Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

de fontein is ontdooit

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • [Oordeel] de fontein is ontdooit



    lichtere versie
    Last edited by Marsje; 17 februari 2017, 20:18.

  • #2
    Re: de fontein is ontdooit

    Mooi licht op het aflopend water van de fontein.
    deka
    There is a crack in everything, that's how the light gets in. ( L. Cohen )

    Comment


    • #3
      Re: de fontein is ontdooit

      De fontein met water is als hoofdsubject scherp zoals het hoort en de rest is als achtergrond onscherp zoals dat gebruikelijk is. Maar ik vind de verhouding wat buiten proportie: er is heel wat 'balast' onscherp in de foto. Ik zou meer geëxperimenteerd hebben door diverse standpunten in te nemen om op die manier een hopelijk interessantere compo te bekomen.

      Verder is met het hoofdsubject alles in orde: mooie belichting en de perfecte sluitertijd voor het aflopend water .

      Mvg.,
      Smets84.

      Comment


      • #4
        Re: de fontein is ontdooit

        leuven ?

        interessant experimentje. het licht op de fontein is mooi, maar de donkere delen misschien iets te donker, vooral dat de fontein het hoofdonderwerp is.
        mijn nieuwe website (al is er nog wat sleutelwerk aan) : www.fotografiepieter.be

        Comment


        • #5
          Re: de fontein is ontdooit

          Oorspronkelijk geplaatst door Iegienie Bekijk bericht
          leuven ?

          interessant experimentje. het licht op de fontein is mooi, maar de donkere delen misschien iets te donker, vooral dat de fontein het hoofdonderwerp is.
          dank u voor de opmerking Iegienie, ik heb een tweede foto gepost die ik gemaakt heb, een lichtere versie.

          Comment


          • #6
            Re: de fontein is ontdooit

            de fontein is hier toch beter he.

            eigenlijk is dit imho een mooi voorbeeld waar PS ter hulp zou kunnen komen (al kan het met LR ook). Een laagje maken om de fontein juist te zetten, en een laagje voor de rest. Want, ik ben een moeilijk mensch, de combi van de twee intrigeert me.
            mijn nieuwe website (al is er nog wat sleutelwerk aan) : www.fotografiepieter.be

            Comment


            • #7
              Re: de fontein is ontdooit

              In Photoshop valt er met NIK software (en in RAW natuurlijk) heel wat meer uit te halen. Is vooral een kwestie van wat je zelf in de foto wil steken.
              Mooi hoekje trouwens in de kruidtuin van Leuven, ben er vorige week ook nog geweest.


              of


              Laat maar weten als je liever hebt dat ik de beelden verwijder.
              http://www.paulvanrooy.be

              Comment


              • #8
                Re: de fontein is ontdooit

                Mooi vastgelegd, de up vind ik persoonlijk te licht nu en mist daardoor ook wat sfeer
                Een combinatie van de twee zou het beter doen, beetje zoals Vropa ze hier laat zien

                grts
                Sieg
                Voor meer foto's ; www.sieg.be

                Comment


                • #9
                  Re: de fontein is ontdooit

                  Mooi standpunt ingenomen zo met de fontein in de hoek..Kwa afwerking vind ik de 2e versie van Vropa het mooiste..
                  Nikon D500+ Tokina 11-16mm F2.8, Nikkor 17-55 F2.8, Nikkor 70-200 F4, Sigma 150 F2.8 OS, Nikkor 200-500 F5.6
                  MIJN WEBSITE

                  Comment


                  • #10
                    Re: de fontein is ontdooit

                    Akkoord met jos82.
                    https://www.flickr.com/photos/97971414@N07/albums

                    Comment


                    • #11
                      Re: de fontein is ontdooit

                      Oorspronkelijk geplaatst door evelynvancky Bekijk bericht
                      Akkoord met jos82.
                      zo is dat !
                      mijn nieuwe website (al is er nog wat sleutelwerk aan) : www.fotografiepieter.be

                      Comment

                      Working...
                      X