Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Rondreis West-Amerika

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Rondreis West-Amerika

    Hallo,

    Ik ben bezig met een rondreis te plannen naar West-Amerika. Graag wilde ik mijn spiegelreflex meenemen. Dit is echter de eerste keer dat ik dit zal doen op zo een grote reis en had graag jullie mening geweten over mijn idee wat ik wens mee te nemen. De hoogtepunten van de reis zullen zowat worden : Los Angeles, San Francisco, Grand Canyon, Antelope Canyon, Las Vegas, Hoover Dam, Route 66, Yosemity NP ... Heel gevarieerd in ieder geval. Wellicht zal er ook een rafting stukje inzitten, maar dan kan ik de camera best aan wal laten denk ik zo.

    Mijn body is een Nikon D5200.

    Volgende lenzen bezit ik :
    Nikon 18-55 3.5 5.6 G
    Nikon 35mm 1.8G
    Nikon 50mm 1.8G
    Tamron 70-300 4 5.6 VC USD

    Mijn primaire doelstelling is om zo licht mogelijk te gaan als het op fotoapparatuur aankomt. Hierdoor dacht ik dus mijn body mee te nemen en 2 nieuwe lenzen aan te schaffen.
    - Tamron 18-270 VC
    - Tokina 11-20 2.8 ( of de Sigma 8-16 4.5 5.6)

    Voor de rest nog een klein statief, wat extra sd-kaartjes en wat extra batterijen.
    De rede van mijn keuze :
    De tamron voor het all-round werk om niet continu van lens moeten te wisselen. Ik weet niet of ik ten alle tijden in de mogelijkheid ben om constant te wisselen tussen een standaard lens en een telefotolens.
    De Tokina om de mooie vistas van de canyons (Zoals de horseshoe bend van de Grand Canyon) er in 1x op te krijgen.
    Een 2de reden dat ik voor de Tokina zou kiezen is de f2.8 . Rond de canyons is er zo goed als geen, tot effectief geen, lichtvervuiling. Ideaal om de Milkyway te fotograferen.
    De Sigma omdat deze nog een grotere beeldhoek heeft die van pas kan komen in de Canyons.

    Optioneel denk ik er aan om ND-filters mee te nemen, en indien ik nog plaats over heb de 35mm.
    Mijn Flits (SB700) zou ik thuis laten.

    Vinden jullie dit een over nagedachte keuze of zouden jullie het toch anders aanpakken?
    Graag jullie mening.

  • #2
    Re: Rondreis West-Amerika

    Keuze lijkt me correct. Breed hoek is essentieel voor deze reis, zoals je zelf al aanhaalde.

    Heb ongeveer dezelfde reis een aantal jaar geleden gemaakt. Nog altijd 1 van mijn favoriete tripjes.
    Ge gaat u amuseren!

    Denk eraan op tijd te reserveren voor Antilope Canyon, zodat je rond het middag uur kan gaan.
    Sony A7R mkIII - Sony 16-35mm F4 - Sony 24-70mm F2.8 GM - Sony 70-200mm F2.8 GM - Sony 90mm F2.8 Macro G
    Website - 500px - Instagram

    Comment


    • #3
      Re: Rondreis West-Amerika

      Oorspronkelijk geplaatst door SteefD Bekijk bericht
      Keuze lijkt me correct. Breed hoek is essentieel voor deze reis, zoals je zelf al aanhaalde.

      Heb ongeveer dezelfde reis een aantal jaar geleden gemaakt. Nog altijd 1 van mijn favoriete tripjes.
      Ge gaat u amuseren!

      Denk eraan op tijd te reserveren voor Antilope Canyon, zodat je rond het middag uur kan gaan.
      SteefD, Wat is je mening over de Tamron 18-270 ? OF heb je nog een ander idee hoe ik dit lensbereik kan overbruggen zonder al te veel gedoe?
      Met welke gear heb jij de reis gedaan?

      Alvast bedankt voor je insteek!

