Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Communifoto's

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Communifoto's

    Hallo allemaal, ik ben Maythe.
    Ik zit nog op school in een richting waar ik fotografie krijg.
    Ik heb al een beetje ervaring met fotograferen (vooral natuur etc.) Mijn buren hebben gevraagd om communifoto's te maken. Ik zie dat natuurlijk zitten .

    Mijn vraag is of jullie eventuele tips hebben?:
    -Locaties omgeving Mol
    -Welke camera de beste is (ik kan er van school lenen)
    -Welke lens ik moet gebruiken
    -Andere tips

    Alvast bedankt!

  • #2
    Re: Communifoto's

    Omgeving mol....
    De haven aan het zilvermeer,
    Het zilvermeeuw zelf, wit strand, en op de speeltuin vind je ook wel mooie locaties.
    En als camera, een die je toch al een beetje kent.




    -TT-

    Comment


    • #3
      Re: Communifoto's

      Ik zou ook een camera gebruiken waar je reeds goed mee overweg kan.

      Naar lenzen toe is alles boven de 50mm bruikbaar op een crop camera naar mijn mening. Voor FF ben je dan beter af met lenzen boven de 70mm.
      Kan je de hand leggen op een lichtsterke tele dan kan je gemakkelijk spelen met onscherpte in de achtergrond. Natuurlijk moet je dan wel wat afstand nemen tot je model.
      Vergeet alvast niet om een reflector mee te nemen.
      En als je het ziet zitten en aan het juiste materiaal kan geraken dan is buiten flitsen ook wel zeer leuk om te doen.

      Kan je werken met een lichtmeter en grijskaart dan zijn dat ook dingen die de foto er gemakkelijker beter op maken.

      Dus veel zal ook afhangen van je mogelijkheden wat je zal gebruiken en hoe je het zal gebruiken.
      Heb je reeds ervaring met werken op de manuele stand dan is dat een sterk pluspunt anders moet het in A mode.

      Het zijn je buren dus de communiekant zal je wel goed kennen. Dat is zeker een pluspunt in de connectie die je moet maken met je model.
      Zo krijg je leuke spontane foto´s als de connectie er al is anders moet je die eerst wat opbouwen.

      Heb vooral oog voor de opbouw van je foto´s. Beter 5 goed doordachte foto´s dan 100 snapshots.

      Afhankelijk van je mogelijkheden werk je de foto´s af naar smaak en stijl.

      Veel succes!
      Last edited by buurmanBert; 16 februari 2017, 23:33.

      Comment


      • #4
        Re: Communifoto's

        Mooie locaties zijn bv De Sahara bij Lommel bv op die die grote uitkijktoren of de Luysmolen bij Bocholt, dichterbij Mol de abdij van Postel.

        Comment


        • #5
          Re: Communifoto's

          Oorspronkelijk geplaatst door Eenbes Bekijk bericht
          Mooie locaties zijn bv De Sahara bij Lommel bv op die die grote uitkijktoren of de Luysmolen bij Bocholt, dichterbij Mol de abdij van Postel.
          De Luysmolen is een mooie locatie inderdaad, filmpje van een tijdje geleden.
          Canon 6D / Samyang 14/2.8 / Canon 28-135 IS USM / Sony A6400 / Sony 200-600 / Sony 16-50
          Mijn bird foto's en urbex foto's

          Comment


          • #6
            Re: Communifoto's

            Veel communiefoto's die ik zie zijn soms erg statisch tot het stijve af: het zijn kinderen dus maak er iets speels van, iets stoers passend bij de tijdsgeest. Je kun bij voorbeeld gebruik maken van een graffitiwand en ze daar in op laten gaan.
            Last edited by Eenbes; 17 februari 2017, 15:23.

            Comment


            • #7
              Re: Communifoto's

              kasterlee de kabouterberg

              mooie foto's te maken op die wortels en het huisje. Wel niet erg origineel natuurlijk want ik kom er misschien ook in mei als mijn zoon zijn communie doet.

              Ook mooi vind ik grote rhododendron bloemen op de achtergrond, maar daarvan weet ik er zo geen in onze streek en zal nipt zijn om ze in bloei te hebben.

              Comment


              • #8
                Re: Communifoto's

                Ik ken de omgeving niet, maar zou sowieso gaan voor een plaats die het kind goed kent. Dan voelt hij/zij zich er meer op zijn/haar gemak en dat zie je onmiddellijk op de foto. Verder zal het er ook van afhangen om welke communie het gaat, m.a.w. is het kind zeven of twaalf?

                Het lijkt me ook goed de locatie lang genoeg op voorhand te kennen, zodat je de plek in verschillende lichtomstandigheden kan gaan bestuderen. Dan weet je ook beter wat je eventueel nodig hebt van extra materiaal (zo weinig mogelijk wat mij betreft )

                Is er de mogelijkheid om meerdere shoots te doen? En sowieso moet je zien dat je voldoende tijd neemt (een kind voelt zich vaak pas na een halve dag fotograferen op zijn/haar gemak).

                En, niet onbelangrijk: doe je het gratis of laat je je betalen? Ik persoonlijk zou me durven laten betalen (maar dat hangt er ook van af hoe goed je je buren kent, hoeft niet in geld te zijn e.d.m.)
                De ideale foto is de foto die de kijker doet voelen.

                Comment


                • #9
                  Re: Communifoto's

                  en misschien kan je er op school ook even over praten met je medeleerlingen en je docenten
                  Albums
                  Geluk moet je niet zoeken, geluk vindt jou.

                  Comment


                  • #10
                    Re: Communifoto's

                    Naast locaties zoeken dien je ook op voorhand al meerdere concrete shots / poses te bepalen.
                    Zoek dus via internet werk van anderen op en haal daar al ideeën uit. Maak het niet te moeilijk.
                    Je kan ook een selectie op klein formaat afprinten zodat je op het moment zelf nog wat geheugensteun hebt.

                    Ook iemand met ervaring gaat niet onvoorbereid naar een communiefeest of huwelijk. Je krijgt maar één kans en kan niet vragen om de dag erna nog eens enkele opnames te maken. Soms werken ideeën goed bij één koppel en helemaal niet bij een ander.
                    M.a.w. je mag het lot van je 'klant' niet laten afhangen van je inspiratie op het moment zelf en er van uit gaan dat het wel goed zal komen.

                    Bezoek ook op voorhand de locatie, neem je toestel mee en kijk of je ideeën werken. Kijk naar waar de schaduwen lopen, of je voldoende afstanden/ruimte hebt om bepaalde shot te maken. Kijk of er niet te veel zwerfvuil ligt of dat er niet toevallig werken aan de gang zijn.

                    Ik zeg dus zeker niet dat je tijdens de opnames niet creatief mag zijn. Creativiteit mag zowel van jou als van je model komen (wel de tijd in het oog houden).
                    Als je model iets spontaan of met plezier doet, dan zie je dat ook in de opname.
                    Je kan beter tijdens de shoot je hele voorbereiding laten vallen dan het risico te nemen een slechte dag te hebben (slecht geslapen van de stress) en te eindigen met een hoop foto's die toch &à"!'§(éà net niet zijn wat je wil.

                    ! Tip: Een beeld dat te ruim genomen is kan je bijwerken door er een stuk afsnijden. Bijwerken van een beeld dat te eng genomen is, is onmogelijk.
                    D7000/D600 + Nikkor, Tamron, Tokina, Sigma, Kenko, Metz

                    Comment

                    Working...
                    X