Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Schotland

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Schotland

    Goede morgen,
    We willen eind juni-begin juli voor een tweetal weken vanuit België ons verlof per auto doorbrengen in Schotland en daar een rondrit maken met verblijf in hotels en B&B's.
    Met welke rederij hebben jullie goede ervaringen voor de oversteek ?
    Ben je verplicht om op voorhand de oversteek te boeken? Van waar uit vertrekken (B-Nl-Fr)?

  • #2
    Re: Schotland

    Ik denk dat alle rederijen een goede naam hebben, alles hangt af van het budget je er aan wenst te spenderen en hoe lang je wil varen.
    Ikzelf kies liever de korte oversteek naar Dover vanuit Calais, maar moet dan inderdaad een lange autorit voor ogen houden.
    Reservatie is ten zeerste aanbevolen voor elke oversteek, ik zou nooit zo naar de haven rijden in de hoop mee te kunnen.
    Je zal er trouwens een hoop geld mee uitsparen als je de promoties wat in de gaten houdt van elke maatschappij.
    Minder glas dan vroeger, maar beter.

    Comment


    • #3
      Re: Schotland

      Dit topic ga ik mee volgen want zit met soortgelijke vraag. Misschien even vermelden met hoeveel personen je gaat. In mijn zoektocht voor 2 personen is het soms gunstiger om met vliegtuig te gaan en huurauto te nemen. Zo heb je ook meer dagen ter plaatse om door te brengen.

      Groetjes Marchristan.

      Comment


      • #4
        Re: Schotland

        Ik zou kiezen (maar ik woon dan ook dichtbij) voor IJmuiden. Om plm 18u00 vertrekt de boot vanuit IJmuiden en de volgende ochtend om een uur of 8 ben je al in NewCastle. Een paar uur later kun je in Edingburg zijn als je wilt
        http://www.smuttynose.nl

        Comment


        • #5
          Re: Schotland

          hey ,
          voor de overzet dover-Calais best voorhand reserveren en de prijzen verschillen nogal volgens uur van vertrek .
          maar dan moet je nog een heel eind rijden natuurlijk .
          je kan ook zeebrugge-hull ( als deze overvaart nog bestaat ) nemen en is een nachtboot , deze vertrekt dacht ik rond 19u en komt rond 9u aan in hull .

          Comment


          • #6
            Re: Schotland

            Oorspronkelijk geplaatst door witteklim Bekijk bericht
            je kan ook zeebrugge-hull ( als deze overvaart nog bestaat ) nemen en is een nachtboot , deze vertrekt dacht ik rond 19u en komt rond 9u aan in hull .
            Die namen wij in 1997. Ideaal, de boot op, slapen, ontbijt en dan de boot weer af. Ook geen idee of deze verbinding nog bestaat.
            bye, Maurice
            https://on4bam.com/
            Nikon D7500

            Comment


            • #7
              Re: Schotland

              Wij gaan in mei, 2 personen. Het was voor ons véél goedkoper om vliegtuig te boeken (Amsterdam > Glasgow) en huurauto te nemen.

              Comment


              • #8
                Re: Schotland

                Oorspronkelijk geplaatst door perelaar Bekijk bericht
                Wij gaan in mei, 2 personen. Het was voor ons véél goedkoper om vliegtuig te boeken (Amsterdam > Glasgow) en huurauto te nemen.
                Een groot voordeel is ook meteen een auto met het stuur aan de rechterzijde.
                http://www.smuttynose.nl

                Comment


                • #9
                  Re: Schotland

                  Ik heb destijds de oversteek Duinkerken - Dover gedaan : beterkoop en minder druk. Iets langer dat wel.
                  In Schotland zijn we gerelgeld naar de locale toeristen kantoren gegaan om een B+B te boeken voor de daarop volgende etappe.
                  Dixitque Deus fiat lux et facta est lux.

                  Comment


                  • #10
                    Re: Schotland

                    Als je met de auto vanuit Dover naar het Noorden rijd, is het aanbevolen om de Oostelijke autosnelwegen (A14 + A1) te gebruiken naar Leeds.
                    Vermijd ten allen koste Birmingham en Manchester omwille van het verkeer.
                    Minder glas dan vroeger, maar beter.

