Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Handbal tips en feedback.

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • [Oordeel] Handbal tips en feedback.

    Ik heb gisteren voor het eerst een handbalwedstrijd gefotografeerd, dat het licht in een sporthal niet denderend is wist ik al. Wat vind je van deze en hoe kan het beter?

    1



    2



    allebei op f3.5, 1/800, iso2500

    meer foto's op https://www.flickr.com/photos/108145...57678673237730

  • #2
    Re: Handbal tips en feedback.

    De 1e foto is het beste. Dit omdat hij mooi in de lucht zit en er wat actie in zit. Wel zou ik hem graag meer van voren zien.(maar snap als je niet op de achterlijn wilt zitten)
    De 2e foto vind ik een 'slechte' foto. Dit komt omdat de speler op zijn rug is gefocust, eigenlijk zie je hem alleen springen. Als je bij deze een fractie wacht is de bal los en stel je scherp op de doelman, dan krijg je ook wat emotie te zien op het gezicht van de doelman.

    Wel valt het me op dat je op 1/800 schiet. Ik zie dat je een 80-200 2.8 hebt. Als je al een donkere zaal hebt zal ik naar F2.8 gaan. en dan eens kijken of je naar 1/800 kan want zo lijken ze vrij donker.
    1x Nikon D4s, 1x Nikon D4, Nikkor 14-24 F2.8, Nikkor 24-70 F2.8, Nikkor 70-200 F2.8 VRll, Nikkor 300 F2.8 VRll.

    Comment


    • #3
      Re: Handbal tips en feedback.

      Oorspronkelijk geplaatst door Kristian Bekijk bericht
      De 1e foto is het beste. Dit omdat hij mooi in de lucht zit en er wat actie in zit. Wel zou ik hem graag meer van voren zien.(maar snap als je niet op de achterlijn wilt zitten)
      De 2e foto vind ik een 'slechte' foto. Dit komt omdat de speler op zijn rug is gefocust, eigenlijk zie je hem alleen springen. Als je bij deze een fractie wacht is de bal los en stel je scherp op de doelman, dan krijg je ook wat emotie te zien op het gezicht van de doelman.

      Wel valt het me op dat je op 1/800 schiet. Ik zie dat je een 80-200 2.8 hebt. Als je al een donkere zaal hebt zal ik naar F2.8 gaan. en dan eens kijken of je naar 1/800 kan want zo lijken ze vrij donker.
      Dank u
      ik begrijp je opmerkingen op de 2de, ik had er nooit aan gedacht om op de keeper te focussen.

      Ik heb er wel enkele van langs de achter lijn genomen zoals deze

      Comment


      • #4
        Re: Handbal tips en feedback.

        Kwa actie is die idd al een stuk beter. Wel wat donker maar ik denk dat als je F2.8 toepast het al een stuk lichter word.
        Ik zou eerst eens met F2.8 en 1/500ste starten en daar je iso op aanpassen. Maar dit heb ik al eens tegen je gezegd. Maak het je zelf makkelijk en denk niet dat het beter is met hogere sluitertijden, terwijl je met 1/500ste je handbal kan bevriezen.
        1x Nikon D4s, 1x Nikon D4, Nikkor 14-24 F2.8, Nikkor 24-70 F2.8, Nikkor 70-200 F2.8 VRll, Nikkor 300 F2.8 VRll.

        Comment


        • #5
          Re: Handbal tips en feedback.

          Oorspronkelijk geplaatst door Kristian Bekijk bericht
          Kwa actie is die idd al een stuk beter. Wel wat donker maar ik denk dat als je F2.8 toepast het al een stuk lichter word.
          Ik zou eerst eens met F2.8 en 1/500ste starten en daar je iso op aanpassen. Maar dit heb ik al eens tegen je gezegd. Maak het je zelf makkelijk en denk niet dat het beter is met hogere sluitertijden, terwijl je met 1/500ste je handbal kan bevriezen.
          Ik was op 1/640 begonnen maar ik had snel het gevoel toch niet altijd even juist te zitten en dan heb ik het diafragma iets gesloten en de sluiter opgetrokken, maar dat bleek toch niet nodig. Misschien kan ik ze nog in lightroom wat oplichten

          Comment


          • #6
            Re: Handbal tips en feedback.

            Ben geen kenner maar ben eigenlijk niet akkoord.
            Ik vind de 2e eigenlijk beter dan de eerste - omdat de actie veel duidelijker is.
            Je hebt 3 man en een doel in beeld - das duidelijk
            Bij de eerste heb je maar 1 man in beeld - die op een vreemde manier springt.
            Als dit een shot op doel is dan zou het doel er moeten bijstaan vind ik.
            Je hebt de kleuren wel "opgepept" - vermoed ik
            Peter
            mijn website : klik

            Comment


            • #7
              Re: Handbal tips en feedback.

              Ik kan de vorige reacties allemaal wel wat volgen maar zou beide beelden wat krapper croppen.
              I put the sexy in dyslexia

              Comment

              Working...
              X