Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Behind closed doors...

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • [Oordeel] Behind closed doors...

    Het is weer even geleden, maar hier ben ik weer.

    Heb me voorgenomen om dit jaar andere beelden te maken.
    Ik wel meer gaan werken op een filmische manier, of een cinematografisch beeld te krijgen.
    Hieronder is dus het eerste beeld. Alles is nieuw voor mij dus mogen jullie gerust jullie ideeën spuien.
    Voor het beeld hieronder heb ik gebruik gemaakt van twee Profoto's B1 - Handmatig ingesteld op ongeveer 6.5 elks.
    Elks twee lagen kleurengels, en binnen in het huis staat een werklamp met rode filter.

    Ook op vlak van PP mogen jullie gerust wat tips en hints geven.


    Feedback, please. by Smith De Westelinck

  • #2
    Re: Behind closed doors...

    Ik vind het een superidee.
    Dit is eens iets helemaal anders dan we gewoon zijn.

    Comment


    • #3
      Re: Behind closed doors...

      Dit is uiteraard geen definitieve afwerking, zo moet normaal o.a. het witte lampje linksboven nog weg.

      Comment


      • #4
        Re: Behind closed doors...

        Voor een eerste stap in deze richting is dit al een prachtig beeld. Ik ben fan en benieuwd naar meer.

        Comment


        • #5
          Re: Behind closed doors...

          Fraai, misschien het kader ook filmisch formaat geven ( boven een randje eraf zodat direct de ramen beginnen?)

          Comment


          • #6
            Re: Behind closed doors...

            Dat heb ik geprobeerd, en tegenwoordig werk ik ook meestal in dat formaat.
            Maar in dit geval zou ik te veel moeten laten wegvallen dat net iets meer van de omgeving als sfeer weergeeft. Het gras, het matje, de scheve tuinlampjes...
            Maar goed punt wel.

            Comment


            • #7
              Re: Behind closed doors...

              Geweldig foto-effect verkregen, wil ook méér zien van dit...
              Kijken en zien zijn verschillende dingen. Als je iets ziet, laat maar weten via hatsekideesjingboemtralalalala@gmail.com of tararaboemsidee@gmail.com
              (BD1383NL)

              Comment


              • #8
                Re: Behind closed doors...

                Oorspronkelijk geplaatst door Henk47 Bekijk bericht
                Geweldig foto-effect verkregen, wil ook méér zien van dit...
                Thanks.

                Comment


                • #9
                  Re: Behind closed doors...

                  Mooi! Het doet me een beetje denken aan het werk van Gregory Crewdson.

                  Comment


                  • #10
                    Re: Behind closed doors...

                    Oorspronkelijk geplaatst door Wouter! Bekijk bericht
                    Mooi! Het doet me een beetje denken aan het werk van Gregory Crewdson.
                    Thanks, hij is inderdaad een groot voorbeeld voor mij.
                    Momenteel werk ik nog met meerdere shots in een shoot, maar begin meer beperkter te denken, en grootser.
                    Maar ga nu werken naar drie-luiken.

                    Comment


                    • #11
                      Re: Behind closed doors...

                      Mooi beeld.
                      Succes met je nieuwe visie en uitdagingen die je wil aangaan.
                      Wat betreft formaat van de foto, volg ik een van de voorgangers om toch nog naar het filmische formaat over te gaan.
                      Natuurlijk verdwijnt er een heel stuk van de foto. Het is wat opwegen tegen elkaar, stuk weg uit beeld of via formaat al een fimische indruk geven ...
                      Enne, als je Crewdson wil volgen ben je dagen zoet met alleen al het opbouwen van je volledige setting :-)
                      deka
                      There is a crack in everything, that's how the light gets in. ( L. Cohen )

                      Comment


                      • #12
                        Re: Behind closed doors...

                        Oorspronkelijk geplaatst door deka Bekijk bericht
                        Mooi beeld.
                        Succes met je nieuwe visie en uitdagingen die je wil aangaan.
                        Wat betreft formaat van de foto, volg ik een van de voorgangers om toch nog naar het filmische formaat over te gaan.
                        Natuurlijk verdwijnt er een heel stuk van de foto. Het is wat opwegen tegen elkaar, stuk weg uit beeld of via formaat al een fimische indruk geven ...
                        Enne, als je Crewdson wil volgen ben je dagen zoet met alleen al het opbouwen van je volledige setting :-)
                        deka
                        Thanks. Ja, normaal werk ik in het filmisch formaat, maar had nu niet de afstand genomen als gedacht en zou het toch jammer gevonden hebben om het volledige plaatje daardoor te moeten verkleinen. :-) Maar lessen zijn er om te leren.

                        Leuk detail: Op Instagram heeft de studio die Crewdson representeerd mijn foto geliked. Gewoon leuk klein nieuwtje. En het is natuurlijk niet persé de bedoeling om tot met teams van 60 man te werken... Het is wel zo die stylished feeling dat ik zoek. Maar dat op mijn manier, stijl,....

                        Comment


                        • #13
                          Re: Behind closed doors...

                          Heb ook even op non-actief gestaan wegens... de gezondheid hé. Knap resultaat, doe zo verder want inhoud en sfeer boeien me uitermate
                          Kunst is genieten - genieten is een kunst !

                          Comment


                          • #14
                            Re: Behind closed doors...

                            Lijkt idd op een still. Genoemde fotograaf, die ik niet kende, lijkt me toch ettelijke trappen hoger.
                            My Website : http://www.ineedair.org
                            Music / Painting / Motion Graphics / Image
                            Flickr : https://www.flickr.com/photos/34547181@N00/

                            Comment


                            • #15
                              Re: Behind closed doors...

                              Oorspronkelijk geplaatst door ineedair Bekijk bericht
                              Lijkt idd op een still. Genoemde fotograaf, die ik niet kende, lijkt me toch ettelijke trappen hoger.
                              Uiteraard staat die ettelijke trappen hoger.. :-)

                              Comment

                              Working...
                              X