                    Comment


                    • #11
                      Re: Schotland

                      Oorspronkelijk geplaatst door witteklim Bekijk bericht
                      ......................................
                      je kan ook zeebrugge-hull ( als deze overvaart nog bestaat ) nemen en is een nachtboot , deze vertrekt dacht ik rond 19u en komt rond 9u aan in hull .
                      Die lijn Zeebrugge to Rosyth bestaat nog in gewijzigde vorm, maar is nu voorbehouden voor vrachtvervoer, vooral vrachtwagens. Soms, en heel uitzonderlijk, is er een beperkt aantal plaatsen vrij voor auto's.


                      Vroeger heb ik die lijn, naar Hull, dikwijls gebruikt : de boot oprijden, lekker eten, slapen, ontbijten en je bent er.
                      Edit: P&O heeft (terug) een lijn Zeebrugge naar Hull. http://www.poferries.com/bn/zeebrugge-hull#ZEHUNavLink en ( http://www.zeebrugge-hull.com/ = is oude informatie van 2009 )
                      Informatie voor Hull naar Zeebrugge veerboot overtochten en hoe veerboot te boeken vanuit de haven van Hull naar Zeebrugge


                      Nu is mijn favoriet : Duinkerken-Dover. https://www.dfdsseaways.nl/
                      Last edited by Skitch; 14 februari 2017, 15:10.
                      " In de fysica kun je niet bewijzen dat een theorie juist is. Je kunt alleen aantonen dat ze fout is. " (Céline Broeckaert & Frank Vestraete)

                      Comment


                      • #12
                        Re: Schotland

                        Met de motor hebben we in 2000 gekozen om te vertrekken vanuit Europoort (Rotterdam) naar Hull, en 14 dagen later zijn we vanuit Hull via Zeebrugge terug gekomen.
                        De "nachtboot" is een heel goede oplossing, je komt er s'morgens uitgeslapen aan en je bent al bijna in Schotland.
                        En op de terugvaart kom je ook weer uitgeslapen in België (of Nederland) aan. (en het eten onderweg is ook heel goed)
                        http://barthuysmans.smugmug.com/
                        BD0338BE

                        Comment


                        • #13
                          Re: Schotland

                          Zowel voor onze reizen naar Schotland en Noorwegen als voor de reis naar Ierland die deze zomer gepland staat, nemen we telkens de nachtboot. (Dit jaar wordt het dus Zeebrugge-Hull) Eigenlijk heeft dit eerder te maken met comfort en rust omdat we het telkens leuk vinden om uitgerust te vertrekken en de ambiance en het comfort van de nachtboot wel appreciëren.

                          Voor dergelijke overtochten boeken we altijd ruim op voorhand .

                          Veel reisplezier.


                          Verzonden vanaf mijn iPad met Tapatalk

                          Comment


                          • #14
                            Re: Schotland

                            Met hoe veel personen ga je?

                            Schotland ligt echt ver om vanuit Dover naar het noorden te rijden.
                            Ik ben vorig jaar gevlogen. Kost niet zo veel, en een huurauto is ook redelijk.
                            Ik dacht dat ik ca 400€ betaalde voor de vlucht met 2, en een kleine 500€ voor een huurauto voor 10 dagen. Golf klasse met automaat. Je vliegt rechtstreeks vanuit Zaventem op Edinburgh.

                            Comment


                            • #15
                              Re: Schotland

                              Zou ook zeggen Duinkerken-Dover en dan met de auto naar het Noorden. Overtocht ferry met DFDS kost je minder dan 100 euro, heen en terug.
                              Ik ga binnen een paar maand naar Halifax (West-Yorkshire). Ga regelmatig naar Hertfordshire, iets boven London en meestal met Eurotunnel (wel dubbel zo duur als DFDS, maar sneller), soms DFDS. Dan is er ook nog Zeebrugge - Hull, maar eens uitgerekend en dat kost 420 euro met P&O, niet bepaald goedkoop. Denk gewoon Duinkerken-Calais (of gewoon Eurotunnel tot Folkestone) te doen en dan met de auto te rijden naar Halifax...
                              Sowieso, voor TS, als je via Dover gaat, reken dan op zo'n 6 uur met de auto van Dover naar het zuiden van Schotland...
                              Panasonic Lumix FZ2000

                              Comment

                              Working...
                              X