Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

alternatief voor de Canon 70-200mm f/2.8 IS II USM

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • alternatief voor de Canon 70-200mm f/2.8 IS II USM

    hoi, een vraagje naar pro en hobby- sportfotografen toe

    Tijdens de zomermaanden ga ik af en toe naar tennistornooien en daar neem ik altijd mijn fotomateriaal mee. Vorig jaar echter werd ik op Roland Garros door een paar securities vanuit het publiek gehaald en mocht ik mijn telelens gaan inleveren omdat hij zogezegd te lang was ondanks het feit dat 200mm officieel nog net wordt toegelaten. Nu ja, achteraf las ik in het intern reglement dat ook professioneel materiaal op zich niet wordt toegestaan maar aan de ingang mocht ik er wel mee binnen (wel dient gezegd dat ze vorig jaar al veel moeilijker deden dan het jaar voordien).
    Om die reden twijfel ik of ik dit jaar naar Parijs zou gaan. Er zijn 3 mogelijkheden:
    1) ik blijf thuis en spaar veel geld uit en bovendien kan ik via europlayer vrijwel alle wedstrijden op mijn tv scherm volgen.
    2) ik ga naar RG met mijn 70-200mm 2.8 maar riskeer dat ik er zelfs niet mee binnen geraak of in de loop van de dag onder begeleiding mijn materiaal mag gaan afgeven aan de ingang van het stadion (en s'avonds weer mag gaan ophalen).
    3) ik ga naar RG met een lens die duidelijk korter is dan 200mm en bij voorkeur geen witte (die vallen meer op). Soms denk ik was ik 2 jaar geleden maar met Nikon gestart ipv met Canon. Voor zover ik weet zijn alle Nikon lenzen zwart van kleur.

    Zonder fototoestel naar ginder trekken is geen optie, ik vrees dat ik mij teveel zou ergeren aan het feit dat ik geen actiefoto's kan nemen.

    En nu komt mijn vraag: wat optie 3 betreft vermoed ik dat ik in de gegeven omstandigheden enkel de keuze heb tussen de 135mm f/2.0 (lichtsterk maar veel minder flexibel) en de 70-200mm f/4.0 (behoud van flexibiliteit maar wit van kleur en verlies aan lichtsterkte) wil ik niet teveel aan kwaliteit inboeten. In geval van de 135mm zou ik zeker een croptoestel gebruiken (7D II). Bedoeling zou zijn om zo een lens te huren/lenen. Iemand tips hieromtrent? Waar kan men aan een degelijke prijs een van deze lenzen huren? Zijn er betere lenzen beschikbaar dan bovengenoemde 2? Nikon materiaal lenen/huren mja in geval van huren zal dit ook veel kostelijker zijn want ik bezit enkel Canon body's ...

  • #2
    Re: alternatief voor de Canon 70-200mm f/2.8 IS II USM

    Oorspronkelijk geplaatst door paranoia Bekijk bericht
    3) ik ga naar RG met een lens die duidelijk korter is dan 200mm en bij voorkeur geen witte (die vallen meer op). Soms denk ik was ik 2 jaar geleden maar met Nikon gestart ipv met Canon. Voor zover ik weet zijn alle Nikon lenzen zwart van kleur.
    Mijn idee was ook al dat de witte telelens gelijk opvalt.
    Ik denk aan meerdere oplossingen:
    Huur:
    - Zwarte Sigma 70-200 F2.8 OS / of andere merk (Sigma zal de snelste die focust zijn)
    - Zwarte 200mm F2.8 L
    - Zwarte 135mm + al dan niet een zwarte 1,4 extender van een andere merk als Canon (Anders heb je opnieuw een wit element).
    - Nikon D500 + zwarte 70-200 F4 VR
    Koop:
    - Voorzie de 70-200 van een zwart jasje, maar dit valt misschien toch nog te veel op door zijn afmetingen.
    Waar een wil is, is een weg
    ---------------------------------

    Comment


    • #3
      Re: alternatief voor de Canon 70-200mm f/2.8 IS II USM

      al eens gekeken naar een lens als een 70-300 DO is. vrij compacte lens, ziet er ook niet pro uit
      A7 f1.4 fuji F2 & F1.4

      Comment


      • #4
        Re: alternatief voor de Canon 70-200mm f/2.8 IS II USM

        Oorspronkelijk geplaatst door unalom Bekijk bericht
        al eens gekeken naar een lens als een 70-300 DO is. vrij compacte lens, ziet er ook niet pro uit
        is dat geen f/4-5.6? zal dat voldoende zijn voor actie/sport?

