Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Tamron 150-600 /G2 vs Sigma 150-600 S met Sony A99/2

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Tamron 150-600 /G2 vs Sigma 150-600 S met Sony A99/2

    Sinds kort heb ik de Sony A99/2 in het bezit en gezien het een FF is had ik graag de verloren mm van mijn 70-400G gecompenseerd met een 150-600, heeft iemand ervaring in de Sony wereld met deze lenzen? of zou ik beter een extender aanschaffen voor de Sony 70-400G (1ste versie)
    Sony 70-400 G F4-5.6 Sigma 70-200(2.8), Sonny 18-70 (3.5-5.6), Sony 16-50/2.8 Sony A77/2 Sony A99/2
    https://www.flickr.com/photos/redgy1/albums

  • #2
    Re: Tamron 150-600 /G2 vs Sigma 150-600 S met Sony A99/2

    Zoveel verlies je eigenlijk niet met je 42mp FF, 42/1.5/1.5=18.6mp dus vergelijkbaar met een 18mp APS-C sensor.

    Ik heb de Sigma 150-600S gehad en die kan ik zeker aanbevelen maaaarrrrr niet beschikbaar voor Sony A-mount.
    De Tamron vond ik goed tot 500mm/F8, op 600mm een beetje soft.
    Misschien de Sigma 150-600C? Ik lees op dpreview dat die even scherp is als de S ... weet niet wat daar van waar is.
    Canon 6D / Samyang 14/2.8 / Canon 28-135 IS USM / Sony A6400 / Sony 200-600 / Sony 16-50
    Mijn bird foto's en urbex foto's

    Comment


    • #3
      Re: Tamron 150-600 /G2 vs Sigma 150-600 S met Sony A99/2

      Hoi,

      De versie 2 (de G2) zou het beter moeten doen dan de eerste versie. (Anders hadden ze 'm niet uit hoeven te brengen...)
      Hoe die is in vergelijk met de sigma 150-600 C, is mij volledig onbekend.
      Hoe deze lensen gaan presteren op een 42 Mp camera, geen idee.
      Maar ík ben zeer tevree met mijn Sigma 150-600 C op mijn Nikonnetje...
      Hier een voorbeeld, genomen met deze lens in combinatie met de Sigma 1401 1.4x extender
      _DS13866 by Ad v.d. Biggelaar, on Flickr
      Genomen vanuit de hand, 840 mm...

      Nu heb ik ook nog een 1.4x Kenko extender, ook die kan ik nog aan de combinatie van Sigma lens + Sigma extender toevoegen...
      De gewone AF werkt dan natuurlijk niet meer... maar met live view wonderbaarlijk genoeg nog wel.
      Stelt niet zo veel voor, maar vond het wel grappig...
      _DS13881 by Ad v.d. Biggelaar, on Flickr
      Uit de hand een foto maken op 1176 mm (600x1,4x1,4)
      Afstand is een meter of 10.
      Ík ben met de combo van mijn Nikon en de Sigma C lens zeer tevreden.
      Maar ik denk dat u dat zelf zult moeten gaan onderzoeken in een fotowinkel.
      Is wél een leuke uitdaging.

      Succes.
      Adrie

      Comment


      • #4
        Re: Tamron 150-600 /G2 vs Sigma 150-600 S met Sony A99/2

        Hallo,

        Ik heb recent de Sigma 150-600mm C en S kunnen uittesten en heb uiteindelijk de 15-600mm C aangeschaft.
        Prima beelden, scherpte helemaal ok en stabilisatie perfect ...
        Kortom, sigma 150-600mm C =

        Jaja
        Voorzitter Belgiumdigital VZW - Sony A7III, Sony A7II, Nikon D500, D5300, Canon G5XMkI, Olympus E-M1MkII, allen met wat glaswerk ...
        Mijn webalbums: https://www.flickr.com/photos/jajabd/sets/ Mijn weblog: http://jajabd.wordpress.com

        Belgiumdigital: uw digitale thuishaven!

