR | Fringer EF-XF ProII | X-E2s.

              Comment


              • #8
                Re: lens Canon of Sigma

                Allemaal bedankt, Ik heb de 70-200mm F/2.8 is II en deze is te zwaar om mee te gaan wandelen. waar om maakt canon eens geen goed lens met meer zoom en de kwaliteit van de 17 - 55mm F/2.8 is?
                dan was de keuze rap gemaakt. denk dat wij met crop toestellen wat minder waardig zijn voor Canon. Ben er nog niet uit maar Ik zal nog war zoeken op de forum en het net.

                Comment


                • #9
                  Re: lens Canon of Sigma

                  Oorspronkelijk geplaatst door Franky S Bekijk bericht
                  Allemaal bedankt, Ik heb de 70-200mm F/2.8 is II en deze is te zwaar om mee te gaan wandelen. waar om maakt canon eens geen goed lens met meer zoom en de kwaliteit van de 17 - 55mm F/2.8 is?
                  dan was de keuze rap gemaakt. denk dat wij met crop toestellen wat minder waardig zijn voor Canon. Ben er nog niet uit maar Ik zal nog war zoeken op de forum en het net.
                  Een 17-105/f2.8 zou meer wegen dan een 70-200/f2.8, en al zeker even duur zijn ...
                  Nikon shooter - Samyang fan

                  Comment


                  • #10
                    Re: lens Canon of Sigma

                    Oorspronkelijk geplaatst door Franky S Bekijk bericht
                    Allemaal bedankt, Ik heb de 70-200mm F/2.8 is II en deze is te zwaar om mee te gaan wandelen. waar om maakt canon eens geen goed lens met meer zoom en de kwaliteit van de 17 - 55mm F/2.8 is?
                    dan was de keuze rap gemaakt. denk dat wij met crop toestellen wat minder waardig zijn voor Canon. Ben er nog niet uit maar Ik zal nog war zoeken op de forum en het net.
                    Echt super vond ik de 24-105L F4 IS Mark 1 niet. En door de concurrentie met de Sigma de 24-105 F4 OS, zal men maar een betere lens hebben ontworpen. En verder is er maar een relatief kleine groep mensen die met een crop camera meer geld wil uitgeven voor een lens die zich kan meten met de 17-55 F2.8 IS. Waardoor men de ontwikkelings-geld er niet uitkrijgt. En welke lichtsterkte ga je de lens geven? Als je een 17-100 a 135mm F2.8-4 gaat maken. Dan wordt hij of te zwaar of te duur. En je hebt ergens halverwege al F3.5 en nog wat verder F4. Waardoor de 24-105 al gelijk een concurrent wordt. Hier zal het mee te maken hebben.
                    Waar een wil is, is een weg
                    ---------------------------------

                    Comment


                    • #11
                      Re: lens Canon of Sigma

                      Knoop door gehakt, heb de Canon 24-105 F/4L is II gekocht. wat een verschil tegen mijn 17-55mm F/2.8 is , foto's zijn zuiverder en de kleuren veel mooier, voor mij een top lens. Aan gekocht bij CameraNu.nl met gratis 5 jaar garantie.

                      Comment


                      • #12
                        Re: lens Canon of Sigma

                        De Canon 24-105 f4 L IS II is volgens de tests een heel stuk beter dan de eerste versie.
                        Misschien is de EF-S 17-55 f2,8 ook toe aan een update, toen die pas uitkwam was het de beste standaardzoom voor een Canon crop camera, maar in vergelijking met een aantal recentere lenzen begint die toch wat achterop te raken.
                        http://barthuysmans.smugmug.com/
                        BD0338BE

                        Comment


                        • #13
                          Re: lens Canon of Sigma

                          Zo de 24-70mm f/2.8 ook zo mooie foto's maken, denk zeker dat de 17-55mm f/2.8 een update nodig heeft

                          Comment


                          • #14
                            Re: lens Canon of Sigma

                            Oorspronkelijk geplaatst door Franky S Bekijk bericht
                            , als je de testen ziet dan is moet de nieuwe Sigma niet onder doen voor de nieuwe Canon.
                            maar ja eigen merk is toch iets beter.
                            Niet onderdoen en toch slechter zijn? Of gewoon eigen merk eerst?


                            Oorspronkelijk geplaatst door Mauritsius Bekijk bericht
                            en ook met de mogelijke wederverkoopwaarde.
                            Het verlies is absoluut, niet in procenten van de nieuw prijs, vaak lager bij een niet cameramerk lens.
                            Nikons, Nikkors, Sigma's en Tamrons..15 tot 400mm en nu ook een Pen + Zuiko's en Lumix...

                            Comment

                            Working...
                            X