Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

aankoop breedhoeklens

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • aankoop breedhoeklens

    Beste forum'ers,

    heeft er hier iemand ervaring met een Sigma EX 12- 24/4.5-5.6 DG Aspherical lens? Ik ben op zoek naar een betaalbare breedhoeklens voor mijn Canon10D. Wat zijn jullie ervaringen met deze of andere breedhoeklenzen al dan niet van Sigma ?

    vriendelijke groeten
    Mac Patrick
    Groetjes Mac Patrick
    Sometimes you can't make it on your own
    Make Poverty History www.one.org
    They Don't Need Your Money, They Need Your Voice

    Canon dinges
    BDxxxBE

  • #2
    Re: aankoop breedhoeklens

    Lang leve de search:

    Hey all... Ik wil binnenkort een super wide angle lens kopen voor mijn 10D maar ik ben aan het twijfelen tss de 12-24 en de 15-30 van Sigma. De 15-30 wordt (cropfactor 1.6) een 24-48, wat al niet meer zo super wide is... De 12-24 is minder scherp volgens reviewers (waarvan ik de link niet meer vind). Heeft iemand

    ... In combinatie met een EOS 10D camera ... iemand daarvan een voorbeeldfoto? ... of heeft iemand weet dat Canon bezig is aan de ontwikkeling van een lens met dit bereik? De 17-40 L staat ook op m'n verlanglijstje, en ook al weet ik dat ik daar zoiezo geen slechte aankoop mee doe ... zit ik dan toch weeral maar traditioneel



    There's more where that came from...
    Canon 10D, glass, flashes & extra's
    Fuji S602Z & extra's
    www.CooMa.be BD0176BE

    Comment


    • #3
      Re: aankoop breedhoeklens

      volgens mij stond er een betaalbare 15-30 in de koopjeshoek
      --
      Play Drakensang - a free online mmorpg

      Comment


      • #4
        Re: aankoop breedhoeklens

        Hoe breed wil je gaan? De commentaren over Sigma 12-24 zijn niet allemaal positief. Voor dezelfde prijs heb je de Canon 17-40 f/4L waar ik zelf 100% tevreden over ben en waar ik nog niet veel slechts over gehoord heb. 't Is natuurlijk maar 17mm x 1,6 = 27 mm ipv 19 mm... De Sigma 15-30 is ook goed, 15mm x 1,6 = 24mm, enkel wat flare-gevoelig, wat warm van kleur en je kan (dacht ik) er geen filters op monteren aan de voorkant (zoals polarizer ). Iets goedkoper, en naar ik hoor ook niet slecht, is de Tamron 17-35 Di.

        Voila, nu naar Google en zoeken maar
        Canon EOS 5D

        Comment


        • #5
          Re: aankoop breedhoeklens

          Ik heb het hier al een aantal keren vermeld, maar vergeet ook de Sigma 15mm fisheye lens niet...

          Als je die wil rechtrekken : http://www.razziphoto.com/archives/000023.php

          voorbeelden: (niet rechtgetrokken)



          http://www.razziphoto.com/

          Comment


          • #6
            Re: aankoop breedhoeklens

            Extreme groothoeken hebben altijd te kampen met vermindering van scherpte aan de buitenkanten van het beeld. Ze kunnen dus moeilijk wedijveren met minder sterke groothoeken op dat vlak. Althans, je krijgt iets in de plaats wat de minder sterke groothoeken dan weer niet kunnen bieden en dat is een extreem wijde beeldhoek. Echte breedhoekfoto's beginnen voor mij pas op 24mm, je hebt dus omgerekend minstens een 15mm nodig om daaraan te kunnen komen. Wil je dus nog meer mogelijkheden in het echte groothoekgebied dan moet je daaronder en dan is de Sigma 12-24 zeker een betaalbare oplossing met een + voor prijs/kwaliteit. De nieuwe 10-22 van Canon is ook een mooie lens, echter daar heb ik nog geen testen van gelezen. De construkteurs hebben blijkbaar begrepen dat het zwakke punt van de DSLR in het groothoekgebied ligt en komen nu met meer betaalbare oplossingen op de markt. Verwacht echter nooit dat je deze lenzen zult vinden met dezelfde beeldkwaliteit dan bvb. een goeie 50mm, de wat afnemende scherpte in de hoeken neem je erbij. Trouwens, wie gaat dat ooit zien? Tegenwoordig vind je danig veel lenstesten op het web en zijn we dermate goed geinformeerd dat bijna elke gewone amateurfotograaf nu denkt dat alleen professioneel materiaal tot goede foto's leidt.
            fredje

            Comment


            • #7
              Re: aankoop breedhoeklens

              Voor de volledigheid wou ik enkel zeggen dat de 10-22 van Canon een EF-S lens is, die niet op de 10D van Mac Patrick past, maar dat wisten jullie natuurlijk al .

