Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Nikon stopt de verdere ontwikkeling van hun DL modellen

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Nikon stopt de verdere ontwikkeling van hun DL modellen

    Voor wie het kan interesseren ... aka FYI

    Notice of Recognition of Extraordinary Loss

    Waarbij Nikon ook dit bekend maakte ..

    "Nikon will cancel the launch of the Nikon DL series which was supposed to compete with the Sony RX100 and RX10. Nikon writes:
    the DL series will be canceled due to concerns regarding their profitability considering the increase in development costs, and the drop in the number of expected sales due to the slow-down of the market. ..."

  • #2
    Nikon stopt de verdere ontwikkeling van hun DL modellen

    Volgens Nikon Rumours zou Nikon per onmiddelijk hun ontwikkeling van de DL toestellen stopzetten:


    Comment


    • #3
      Re: Nikon stopt de verdere ontwikkeling van hun DL modellen

      Geen slechte beslissing lijkt me. De DL zou in een marksegment zitten waar de merknaam "Nikon" minder doorslag geeft, en er heel wat andere merken actief zijn. Ik zal hem persoonlijk ook niet missen
      Dit had nooit een erg winstgevende zet geweest imho
      Nikon shooter - Samyang fan

      Comment


      • #4
        Re: Nikon stopt de verdere ontwikkeling van hun DL modellen

        Nikon lijkt de laatste tijd serieus in de klappen te delen: http://nikonrumors.com/.
        Het is al enkel jaren aan de gang eigenlijk; denk dat een verregaande herstructurering een noodzaak lijkt om te blijven overleven.
        De DL modellen waren maar een topje van de ijsberg.
        Minder glas dan vroeger, maar beter.

        Comment


        • #5
          Re: Nikon stopt de verdere ontwikkeling van hun DL modellen

          Moderator Note: Twee discussies (Regulus en Sultana) samengevoegd in Camera's.
          BD1166BE. CANON camera's (7D, G9), objectieven van 10 t/m 400mm, en Speedlite 580EX II - Manfrotto tripod 190CXPro4 + Markins Q3 -  M1 iMac 24" - 16GB RAM - 2TB SSD (MacOS Sonoma 14.4) - iPhone XR (iOS 17.4) + iPad5 WiFi (iPadOS 16.7.6)

          Comment


          • #6
            Re: Nikon stopt de verdere ontwikkeling van hun DL modellen

            Waarschijnlijk ga ik nu de banbliksems van de nikon fanaten over mij krijgen,maar volgens mij hebben ze de systeemcamera markt niet aux serieux genomen.De nikon 1 is slechts een halfslachtige poging.Deze kan niet op tegen de apsc en zelfs de mft camera's van de concurentie.Laat staan de ff van sony en binnenkort de mediumformat camera's.van bv fuji.

            Comment


            • #7
              Re: Nikon stopt de verdere ontwikkeling van hun DL modellen

              Oorspronkelijk geplaatst door jozef13 Bekijk bericht
              Waarschijnlijk ga ik nu de banbliksems van de nikon fanaten over mij krijgen,maar volgens mij hebben ze de systeemcamera markt niet aux serieux genomen.De nikon 1 is slechts een halfslachtige poging.Deze kan niet op tegen de apsc en zelfs de mft camera's van de concurentie.Laat staan de ff van sony en binnenkort de mediumformat camera's.van bv fuji.
              Nee, toch niet, je hebt gelijk. Nikon heeft veel te laat gereageerd en dan nog niet krachtdadig genoeg.
              Minder glas dan vroeger, maar beter.

              Comment

              Working...
              X