Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Sigma 18-200 mm icm Sony A77 II

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Sigma 18-200 mm icm Sony A77 II

    Beste Lezers,

    Ik ben sinds kort overgestapt van de Sony A100 op de Sony A77 II. Qua body natuurlijk een vooruitgang maar de lens blijft hetzelfde. Ik heb de lens een jaar of 8 denk ik.

    Het betreft Sigma 18-200 mm DC 3.5-6.3. Is er in de prijsklasse tot een pak en beet €500,- een alternatieve lens die scherpere beelden oplevert of ontloopt het elkaar allemaal niet veel in deze prijsklasse?

    Bedankt en gr Hans

  • #2
    Re: Sigma 18-200 mm icm Sony A77 II

    Over het algemeen zal je geen waarneembare verbetering in "scherpte" zien.

    Maar waarom hak je die 18-200mm niet op in twee of drieën?

    Comment


    • #3
      Re: Sigma 18-200 mm icm Sony A77 II

      De Sony 18-135mm is ook een fijne lens. Een beetje dichtstoppen tot F5.6 en je krijgt aanvaardbare resultaten. Optisch iets beter dan de 18-250mm.

      Maar het is nog altijd beter om voor 2 lenzen te gaan, bijvoorbeeld de 16-50/2.8 + 55-300mm.
      Last edited by alex606; 20 februari 2017, 13:45.
      Canon 6D / Samyang 14/2.8 / Canon 28-135 IS USM / Sony A6400 / Sony 200-600 / Sony 16-50
      Mijn bird foto's en urbex foto's

      Comment


      • #4
        Re: Sigma 18-200 mm icm Sony A77 II

        Ik was vandaag bij Verschoore in S'Hertogenbosch. Hier hebben ze een Sigma 18-300 DC Macro (HSM) te koop staan voor €469,-. Meneer zei dat de beeldkwaliteit met deze lens er ontzettend op vooruit zou gaan wat betreft scherpte en kleurcontrast ten opzichte van mij 18-200 mm van Sigma die ik reeds een jaar of 7 bezit. Ik kan hier even geen type aanduiding bij vinden.

        Is dit verkoop praat of zal het wel degelijk in de resultaten terug te zien zijn? Ook gaf meneer aan dat deze nieuwere lens een verbetering zal zijn voor de filmfunctie die op de A77 zit.

        Ik hoor graag jullie mening.

        Gr Hans

        Comment


        • #5
          Re: Sigma 18-200 mm icm Sony A77 II

          Ik was vandaag bij Verschoore in S'Hertogenbosch. Hier hebben ze een Sigma 18-300 DC Macro (HSM) te koop staan voor €469,-. Meneer zei dat de beeldkwaliteit met deze lens er ontzettend op vooruit zou gaan wat betreft scherpte en kleurcontrast ten opzichte van mij 18-200 mm van Sigma die ik reeds een jaar of 7 bezit. Ik kan hier even geen type aanduiding bij vinden.

          Is dit verkoop praat of zal het wel degelijk in de resultaten terug te zien zijn? Ook gaf meneer aan dat deze nieuwere lens een verbetering zal zijn voor de filmfunctie die op de A77 zit.

          Ik hoor graag jullie mening.

          Gr Hans

          Comment


          • #6
            Re: Sigma 18-200 mm icm Sony A77 II

            Beetje vreemde aanbeveling... de a7 ii is in basis toch een fullframe?

            Comment


            • #7
              Re: Sigma 18-200 mm icm Sony A77 II

              Mijn camera betreft een A77 II.

              Comment


              • #8
                Re: Sigma 18-200 mm icm Sony A77 II

                Hij zal beter doen als je huidige lens maar ik blijf erbij dat je superzooms beter kan vermijden. Kijk hier zelf maar eens, ik vind het maar een wazige boel.
                Canon 6D / Samyang 14/2.8 / Canon 28-135 IS USM / Sony A6400 / Sony 200-600 / Sony 16-50
                Mijn bird foto's en urbex foto's

                Comment


                • #9
                  Re: Sigma 18-200 mm icm Sony A77 II

                  Wat zou jullie verstandiger lijken om scherpte te winnen?

                  Verkoop van A77II en wat bij leggen en een A7 aan schaffen + Kitlens 28-70 OSS?
                  Aanschaf duurdere lens voor A77II?

                  Ik zoek dus niet perse een tele lens maar wil voornamelijk de beeldkwaliteit een boost geven. Meneer van de winkel zei dat de A7 stukken beter scoort dan de A77II. Klopt dit?

                  Comment


                  • #10
                    Re: Sigma 18-200 mm icm Sony A77 II

                    Dat de a7 betere beeldkwaliteit geeft tov.de a77II xeet ik niet .De a7 is wel een ff en heeft een andere vatting.Dus om de sigma te laten passen moet u nog een adapter kopen.In tegenstelling tot hiervoor,ben ik wel zeer tevreden van mijn zgn. reiszoom, .de FE 24-240.Ik heb deze op 100% vergeleken met de FE 28 -70 en ik zag geen verschil.Overigens,tegenwoordig maakt men naar het schijnt al fantastische foto's met een gsm.Ik ben er zeker van dat er geen enkele gsm betere foto's maakt dan mijn a7 met de 24-240mm

                    Comment


                    • #11
                      Re: Sigma 18-200 mm icm Sony A77 II

                      Je beeld kwaliteit wil je een boost geven he?
                      Ga voor een 17/18-50/55 F2.8 en eventueel zover mogelijk een gestabiliseerde. Of zit er stabilisatie al in je body? Samen met een 70-200 F2.8/4. Of anders een mooie scherpe 70-300 F4-5,6

                      Of als je echt gek wil doen, dan kun je de A7 nemen, maar weet wel dat de objectieven ook een nodige kosten post zijn.
                      Waar een wil is, is een weg
                      ---------------------------------

                      Comment


                      • #12
                        Re: Sigma 18-200 mm icm Sony A77 II

                        Als je de beeldkwaliteit wilt verbeteren en je hebt geen interesse in lange lenzen (400mm en meer) dan is de A7 een betere keuze inderdaad.
                        Full frame icm een goede lens uiteraard geeft je scherpere beelden met meer dynamisch bereik, mooiere kleuren en minder ruis.

                        Maar de goede lenzen voor een A7 zijn niet goedkoop. Je hebt de 28-70 'kitlens' en die is wel OK voor een budgetlens maar de duurdere lenzen zijn uiteraard beter. De 24-70/2.8 GM kost al gauw 2250€ en dan heb je nog de vele primes maar die zijn bijna allemaal steengoed.

                        Je kan ook een betere lens kopen voor jouw A77II en dat gaat ook veel helpen. De Sony 16-50/2.8 is prima, ik heb die gehad en is al scherp op F2.8. Het verschil met je huidige Sigma gaat groot zijn.
                        En voor een tele heb je de 70-300 G maar de goedkopere 55-300 is optisch ook best goed, alleen de AF is veel beter bij de 70-300G.
                        Canon 6D / Samyang 14/2.8 / Canon 28-135 IS USM / Sony A6400 / Sony 200-600 / Sony 16-50
                        Mijn bird foto's en urbex foto's

                        Comment

                        Working...
                        X