      Comment


      • #4
        Re: Rondreis West-Amerika

        Ik heb deze trip al een paar keer gedaan, met een D300 met nikkor 18-200, tokina 12-24 en tamron 70-300. Benevens een Metz mecablitz 58. Ik moet eerlijk toegeven dat de 70-300 nooit uit mijn tas gekomen is. Half mei vertrek ik opnieuw, nu Chicago, St Louis en de Missouri stroomopwaarts. Zelfde config, alleen een D500 ipv de D300. Waarschijnlijk zal de 70-300 weer niet uit mijn tas komen, maar je kent dat: als je ze niet bij hebt, heb je ze nodig... Flash gebruik ik heel vaak, ook overdag als invullicht en kan ik dus niet missen op geen enkele reis.

        Comment


        • #5
          Re: Rondreis West-Amerika

          Oorspronkelijk geplaatst door cubyx1984 Bekijk bericht
          SteefD, Wat is je mening over de Tamron 18-270 ? OF heb je nog een ander idee hoe ik dit lensbereik kan overbruggen zonder al te veel gedoe?
          Met welke gear heb jij de reis gedaan?

          Alvast bedankt voor je insteek!
          Had toen, als ik het me goed herinner, een 10-20, 16-50 en 75-300 bij. De 75-300 heb ik nooit gebruikt.
          Als je super licht wil gaan. Enkel 10-20, statief, pola filter, grad ND.
          Sony A7R mkIII - Sony 16-35mm F4 - Sony 24-70mm F2.8 GM - Sony 70-200mm F2.8 GM - Sony 90mm F2.8 Macro G
          Website - 500px - Instagram

          Comment


          • #6
            Re: Rondreis West-Amerika

            Oorspronkelijk geplaatst door pol parasol Bekijk bericht
            Ik heb deze trip al een paar keer gedaan, met een D300 met nikkor 18-200, tokina 12-24 en tamron 70-300. Benevens een Metz mecablitz 58. Ik moet eerlijk toegeven dat de 70-300 nooit uit mijn tas gekomen is. Half mei vertrek ik opnieuw, nu Chicago, St Louis en de Missouri stroomopwaarts. Zelfde config, alleen een D500 ipv de D300. Waarschijnlijk zal de 70-300 weer niet uit mijn tas komen, maar je kent dat: als je ze niet bij hebt, heb je ze nodig... Flash gebruik ik heel vaak, ook overdag als invullicht en kan ik dus niet missen op geen enkele reis.
            Pol, de Nikkor 18-200 vind ik al een stevige aankoop. Ik heb deze ook bekeken maar dan zit je snel aan 600€ voor je allround lens (Ik zie hem nu voor 499 bij *****). De Tokina word al een stevige aankoop. Ik weet ook niet zeker of ik de allround lens nadien nog heel vaak ga gebruiken. Allemaal vraagtekens. Wat fotografeer jij vooral en welke lens gebruik je het meeste? Op deze bepaalde rondreis wel te verstaan.
            Heb je ook nog tips ivm betaalbare ND filters? Ik was aan het zien naar het systeem van Cokin.
            Bedankt voor je bijdrage.

            Comment


            • #7
              Re: Rondreis West-Amerika

              Oorspronkelijk geplaatst door SteefD Bekijk bericht
              Had toen, als ik het me goed herinner, een 10-20, 16-50 en 75-300 bij. De 75-300 heb ik nooit gebruikt.
              Als je super licht wil gaan. Enkel 10-20, statief, pola filter, grad ND.
              3 lenzen wou ik inderdaad verminden omwille van het gewicht, vandaar mijn idee om 2 lenzen mee te nemen, waarvan 1 allround. Vooral de hikes in canyons gaan zwaar zijn met een hoop gear :O.
              In de steden zelf denk ik dat je die 16-50 wel goed kan gebruiken. Ik denk er nog even verder over na en test tot dan wat dingen uit. Alvast bedankt voor je info.

              Comment


              • #8
                Re: Rondreis West-Amerika

                Wij gaan ook dit jaar naar het Westen en Orlando. Neem mee sony 16-35 f4 en sony 55 f1.8 en gaan daar een 70-200 f4 huren bij lensrentals.com. Met als voordeel dat je hem achteraf kunt kopen of terug sturen.

                Comment

                Working...
                X