Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Iemand ervaring met MIOPS ?

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Iemand ervaring met MIOPS ?

    Beste BelgiumDigitalers ...
    Heeft er iemand van jullie ervaring met MIOPS
    --> http://miops.com/meetmiops/
    grtz,
    jefvandejumenas

  • #2
    Re: Iemand ervaring met MIOPS ?

    Er zijn verschillende mogelijkheden,maar welk soort fotografie wil je ermee doen??
    Is niet zo eenvoudig allemaal.
    Misschien kan ik jou wel wat informatie geven.

    Comment


    • #3
      Re: Iemand ervaring met MIOPS ?

      Zag dat je met de MIOP alle kanten uit kunt ...wat het aanbod aan experimenteren wel wat groter maakt.
      Qua prijs/kwaliteit kwam deze goed uit de testen op internet (reviews).Wou alle mogelijkheden eens proberen eigenlijk. (behalve voor HDR en timelapse).
      Zag ook nog de Versatrigger voorbij komen.Dus daarom mijn vraag of er iemand al ervaring heeft met de MIOP.
      Vroeg me ook af of het mogelijk was/is om via de MIOP (via geluid, licht of onderbreking van een laserstraal) een cactus transmitter aan te sturen die op zijn beurt 3 of 4 cactus receivers zou aansturen.
      Last edited by jefgees; 17 februari 2017, 07:06.

      Comment


      • #4
        Re: Iemand ervaring met MIOPS ?

        HDR en timelapse:geen ervaring mee.Ik heb daar iets anders voor.
        Geluid:gaat.Voor ontploffende ballonnen:donkere ruimte,sluitertijd camera 4 sec.,(kwestie van wat tijd te hebben om de ballon manueel te laten ontploffen)en flits aansturen via Miops.Flits heeft daarvoor een connectie nodig.Alleen mijn 580 EX II heeft dit.Een 580ex of een 450 EX of EX II heeft dit niet.Camera met flits erop aansturen hiermee ,lukt bij mij niet.Shutterlag is nochtans maar 40 millisec.
        Ik gebruik hiervoor een Canon 580 exII die als master dient om verder via een slave 2 oude Vivitars 283 aan te sturen,die eigenlijk voor de belichting zorgen.(eventueel connectie voor de cactus met flits op te lossen met een oude hotshoe??)
        Laser: zelfde opstelling.Alleen kan ik zeggen dat de afstelling zeer zeer gevoelig is.Kwestie van een tiende millimeter of minder.Signaal op de Miops kan alle kanten uitgaan.
        Al bij al is niet alles evident,en veel experimenteren zeker aan de orde.
        Ik weet niet hoe een cactus-transmitter in mekaar zit,wat connectiemogelijkheden betreft,,maar je hebt waarschijnlijk toch een draadconnectie nodig.Draadloos Miops gaat niet.
        Mijn conclusie is:het wordt mooier voorgesteld dan het is.
        Heb zelf ooit eens eens een review geplaatst bij Konijn,Express, of Nu.nl.Weet niet meer waar precies waar ik het aangekocht heb.Toch even nakijken voor je zoiets koopt.

        Comment


        • #5
          Re: Iemand ervaring met MIOPS ?

          Thnx demuro voor je info.

          Hi this is Jay P Morgan and today on The Slanted Lens we’re going to do some high speed photography using a new trigger called Miops Smart. We’re going to sh...

          Bij het bekijken van dit filmpje dacht ik een soortgelijke "cactus transmitter" te zien. Het is een trigger die de studiolampen aanstuurt.
          Voor zo ver ik begrepen heb (maar ben niet helemaal zeker) is het de MIOP die de camera activeert en deze activeert op zijn beurt de studiolampen.
          Alleen zoals je reeds aangaf ... misschien mooier voorgesteld dan het in werkelijkheid is.
          Daarom mijn vraag natuurlijk.

          Comment


          • #6
            Re: Iemand ervaring met MIOPS ?

            paar voorbeelden
            [IMG][/IMG]

            Comment


            • #7
              Re: Iemand ervaring met MIOPS ?

              Let op het rood van de laserstraal.
              l[IMG][/IMG]

              Het gaat wel allemaal,maar voor druppels kun je beter zonder die laser nemen.Lukt beter.
              Maar eenvoudig is het allemaal niet.

              Comment


              • #8
                Re: Iemand ervaring met MIOPS ?

                Was iets te vroeg met verzenden.
                Hierbij ook nog een link die verwijst naar 2 broodnodige accessoires.
                If you have recently bought the MIOPS Smart Trigger then this video is for you.Strober recommends that you buy two extra accessories to go along with your ne...