              Voor de rest volledig akkoord en ik ben ook benieuwd naar die 10-22 zijn kwaliteiten. (en ik die dacht dat mijn assortiment lenzen nu compleet was )
              Canon EOS 5D

              Comment


              • #8
                Re: aankoop breedhoeklens

                Oorspronkelijk geplaatst door Bart P.
                Voor de volledigheid wou ik enkel zeggen dat de 10-22 van Canon een EF-S lens is, die niet op de 10D van Mac Patrick past, maar dat wisten jullie natuurlijk al .
                Ahem, misschien kunnen ze deze truc ook hier toepassen: http://www.bobatkins.com/photography...s/efs-10d.html ...
                Canon 10D, glass, flashes & extra's
                Fuji S602Z & extra's
                www.CooMa.be BD0176BE

                Comment


                • #9
                  Re: aankoop breedhoeklens

                  uitgebreide review van de Sigma 12-24



                  sugar
                  "I tried to shoot rulers, but my printer has some serious backfocus "

                  http://supermasj.zenfolio.com

                  Comment


                  • #10
                    Re: aankoop breedhoeklens

                    Ik ben sedert een aantal weken in het bezit van de 17-40mm van Canon. Ik gebruik hem op mijn 1D MII en kan hem aanraden

                    gr.
                    FS.
                    Canon.

                    Comment


                    • #11
                      Re: aankoop breedhoeklens

                      Oorspronkelijk geplaatst door Fons Sluiter
                      Ik ben sedert een aantal weken in het bezit van de 17-40mm van Canon. Ik gebruik hem op mijn 1D MII en kan hem aanraden
                      Dat kan ik maar beamen, zelfs op een 10D... Maar soms wil je nog wat meer breedhoek (zeker op een 1.6 crop...) en ik bekijk ook even de mogelijkheden van een fish-eye... Leuke effecten en brede beeldhoek...
                      Canon 10D, glass, flashes & extra's
                      Fuji S602Z & extra's
                      www.CooMa.be BD0176BE

                      Comment


                      • #12
                        Re: aankoop breedhoeklens

                        Oorspronkelijk geplaatst door CooMa
                        Ahem, misschien kunnen ze deze truc ook hier toepassen: http://www.bobatkins.com/photography...s/efs-10d.html ...
                        Hoeveel kost het om de spiegel van je 10D te laten vervangen als die aan je EF-S lens bleef haperen? De prijs van de EF-S 10-22 lens ken je al van bij de aankoop, enkel het spiegeltje erbij optellen en je weet het risico dat je neemt.
                        Canon EOS 5D

                        Comment


                        • #13
                          Nog een beetje info.

                          Kijk ook eens naar : http://forum.belgiumdigital.com/showthread.php?t=53410


                          Vooral de uitleg die Erik geeft i.v.m. de beeldhoeken....


                          Groetjes

                          Skitch
                          Last edited by Skitch; 12 september 2004, 14:29.
                          " In de fysica kun je niet bewijzen dat een theorie juist is. Je kunt alleen aantonen dat ze fout is. " (Céline Broeckaert & Frank Vestraete)

                          Comment


                          • #14
                            Re: aankoop breedhoeklens

                            Oorspronkelijk geplaatst door Bart P.
                            Hoeveel kost het om de spiegel van je 10D te laten vervangen als die aan je EF-S lens bleef haperen? De prijs van de EF-S 10-22 lens ken je al van bij de aankoop, enkel het spiegeltje erbij optellen en je weet het risico dat je neemt.
                            In garantie moet dat wel gratis kunnen

                            Maar blijkbaar wekrt het wel, want er zijn nog gozers die het met succes uitgevoerd hebben....
                            Canon 10D, glass, flashes & extra's
                            Fuji S602Z & extra's
                            www.CooMa.be BD0176BE

                            Comment


                            • #15
                              Re: aankoop breedhoeklens

                              Oorspronkelijk geplaatst door CooMa
                              In garantie moet dat wel gratis kunnen

                              Maar blijkbaar wekrt het wel, want er zijn nog gozers die het met succes uitgevoerd hebben....
                              Op de 17-55 schijnt het wel te lukken inderdaad, maar de 10-22 zal misschien nog wat verder uitsteken, naar binnen toe dan. Afwachten dus wie daarvoor het nodige lef zal hebben De nodige threads zullen wel opduiken zodra de lens effectief geleverd worden en iemand het aandurft.
                              Canon EOS 5D

                              Comment

                              Working...
                              X