Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Orchidee

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Orchidee

    Last edited by Skoebidoe; 17 februari 2017, 15:06.
    Pentax K200D

  • #2
    Re: Orchidee

    De kleuren zijn top, scherpte ziet er mij ook goed uit. Alleen de compo doet het voor mij niet echt, Owel had ik minder ingezoomd(of iets verder achteruit) zodat de bloem in zijn geheel er op stond ofwel had ik geprobeerd maar één bloem op de foto te zetten, indien mogelijk natuurlijk. Links zou ik er zeker een stuk afdoen juist tot waar de horizontale lijn begint .

    Comment


    • #3
      Re: Orchidee

      Ik vind het persoonlijk ook moeilijk om zo'n orchideeën in een goede compositie te plaatsen omdat de bloemen zo dicht tegen mekaar staan en het geheel er meestal nogal kronkelig en warrig uitziet.
      Dat linkse verticale deel vind ik ook nogal storend.
      Qua kleuren en scherpte ga ik mee met voorgaande.

      MVG,
      Jean Pierre

      Comment


      • #4
        Re: Orchidee

        Verdienstelijke poging alvast. Achtergrond in het geheel werkt nu wel wat storend.
        Misschien zorgen dat die egaler kan zijn ipv van nu een zwarte en een witte strook.
        deka
        There is a crack in everything, that's how the light gets in. ( L. Cohen )

        Comment


        • #5
          Re: Orchidee

          Het wit dat je ziet is het tafellaken. Ik heb vanop een statief gewerkt en kon het niet lager zetten.
          Pentax K200D

          Comment


          • #6
            Re: Orchidee

            Ik sluit me aan bij de positieve commentaren. Je kan deze foto wel verbeteren door de bloem uit te snijden, deze selectie om te keren en dan de achtergrond volledig zwart te maken. Eenmaal dit gedaan kan men een neutrale kleur voor de achtergrond kiezen en deze er in plaatsen en eventueel verdoezelen.
            Mvg Suske

            Comment


            • #7
              Re: Orchidee

              Dank uw el voor de tips en de commentaren!
              Ik heb echter geen fotoshop. Wel Gimp maar ik heb er nog nooit mee gewerkt.
              Pentax K200D

              Comment

              Working...
              X