Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Zonnekap 300D

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Zonnekap 300D

    Heeft er iemand tips voor me, ben op zoek naar een zonnekap voor m'n kitlens Canon300d ?
    Last edited by Haai8; 11 september 2004, 00:34.
    Na stopzetting herbegonnen met een 60D...

  • #2
    Re: Zonnekap 300D

    ik heb de mijne bij top-foto.de gehaald!
    is de: lens hood EW-60C
    dacht dat deze ergens rond de 29 euro gekost heeft,maar ben niet meer heel zeker!
    kijk eens op de siti,of doe Ingo een mailtje!
    grts; M

    Comment


    • #3
      Re: Zonnekap 300D

      Je hebt ook van die "generische" zonnekappen. Die zijn van rubber en kun je in- en uitklappen. Die kosten trouwens ook niet al te veel...
      Canon 10D, glass, flashes & extra's
      Fuji S602Z & extra's
      www.CooMa.be BD0176BE

      Comment


      • #4
        Re: Zonnekap 300D

        @cooma:zo heb ik er ook een paar,zijn niet slecht maar op de kitlens is een soort bajonet systeem voorzien voor de ew-60c!
        had in't begin ook zo'n rubberkapke op m'n lens gezet,maar wel last van zwarte hoekjes op 18mm!
        het originele kapje is maar 18mm diep en zit erover geschoven,die rubberen kapjes moeten vanvoor op de lens geschroefd worden!(daarmee mss zwarte hoekjes,omdat ze meer naar voren staan!)
        grts; M

        Comment


        • #5
          Re: Zonnekap 300D

          Oorspronkelijk geplaatst door meuwi
          @cooma:zo heb ik er ook een paar,zijn niet slecht maar op de kitlens is een soort bajonet systeem voorzien voor de ew-60c!
          had in't begin ook zo'n rubberkapke op m'n lens gezet,maar wel last van zwarte hoekjes op 18mm!
          Dat er een speciale zonnekap is, weet ik wel, die is er voor elke Canon-lens... Dat van die vignettering wist ik niets, want nog niets van gelezen van de combo kitlens-generische zonnekap....
          Ik moet ook toegeven dat ik op al mijn lenzen ook de originele (en specifieke) zonnekappen zet....
          Canon 10D, glass, flashes & extra's
          Fuji S602Z & extra's
          www.CooMa.be BD0176BE

          Comment


          • #6
            Re: Zonnekap 300D

            Ik heb er zo één aangeschaft voor de kitlens. Bij www.sdcard.be. Beetje een rare site om mee te werken, maar veel toffe dingen te koop, en een opvallende manier om te betalen.
            Eerst krijg je het toegestuurd, met factuur en al, en als je tevreden bent, DAN pas moet je het bedrag overstorten. Anders gaat niet, want op gans de site is geen enkel rekeningnummer te vinden. Dus wel een safe manier van betalen, vind ik...
            Al bij al een goede ervaring, maar gebruik geen Hotmail adres bij de bestelling, of de bestelling komt niet door (heb een half uur met die vent aan de lijn gehangen terwijl hij zijn beklag deed over hotmail... weer wat bijgeleerd over de schendingen van privacy die Microsoft zich permitteert)

            Greetz...
            Canon EOS 300D + EF-S 18-55 mm (kit) + EF 55-200 mm f/4.5-5.6 II USM

            Life is a series of snapshots... Try to take as many as you can!

            Comment


            • #7
              Re: Zonnekap 300D

              Bij www.sdcard.be. Beetje een rare site om mee te werken, maar veel toffe dingen te koop, en een opvallende manier om te betalen.
              Oh ik heb daar een batt grip en batterijen gekocht, ik bestel ze en als m'n spulletjes erzijn mailen ze me, ik ga ter plaatse halen én betalen...heb er géén klagen van
              Na stopzetting herbegonnen met een 60D...

              Comment

              Working...
              X