                Een "extension cable" voor de MIOPS en een "laser keychain pen".
                En zo ben je natuurlijk niet meer gebonden aan dat korte draadje.
                En dit in combinatie met deze link https://www.youtube.com/watch?v=W6TovFQkyK4 brengt me toch aan het twijfelen ... Hiermee bedoel ik of het toch niet de goede richting uitgaat??
                Misschien iemand ervaring hiermee of met de Versatrigger ??

                Comment


                • #9
                  Re: Iemand ervaring met MIOPS ?

                  Ik heb een hele tijd geleden er een hele hoop tijd ingestoken om de mogelijkheden te bekijken,
                  mijn conclusie was dat de miops toch een nadeel was door zijn compactheid.
                  1 toestel, eventueel gecombinerd met een smartphone.
                  Zeker met een lazer is het niet simpel en soms zelfs gevaarlijk.
                  Ik heb op joutube een filmpje gezien, de miops boven op de camera en een lazer gericht op de miops.
                  Dan moet je niet verschieten dat het wel eens kan gebeuren dat de lazer in je oog schijnt als je achter de camera staat.


                  Met een smartphone alleen kun je ook al van alles doen.
                  Ik heb een tijdje DSLR Remote gebruikt, en de verbinding met de camera gebeurde bij mij via infrarood.
                  Een kabel behoort ook tot de mogelijkheden, en is relatief gemakkelijk te maken.

                  Je hebt ook nog de Cactus Laser Trigger LV5 die samen werkt met de catus triggers, maar is enkel laser.
                  Ik geloof dat er ook een uitbreidingspoort aan zit, maar ben daar niet zeker van.

                  Maar uiteindelijk ben ik terecht gekomen bij Hähnel Captur, mijn paketje bestaat uit 2 delen, een grotere controller voor licht, geluid , lazer, IR en timelaps met een IR zender.
                  En een zender en ontvanger om flits draadloos aan te sturen.
                  totaal prijs ongeveer 150€ en je kunt nog uitbreiden, de Miops kost meer dan 200€
                  Last edited by mlap; 16 februari 2017, 21:13. Reden: link bijgezet

                  Comment


                  • #10
                    Re: Iemand ervaring met MIOPS ?

                    Je filmpje nog eens bekeken.Wat je daar ziet is een miops op een camera,gekoppeld aan studiobelichting.Hij schiet met een luchtkarabijn,dat de geluidstrigger geeft,en niet de lamp die in flarden geschoten wordt.OK zeer kort tijdsinterval tussen geweer en lamp,maar dat maakt juist het verschil uit bij dit soort fotografie.
                    Die verlengkabel is nuttig.Maar gezien je de Miops of iets anders toch koppelt aan een flits,overbodig.Ik heb er ook één liggen,maar de Miops is bijna nooit aan mijn body gekoppeld.
                    Laser:ik gebruik daarvoor een Bosch-ding om kaders etc. op te hangen.Heeft een magneet zitten,metalen plaatje eronder met een gaatje erin geboord,past op een statiefschroef,en kan daardoor in alle richtingen geplaatst worden.Miops op een ander statief en alles staat stabiel.
                    Maar die Hâhnel ziet er ook goed uit, en kost minder.
                    Als je één wilt kopen;bekijk dat even.Zal evengoed zijn.
                    Probleem ligt in de shutterlag van je camera.Ik heb een Canon 1d,en er zullen niet teveel bodies zijn met een kortere shutterlag.
                    Veel hangt af van wat je fotografeert,en wat je opstelling is.En eigenlijk is er niets sneller dan een flits.
                    Bekijk nog maar eens een aantal tutorials en let op hun opstelling.

                    Comment


                    • #11
                      Re: Iemand ervaring met MIOPS ?

                      Thnx demuro en mlap,
                      Zit nog steeds in een wolk van waas en stof, maw ben er nog steeds niet uit ...
                      Dacht namelijk het volgende -->
                      Via de MIOPS wordt de camera aangestuurd,
                      van het moment dat de camera wordt aangestuurd zou er toch ook een signaal moeten vertrekken naar de Cactus v6 transmitter, die op zijn beurt dit signaal doorgeeft aan de respectievelijke cactus receivers, dieop hun beurt de flitsen aanspreken.
                      Werk zelf met een Nikon, maar veronderstel dat dit weinig afbreuk doet aan de werking er van.
                      Indien ik de wireless remote aansluit op de Nikon, gaat op moment dat ik de remote indruk het signaal ook naar de cactus v6 transmitter, die op zijn beurt de cactus receivers aanspreekt en zo de flitsen activeert.
                      Ken te weinig van electronica af, maar het lijkt me toch dat hier 2 verschillende systemen worden gebruikt>
                      In die lijn voortdenkend dacht ik dat een MIOS de wireless trigger die ik nu heb zou kunnen vervangen (deze trigger is GEEN Cactus v6)... met misschien hetzelfde resultaat.
                      Maar zoals reeds aangegeven, ken te weinig van die foto electronica ... en heb ook zo meteen niet de verschillende triggers en modules hier bij mij liggen.
                      Maar misschien zijn er leden die al een soortgelijke situatie hebben mee gemaakt>
                      Who knows ... dus wel benieuwd.