        Comment


        • #5
          Re: alternatief voor de Canon 70-200mm f/2.8 IS II USM

          bij voldoende licht kan je op f 22 fotograferen als je wil. Ben niet zo thuis in de tennis dus geen idee hoe de omstandigheden op dat tornooi zijn maar vermoed dat je er wel iets mee kan doen.
          A7 f1.4 fuji F2 & F1.4

          Comment


          • #6
            Re: alternatief voor de Canon 70-200mm f/2.8 IS II USM

            Ik heb nog een zwarte sigma 100-300 F4 die in de kast staat te wachten ;-) Deze is goed, snel en vooral niet wit
            Fuji X-Pro2 / Fuji X-H1 / XF 18-135 / Samyang 12 / XF 16 / XF 23 / XF 27 / XF 35 / XF 56/ XF 90 / XF 50-140

            Comment


            • #7
              Re: alternatief voor de Canon 70-200mm f/2.8 IS II USM

              Oorspronkelijk geplaatst door ODB Bekijk bericht
              Ik heb nog een zwarte sigma 100-300 F4 die in de kast staat te wachten ;-) Deze is goed, snel en vooral niet wit
              als mijn opzoekingen juist zijn is deze lens helaas langer dan 200mm dus zal die nooit worden toegelaten. Toch bedankt voor de moeite ;-)

              Comment


              • #8
                Re: alternatief voor de Canon 70-200mm f/2.8 IS II USM

                intussen wrs een winkel gevonden die lenzen verhuurt aan een degelijke prijs en ik ben aan het overwegen de canon 135mm f2 te huren op mijn 7d II. Zal wel wennen worden aan het vast brandpunt maar ik heb er al gezien die een vaste 300mm (op FF) gebruiken dus vermoed ik dat het mogelijk moet zijn en voor mij het meest aangewezen alternatief?

                Comment


                • #9
                  Re: alternatief voor de Canon 70-200mm f/2.8 IS II USM

                  De 135mm F2 is een leuke lens. Ooit geprobeerd tijdens een SD. Op mijn 30D en vond hem mooie beelden geven op F2
                  Waar een wil is, is een weg
                  ---------------------------------

                  Comment


                  • #10
                    Re: alternatief voor de Canon 70-200mm f/2.8 IS II USM

                    Alternatief voor de dure 70-200mm F2.8 IS is de versie zonder IS. Het spel wordt gespeeld in goede omstandigheden (lees, veel licht). Ik gebruik deze lens zelf ook vaker voor sportfotografie en mis persoonlijk de IS niet.

                    Comment


                    • #11
                      Re: alternatief voor de Canon 70-200mm f/2.8 IS II USM

                      Oorspronkelijk geplaatst door Reinier79 Bekijk bericht
                      Alternatief voor de dure 70-200mm F2.8 IS is de versie zonder IS. Het spel wordt gespeeld in goede omstandigheden (lees, veel licht). Ik gebruik deze lens zelf ook vaker voor sportfotografie en mis persoonlijk de IS niet.
                      tsja maar door het feit dat die ook wit van kleur is en nauwelijks korter dan de IS versie vrees ik een beetje dat ik makkelijker zal opvallen. Met de 135mm f/2.0 loop ik wellicht minder risico en zal ik meer op mijn gemak zijn want mijn fotomaterieel tijdens het tornooi moeten afgeven is geen pretje. Je moet blijkbaar geluk hebben. Dit had ik 2 jaar geleden de 3 volle dagen dat ik daar was wel en vorig jaar de eerste dag en bijna de ganse tweede dag tot ik rond 19u s'avonds werd opgemerkt en 'vriendelijk' werd verzocht samen met de securities het stadion te verlaten om mijn lens in de 'consigne' in bewaring te geven. De dag nadien dan maar foto's genomen met mijn 24-70mm f/4.0 omdat ik niets beters had meegebracht van thuis. Daarom al gedacht dit jaar (als ik ga) een 135mm te huren en zowel mijn 5DIII als mijn 7DII te mee te nemen. Zo heb ik toch een beetje speling naargelang de plaats waar ik zit. Ter info ik zit bijna altijd aan een of andere court annexe, dus normaal gezien voldoende tele met de 135mm.

                      Comment


                      • #12
                        Re: alternatief voor de Canon 70-200mm f/2.8 IS II USM

                        En misschien een 1,4 converter meenemen.
                        Waar een wil is, is een weg
                        ---------------------------------

                        Comment


                        • #13
                          Re: alternatief voor de Canon 70-200mm f/2.8 IS II USM

                          Oorspronkelijk geplaatst door Rogier Bekijk bericht
                          En misschien een 1,4 converter meenemen.
                          was ik ook aan het overwegen ;-)

                          Comment

                          Working...
                          X