Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Godox AD600 / AD600M of andere?

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Godox AD600 / AD600M of andere?

    Ik ben volop op zoek naar bijkomende studioflitsers.
    Even mijn wensen oplijsten:
    * mogelijkheid tot HSS (actie bevriezen / buiten flitsen bij daglicht)
    * flitsers vanop afstand/camera kunnen instellen met trigger
    * eventueel met accu om gemakkelijk buiten te kunnen gebruiken
    * aansluitmogelijkheid van softboxen e.a. accessoires
    * dit vooral voor portretten (max 3-4 personen?)
    Na veel reviews en o.a. ook positieve commentaren op dit forum gelezen te hebben, kwam ik uit op de Godox AD600 reeks.
    Nu had ik enkel een vraag i.v.m. de 2 uitvoeringen die er beschikbaar zijn voor de versie met Bowens aansluiting: Godox AD600B en Godox AD600BM.
    De AD600B versie zou met E-TTL ondersteuning zijn en d.m.v. de optionele X1 trigger vanop de camera in te stellen zijn.
    De AD600BM versie ondersteunt geen E-TTL maar zou ook niet vanop de camera in te stellen zijn d.m.v. een of andere trigger (nagevraagd bij Kamera Express)? Enkel is er een trigger beschikbaar die de HSS ondersteunt. Is dit inderdaad correct of niet? Indien dit toch zou kunnen, met welke trigger is dit dan?

    Bij Folux werd mij ook een studioflitser aangeraden die zowel vanop afstand in te stellen is, HSS ondersteunt en een ingebouwde accu heeft: de Bresser FN-400 of 600 reeks. Deze kan met de optionele Bresser WT-4i trrigger vanop afstand ingesteld worden en ondersteunt HSS. Hoewel deze qua prijs gunstiger is dan de Godox AD reeks vind ik hierover bijna niks terug op het net en vraag ik me dan ook af of deze kwalitatief in orde zijn. Indien iemand ervaring heeft met deze flitsers had ik graag geweten wat de ervaring hiermee is.

    Indien nog iemand andere opties/merken kent rond deze prijsklasse of goedkoper, lees ik het graag
    Adressen/winkels die je weet waar men deze flitsers demonstreert met een duidelijke uitleg zijn ook altijd welkom. Het is toch een serieuze aankoop en ik zou graag degelijk materiaal willen aanschaffen waar ik voor een lange tijd mee verder kan. Ik koop liever nu 1 flitser waar ik zeker ben van de kwaliteit en waar we dan verder op kunnen uitbreiden in de toekomst

    Alvast bedankt voor jullie feedback!
    Groetjes, Marchristan.

  • #2
    Re: Godox AD600 / AD600M of andere?

    Hoi,

    ik heb de AD600 met Bowens aansluiting en TTL + HSS enz....

    Ik kan de flitser vanuit mijn Nikon aansturen. Ik werk veel met het CLS systeem van Nikon, ben daar zeer tevreden over en ik kan dus alles vanuit mijn toestel aansturen. Godox heeft ook zelf triggers, maar blijkbaar nog niet in België verkrijgbaar, al is deze laatste info niet up to date, ik spreek van enkele maanden geleden.

    Alles hier uitleggen zou nogal veel vragen, wat wou je nog weten?

    M V G
    BD1766BE

    Comment


    • #3
      Re: Godox AD600 / AD600M of andere?

      Ik gebruik de AD600BM. Die flitsers inderdaad hebben geen TTL, maar dat gebruik ik ook niet en ze zijn daardoor iets goedkoper. Wel doen ze HSS en met de Bowens S mount heb je een breed gala aan modifiers beschikbaar.

      Ik stuur ze aan met de Godox X1T-N trigger, waardoor ik de flitsers op afstand kan instellen. Super handig, en voor mij alleszins betrouwbaarder dan de aansturing via CLS (gebruikte ik vroeger ook wel eens). Bovendien kan ik nu middels de X1R-N receiver de studioflitsen combineren met mijn Nikon speedlights. En die kunnen dan wel TTL aangestuurd worden, mocht ik dat willen gebruiken.

      Ik weet niet uit welke regio je bent, maar PM me als je meer info of een demo wil. Zoals Droopie007 hierboven al aangaf, is alles hier uitleggen nogal lastig.

      Comment


      • #4
        Re: Godox AD600 / AD600M of andere?

        Oorspronkelijk geplaatst door Droopie007 Bekijk bericht
        Hoi,

        ik heb de AD600 met Bowens aansluiting en TTL + HSS enz....

        Ik kan de flitser vanuit mijn Nikon aansturen. Ik werk veel met het CLS systeem van Nikon, ben daar zeer tevreden over en ik kan dus alles vanuit mijn toestel aansturen. Godox heeft ook zelf triggers, maar blijkbaar nog niet in België verkrijgbaar, al is deze laatste info niet up to date, ik spreek van enkele maanden geleden.

        Alles hier uitleggen zou nogal veel vragen, wat wou je nog weten?

        M V G
        Oorspronkelijk geplaatst door Chalet109 Bekijk bericht
        Ik gebruik de AD600BM. Die flitsers inderdaad hebben geen TTL, maar dat gebruik ik ook niet en ze zijn daardoor iets goedkoper. Wel doen ze HSS en met de Bowens S mount heb je een breed gala aan modifiers beschikbaar.