        Comment


        • #5
          Re: Tamron 150-600 /G2 vs Sigma 150-600 S met Sony A99/2

          maar is de s versie dan niet duidelijk beter dan de c??
          bd0379be

          Comment


          • #6
            Re: Tamron 150-600 /G2 vs Sigma 150-600 S met Sony A99/2

            Oorspronkelijk geplaatst door tweetty Bekijk bericht
            maar is de s versie dan niet duidelijk beter dan de c??
            Volgens deze review is de 'c' iets beter.

            http://improvephotography.com/36962/...y-lens-review/

            Comment


            • #7
              Re: Tamron 150-600 /G2 vs Sigma 150-600 S met Sony A99/2

              Hoi,
              Oorspronkelijk geplaatst door Schanske Bekijk bericht
              Oorspronkelijk geplaatst door tweetty Bekijk bericht
              maar is de s versie dan niet duidelijk beter dan de c??
              Volgens deze review is de 'c' iets beter.

              http://improvephotography.com/36962/...y-lens-review/
              Zo lees je van zowel de C als de S dat ie beter zou zijn...
              De S is natuurlijk wel beter gebouwd en is sealed.
              De C is daardoor een flink stuk kleiner én lichter.
              De resultaten van beiden zijn goed vergelijkbaar, verschillen kunnen optreden met spreiding van kwaliteit en of iemand op een goede manier optimaal gebruik maakt van de Finetuning mogelijkheden.
              Dat is een niet te onderschatten "werkje"...

              Comment


              • #8
                Re: Tamron 150-600 /G2 vs Sigma 150-600 S met Sony A99/2

                Hallo,

                Elders in het forum heb ik dit geschreven over de beide Sigma's ...

                Mijn keuze is gemaakt: het is de 150-600mmC geworden.
                Hier is de uitleg:

                Net de testexemplaren van de Sigma 150-600 S en C teruggebracht naar Robyns en één nieuwe mee teruggebracht ...
                Welke het geworden is? Verwacht geen cijfermatige vergelijking ...
                De 150-600 Sport is zonder twijfel technisch de beste lens. Gebouwd als een tank, schitterende beeldkwaliteit en bijna of geen "hunten" bij slecht licht, een echte zwaargewicht.
                Kortom, de ideale lens voor de wat meer statische fotograaf die graag met een statief werkt een geen grote wandelingen dient te ondernemen.
                Tot die categorie van fotografen behoor ik helaas niet ...
                Ik moet het meer hebben van dynamisch fotograferen, uit de losse hand, het onderwerp snel in het vizier hebben en afdrukken. Ook moet mijn materiaal meekunnen met de moto. En ja, ik houd niet van statieven ;-)
                De beeldkwaliteit van mijn lens moet uitstekend zijn en ze moet snel en nauwkeurig scherpstellen.
                Bijna allemaal dingen die de Sport prima doet, maar ook de Contemporary-versie van de 150-600. Die heeft bij mij toch een voetje voor net omwille van zijn meer dynamisch karakter - onontbeerlijk voor mij (lees "beter handelbaar").
                En dus zal het de Sigma 150-600mm Contemporary worden die het best past bij MIJN soort fotografie, fotografie met een kilo minder ...
                Ik heb geen rekening gehouden met de prijs, enkel met die criteria die voor mij als fotograaf het meest doorslaggevend waren. En wat dat klein beetje hunten in minder goede lichtomstandigheden betreft, daar kan ik mee leven, net zoals met het feit dat ik voor de regen zal moeten gaan schuilen met deze lens, maar dat doe ik anders ook wel.
                Qua beeldkwaliteit presteren beide lenzen quasi gelijkwaardig, ik denk dat enkel een pixelpeeper de onderlinge verschillen kan waarnemen.
                Wat me wel bij zowel de S als de C opviel was dat ik zowel bij de Nikon D500 als bij de Nikon D7200 constant moest onderbelichten gaande van Ev-0.3 tot Ev-1.0. Zonder die correctie waren de foto's steeds overbelicht.
                (Gek genoeg heb ik dat nog niet gemerkt bij het nieuwe exemplaar dat ik net even heb getest - afwachten dus, en het nieuwe exemplaar van de C heeft blijkbaar ook geen last van hunten bij minder goed licht)
                Ook opvallend was de prima stabilisatie van beide lenzen: 1/25sec uit de losse hand was meestal geen probleem bij stilstaande onderwerpen en de panning van een passagierstrein op 1/60sec vormde ook geen probleem bij de juiste instelling.
                Kortom, de 150-600 C en ik gaan heel goede vrienden worden ....
                En dat de C ook nog eens past in mijn grootste Lowepro AW samen met 2 bodies en een aantal andere lenzen, dat is pas leuk
                Jaja
                Voorzitter Belgiumdigital VZW - Sony A7III, Sony A7II, Nikon D500, D5300, Canon G5XMkI, Olympus E-M1MkII, allen met wat glaswerk ...
                Mijn webalbums: https://www.flickr.com/photos/jajabd/sets/ Mijn weblog: http://jajabd.wordpress.com

                Belgiumdigital: uw digitale thuishaven!

                Comment

                Working...
                X