Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

WIFI netwerkproblemen door Canon WFT Pair

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • WIFI netwerkproblemen door Canon WFT Pair

    Voor zij die misschien dit probleem ook hebben of gaan hebben, schrijf ik dit maar even neer. Ik vond het ook niet direct terug in de historieken van dit forum.

    Sinds enkele weken hadden wij thuis problemen met ons wifi netwerk. Wifi netwerk viel op een gegeven moment weg en verscheen nadien telkens voor enkele seconden terug in de lijst. Inloggen lukte niet meer en als je naar de modem en switch ging kijken, gaf die heel veel netwerkactiviteit aan.
    Vandaag weten we na lang zoeken eindelijk de reden: bleek uiteindelijk een pc waarop het WFT Pair programma van Canon op staat de boosdoener te zijn. Dit programma is 1 van de hulpprogramma's van Canon waarbij je connectie kan maken tussen PC en fototoestel. Telkens wanneer ik de PC opstartte (WFT Pair startte mee automatisch op), viel het wifi netwerk weg en was er heel veel netwerkactiviteit op de switch te zien. Dit blijkt een gekend probleem te zijn waarbij het programma van Canon conflicteert met het besturingssysteem van Windows en dit vanaf versie 8 (op mijn PC staat Windows 10 en de laatste versie van de Canon hulp programma's). Wanneer ik het stuurprogramma WFT Pair uitschakel, is het probleem opgelost en is ons wifi netwerk terug beschikbaar. De switch geeft dan ook geen abnormale activiteiten meer weer.
    Het WFT pair programma in Windows versie 7 compatibiliteitsmodus draaien, zou dit probleem moeten oplossen maar dit heb ik zelf nog niet uitgetest. Zoals gezegd, heb ik op mijn PC gewoon het programma uitgeschakeld.
    Meer info op:



    Groetjes, Marchristan.
Working...
X