Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Advies Zoomlens voor Nikon D70

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Advies Zoomlens voor Nikon D70

    Graag wat advies van de experts

    Ik heb vandaag een Coolpix 5700 en dat ding heeft een 35-280mm equivalent. Helaas zonder stabilisator. Ik gebruik het toestel vooral buiten
    op wandeltochten dus natuur, gebouwen, bloemekens en bijtjes.
    Maar de 5700 is niet een van de snelste opstarters dus dikwijls is het vogeltje al gaan vliegen voor de camera klaarstaat.

    Ben er serieus aan het overwegen om misschien over te stappen naar een D70. Maar welke 'all-round' zoomlens neem ik erbij zodat ik niet constant moet wisselen

    Top Foto in Duren biedt een D70 met een 18-70mm dat geeft me meer groothoek dan vandaag maar dan boet ik in aan tele. Je kan ook een kit nemen met een 18-70mm en een 70-300mm.
    Het prijsverschill tussen twee kits is 165Eur dat lijkt me zo weinig voor een 70-300.

    Waarschijnlijk zijn er betere keuzes. (iets image stabilisation)
    Het hoeft trouwens niet van Nikon te zijn. Budget +/- 500 eur (ik moet ergens beginnen). Is bijvoorbeeld de Tamron XR 3.5 -6.3 28-300 AF een optie ?

    Thanks,

    JePe
    BD0497BE : Nikon body + glas
    www.RudyVerrijt.info

  • #2
    Re: Advies Zoomlens voor Nikon D70

    hiervoor heb ik de 24-120 VR van nikon gekocht. de stabilisatie helpt wel degelijk bij lage sluitertijden. Er zijn er die die lens niet heel scherp vinden, maar ik vind dat de lens een heel aangename allrounder is. voor haarscherpe foto's heb ik mijn primes, maar met een dergelijk zoombereik denk ik niet dat je scherper zal vinden. Ik ben er in ieder eval tevreden van. Met haar 690 euro als going price is het wel een weinig duurder dan je budget.

    Comment


    • #3
      Re: Advies Zoomlens voor Nikon D70

      heb zelf tamron 24-135 als all-round lens.is redelijk scherp voor zulk zoombereik,zolang je niet gaat vergelijken met vb 50mm 1.4.verschil ga je maar zien bij zeer fel inzomen op pc,je kan dus echt wel veel croppen en afdrukken......

      Comment


      • #4
        Re: Advies Zoomlens voor Nikon D70

        Ik sta voor dezelfde moeilijke keuze ivm zoomlens:
        Heb D70 met kitlens 18-70 en zou als extra lens 1 van de volgende kiezen:

        - Sigma 70-300 APO
        ofwel - Tamrom 28-300 XR DI

        Is de kwaliteit van de Tamron even goed (of slecht) als de Sigma???

        Alle advies is welkom.
        Thanks.
        Nikon D70 -- Nikkor 18-70mm f/3.5-4.5 ED DX -- Sigma AF 70-300/4,0-5,6 Super APO Makro II -- Sigma EF-500 DG Super II -- Nikon E Series 135mm f/2.8 -- Nikon Coolpix 990

        Comment


        • #5
          Re: Advies Zoomlens voor Nikon D70

          Ik heb de 70-300 van sigma en ben hier wel tevreden over.
          Als het wat donker wordt wel een beetje moeilijk om te focussen maja..
          Zeker nie onscherp naar de 300mm toe
          Heb nog niet met de tamron kunnen vergelijken dus...

          over de sigma
          Sigma 70-300mm APO Macro Super II ,Ik sta op punt zo'n lens te kopen.Wie heeft hier ervaringen mee??(is voor op een 300D)By the way ik ken nog niet veel van lenzen,dus moet ik met schaamrood op de wangen :o vragen wat APO is???Kan iemand me dat is haarfijn uitleggen? :D
          [FONT=Century Gothic][SIZE=2]WWW.NATUURBEELD.BE | FACEBOOK

          Comment


          • #6
            Re: Advies Zoomlens voor Nikon D70

            Geert,

            Ik heb al een paar avonden versleten op het net om de juiste combinatie te vinden. Het is niet gemakkelijk.

            Ik denk dat ik voor de Kit (18- 70) lens ga en daarbij
            een Sigma 70-300/4.0 - 5.6 APO Zoom Macro Super II of
            een Nikon 70-300/4.0 - 5.6 AF D ED NIKKOR

            Beide zijn kwalitatief het zelfde als ik de reviews lees alleen de Sigma is een stuk goedkoper.

            De lichtsterke lenzen die beginnen vanaf 2.8 zijn momenteel niet voor mijn spaarvarken niet haalbaar. Trouwens ze wegen een baksteen meer.

            Waarom zou je voor een Tamrom 28-300 XR DI gaan als je al een 18-70 hebt ? Je zit dan toch met een serieuze overlapping.

            Als ik alles mag geloven wat ze op de verschillende fora schrijven (niet enkel BD) is dit soort compromis lenzen (28 - ....) niet de beste keuze.
            BD0497BE : Nikon body + glas
            www.RudyVerrijt.info

            Comment


            • #7
              Re: Advies Zoomlens voor Nikon D70

              je kan eventueel een Sigma 100-300 kopen in occ.