        Ik stuur ze aan met de Godox X1T-N trigger, waardoor ik de flitsers op afstand kan instellen. Super handig, en voor mij alleszins betrouwbaarder dan de aansturing via CLS (gebruikte ik vroeger ook wel eens). Bovendien kan ik nu middels de X1R-N receiver de studioflitsen combineren met mijn Nikon speedlights. En die kunnen dan wel TTL aangestuurd worden, mocht ik dat willen gebruiken.

        Ik weet niet uit welke regio je bent, maar PM me als je meer info of een demo wil. Zoals Droopie007 hierboven al aangaf, is alles hier uitleggen nogal lastig.
        Allebei al hartelijk bedankt voor deze feedback. Mijn belangrijkste vraag is bij deze al opgelost: je kan dus wel degelijk de AD600BM d.m.v. de X1 trigger vanop afstand instellen. Bij Kamera Express hadden ze me verteld dat dit niet kon en enkel een trigger was die HSS ondersteunt. Blij om te lezen dat dit dus toch wel degelijk kan en dat maakt het nemen van de beslissing nu een pak gemakkelijker
        Ik zou ook voor de niet TTL versie gaan omdat ik dit inderdaad waarschijnlijk niet zou gebruiken (nu werk ik ook manueel) en het toch ook weer wat scheelt in prijs. Die X1R trigger moet ik nog even opzoeken want kende ik nog niet.

        Comment


        • #5
          Re: Godox AD600 / AD600M of andere?

          Oorspronkelijk geplaatst door Marchristan Bekijk bericht
          Ik ben volop op zoek naar bijkomende studioflitsers.
          Even mijn wensen oplijsten:
          * mogelijkheid tot HSS (actie bevriezen / buiten flitsen bij daglicht)
          Groetjes, Marchristan.
          Even een paar opmerkingen voor de duidelijkheid voor eventuele meelezers.
          Verschil HSS, HS, Hypersync

          HSS( HighSpeedSync) wordt verkregen door de flitser in pulsen te laten flitsen bij sluitertijden hoger dan de X-sync tijd. (enkel mogelijk bij sommige TTL-flitsen en camera combinaties).
          Nadeel van deze methode is het exponentieel krachtverlies naarmate de sluitertijd stijgt.
          Voordeel is dat deze flitsen een kortere flitstijd kunnen hebben waardoor ze meer beweging kunnen bevriezen bij langere tijden.

          HS (Hi-Sync) en Hypersync is een methode waarbij gebruik gemaakt wordt van een flitskop met een zéér trage flitsduur. de flits wordt net bij overschrijden van de X-sync tijd getuned dat hij net voor openen van de sluiter afgaat en het beeld eigenlijk belicht wordt met de staart van de flitspuls.
          Nadeel is dat je op hogere sluitertijden een gradiënt in de belichting gaat zien en dat de flits op zich geen beweging kan bevriezen.
          Voordeel is meer lichtopbrengst bij hogere sluitertijden.

          Met wat meer beelden uitgelegd (Engels)
          http://www.elinchrom.com/learn/hss-hs.html

          Conclusie:
          Wanneer je een flitskop wil aanschaffen voor een bepaald doel moet je niet enkel kijken naar de Ws of richtgetal en de mogelijkheden (HS of HSS) maar ook naar de flitsduur T.1 en T.5 tijd.
          Last edited by zunoel; 10 februari 2017, 10:19.
          Wil je ook dit soort foto's maken samen met Belgiumdigital?

          Hou dan zeker het Shooting Days en het BD-mededelingen forum in de gaten!

          Comment


          • #6
            Re: Godox AD600 / AD600M of andere?

            Iedereen bedankt voor de heel duidelijke feedback, ook via PB. Het zal de Godox AD600B met bijhorende X1T trigger worden

            Comment


            • #7
              Re: Godox AD600 / AD600M of andere?

              Misschien ondertussen al te laat, maar wellicht ook eens interessant om de nieuwe Godox AD200 te bekijken? Ik kan alvast niet wachten tot deze in de winkels ligt :-)
              Canon EOS 5D mark 3 - Canon Eos 5D mark 4 - Canon R5 - Canon EF 24-70mm f/2.8 L II USM - Canon EF 70-200mm f2.8 L IS II USM - Canon EF 85mm f/1.8 USM - Canon EF 100mm f/2.8 USM Macro - Flitsers Godox AD 200 (2x) - Godox AD 600 - ...

              Comment


              • #8
                Re: Godox AD600 / AD600M of andere?

                Oorspronkelijk geplaatst door fenix Bekijk bericht
                Misschien ondertussen al te laat, maar wellicht ook eens interessant om de nieuwe Godox AD200 te bekijken? Ik kan alvast niet wachten tot deze in de winkels ligt :-)
                Ik heb ondertussen inderdaad de AD600B aangeschaft en ben hier super tevreden over. Maar als ik ooit nog een 2de en 3de licht erbij wil, lijkt me die AD200 wel heel interessant. Die wil ik dan wel eens zien en vergelijken met de AD360. Bedankt voor de tip alvast.

                Groetjes Marchristan.

                Comment

                Working...
                X