                      Comment


                      • #12
                        Re: Iemand ervaring met MIOPS ?

                        Nog een paar om je goesting te doen krijgen.De hopen mislukte bespaar ik je maar.
                        Flits gestuurd door geluid.

                        [IMG][/IMG]

                        Flits gestuurd door laserstraal.

                        Last edited by demuro; 17 februari 2017, 09:50.

                        Comment


                        • #13
                          Re: Iemand ervaring met MIOPS ?

                          demuro,
                          bedankt voor je voorbeelden ....
                          maar daar heb ik op dit ogenblik niet zo veel aan.
                          Mijn excuses hier voor, maar had graag een antwoord op mijn vraag gekregen.
                          En die was -->
                          Via de MIOPS wordt de camera aangestuurd,
                          van het moment dat de camera wordt aangestuurd zou er toch ook een signaal moeten vertrekken naar de Cactus v6 transmitter, die op zijn beurt dit signaal doorgeeft aan de respectievelijke cactus receivers, dieop hun beurt de flitsen aanspreken.
                          Werk zelf met een Nikon, maar veronderstel dat dit weinig afbreuk doet aan de werking er van.
                          Indien ik de wireless remote aansluit op de Nikon, gaat op moment dat ik de remote indruk het signaal ook naar de cactus v6 transmitter, die op zijn beurt de cactus receivers aanspreekt en zo de flitsen activeert.
                          Ken te weinig van electronica af, maar het lijkt me toch dat hier 2 verschillende systemen worden gebruikt>
                          In die lijn voortdenkend dacht ik dat een MIOS de wireless trigger die ik nu heb zou kunnen vervangen (deze trigger is GEEN Cactus v6)... met misschien hetzelfde resultaat.
                          Maar zoals reeds aangegeven, ken te weinig van die foto electronica ... en heb ook zo meteen niet de verschillende triggers en modules hier bij mij liggen.
                          Maar misschien zijn er leden die al een soortgelijke situatie hebben mee gemaakt>
                          Who knows ... dus wel benieuwd.

                          Comment


                          • #14
                            Re: Iemand ervaring met MIOPS ?

                            Mijn persoonlijke mening is,dat je de wereld een beetje op zijn kop aan het zetten bent.
                            Miops is een triggersysteem dat je camera aanstuurt,of je flits.
                            Wat jij blijkbaar wilt doen, is via je body een Miops aansturen,die dan je flitsen gaat aansturen.Kan.
                            Ik heb wel een vorige versie van Miops,maar via de ingebouwde flits op een body,kan ik de Miops via licht en via een kabeltje een flits aansturen,die dan de overige flitsen aanstuurt.
                            Volgens mij wat ingewikkeld.Wat ik vroeger schreef over die Vivitars 283 ?? De reden is dat die dingen meer dan 200 volt op hun hotshoe hebben,wat de elektronica van je digitale camera in een minimum van tijd naar de fillistijnen helpt.(Op uitzondering misschien van enkele pro-bodies).Dus volledig afzonderlijk circuit,zonder connectie met de andere apparatuur.
                            Misschien dat bij de nieuwere versie,de Miops draadloos kan aangestuurd worden en kan communiceren??. Maar eigenlijk moet die Miops je camera,flits etc. aansturen en niet omgekeerd.
                            Ik blijf dit verder volgen.

                            Comment


                            • #15
                              Re: Iemand ervaring met MIOPS ?

                              Volgens mij bedoelt hij dat de miops de camera aanstuurt, en de camera dan de flits (eventueel via de cactus) laat afgaan.
                              En dat is perfect mogelijk.
                              Voor toepassingen buiten de highspeed fotografie is dit geen probleem.

                              Maar als je aan highspeed fotografie gaat doen, dan is de camera gewoon te traag.

                              Dus het antwoord op je vraag is "ja", het kan,
                              maar een ballon die uiteenspat fotograferen zal zo niet gemakkelijk zijn.

                              Comment

                              Working...
                              X