              Heb hem zelf en ben er erg tevreden van. Je kan ze soms vinden voor een goede 600 euro.

              Is een super tele-lens maar als je ze voor portret gaat gebruiken, moet je toch al ver staan!!! Ik gebruik ze vooral voor natuurfotografie en autoraces.

              mvg Sven

              Comment


              • #8
                Re: Advies Zoomlens voor Nikon D70

                Bedankt voor de tips.
                De Sigma 70-300 APO lijkt mij kwaliteit/prijs (+/- €220) veel te bieden.
                Ondertussen heb ik gezien dat er ook een Sigma 135-400 (+/- €450) bestaat die sterk geprezen wordt. Zou deze laatste geen betere keuze zijn?
                Heeft er iemand ervaring met beide lenzen?
                Nikon D70 -- Nikkor 18-70mm f/3.5-4.5 ED DX -- Sigma AF 70-300/4,0-5,6 Super APO Makro II -- Sigma EF-500 DG Super II -- Nikon E Series 135mm f/2.8 -- Nikon Coolpix 990

                Comment


                • #9
                  Re: Advies Zoomlens voor Nikon D70

                  Oorspronkelijk geplaatst door Geert Vanheuverswijn
                  Bedankt voor de tips.
                  De Sigma 70-300 APO lijkt mij kwaliteit/prijs (+/- €220) veel te bieden.
                  Ondertussen heb ik gezien dat er ook een Sigma 135-400 (+/- €450) bestaat die sterk geprezen wordt. Zou deze laatste geen betere keuze zijn?
                  Heeft er iemand ervaring met beide lenzen?
                  niet alleen de prijs is anders, maar je praat over twee totaal verschillende lenzen. De 135-400 is 1210 gr. en de 70-300 is (maar) 530 gram. Vraag je af of je de 135-400 zonder statief kunt gebruiken en hij heeft geen macro functie. Zelf heb ik de 70-300 omdat deze mooi aansloot op m'n bestaande lens, een 18-70. De foto's met de 70-300 zijn, zeker gezien de prijs, zeer goed.
                  Kijk hier maar eens http://www.pbase.com/cameras/sigma/7...macro_super_ii
                  Enige nadeel van de 70-300 is misschien de wat langzame scherpstelling, zeker met weinig licht. Begrijp me niet verkeerd, de 135-400 zal zeker een perfecte lens zijn, maar je keuze is afhankelijk van waar je hem voor wilt gebruiken. Succes!

                  met groet

                  Chris
                  NIKON D90 | Sigma 17-50 f2.8 OS | Nikkor 50 f1.8 | Sigma AF 70-300 APO Super Macro II | Nikon MB-D80 |Nikon SB600| Sony DSC-HX60V | MeFoto A1350 | http://www.parijsmijnstad.nl

                  Comment


                  • #10
                    Re: Advies Zoomlens voor Nikon D70

                    Oorspronkelijk geplaatst door JePe
                    Graag wat advies van de experts

                    Ik heb vandaag een Coolpix 5700 en dat ding heeft een 35-280mm equivalent. Helaas zonder stabilisator. Ik gebruik het toestel vooral buiten
                    op wandeltochten dus natuur, gebouwen, bloemekens en bijtjes.
                    Maar de 5700 is niet een van de snelste opstarters dus dikwijls is het vogeltje al gaan vliegen voor de camera klaarstaat.

                    Ben er serieus aan het overwegen om misschien over te stappen naar een D70. Maar welke 'all-round' zoomlens neem ik erbij zodat ik niet constant moet wisselen

                    Top Foto in Duren biedt een D70 met een 18-70mm dat geeft me meer groothoek dan vandaag maar dan boet ik in aan tele. Je kan ook een kit nemen met een 18-70mm en een 70-300mm.
                    Het prijsverschill tussen twee kits is 165Eur dat lijkt me zo weinig voor een 70-300.

                    Waarschijnlijk zijn er betere keuzes. (iets image stabilisation)
                    Het hoeft trouwens niet van Nikon te zijn. Budget +/- 500 eur (ik moet ergens beginnen). Is bijvoorbeeld de Tamron XR 3.5 -6.3 28-300 AF een optie ?

                    Thanks,

                    JePe

                    Hallo Jepe,
                    Net zoals jij kom ik van een cp 5700 en ben overgestapt op een D 70. met de kit lens (18 - 70) en ben zeer blij met die lens maar ondervind toch een gemis aan meer zoombereik. Omdat uw vraag vooral gaat naar een allround lens zou ik misschien overwegen om een Nikon 28 - 200 G te nemen.(vergeet niet op een D 70 x 1,5) De reviews die je daarover vind zijn toch nogal positief en deze staat ook aan het hoofd van mijn verlanglijstje. (ong. 380 euro) Ook een kwestie om niet zoveel van lens te moeten veranderen terwijl je aan het wandelen bent.

                    mvg,
                    Geert

                    Comment

                    Working...
                    X