Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

A Sunday Morning

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • [Showcase] A Sunday Morning

    A Sunday morning...op een zondag 's ochtends vroeg op weg naar de bakker


    Last edited by roadrunner; 9 februari 2017, 15:20.
    Danny's Photosite

  • #2
    Re: A Sunday Morning

    Prachtig licht hier weer, en natuurlijk weer zeer mooi al die laagjes...De koeien doen het ook goed..
    Enige twijfel over de kleur, er hang een behoorlijk magentazweem over de foto. Het geeft zeker ook wel een bepaalde sfeer, maar ben ook wel benieuwd naar een meer natuurlijke WB.
    Nikon D500+ Tokina 11-16mm F2.8, Nikkor 17-55 F2.8, Nikkor 70-200 F4, Sigma 150 F2.8 OS, Nikkor 200-500 F5.6
    MIJN WEBSITE

    Comment


    • #3
      Re: A Sunday Morning

      Zeer mooie laagjes in deze opname, waarschijnlijk ook in de Cantal gemaakt ?
      Magentazweem is heel duidelijk aanwezig, het is een keuze maar denk dat het mooier zou zijn in natuurlijke kleuren

      grts
      Sieg
      Voor meer foto's ; www.sieg.be

      Comment


      • #4
        Re: A Sunday Morning

        schitterend, machtig, mega, super.

        maar ik zou ook graag eens een versie zien zonder die magenta.
        mijn nieuwe website (al is er nog wat sleutelwerk aan) : www.fotografiepieter.be

        Comment


        • #5
          Re: A Sunday Morning

          Bedankt! Het was de sfeer en de kleuren van die ochtend zoals ik ze gezien en beleefd heb en die wil ik ook behouden. Het licht van de net opkomende zon, het effect van de mist...dit geeft niet altijd natuurlijke kleuren. Het stoort me niet....

          Ik heb net de foto in photoshop (her)bekeken en heb het schuiverke van magenta op 100% gezet...er zit enkel aan de linkerkant van de foto wat magenta en dit is dus niet overheersend. Het is een rode zweem veroorzaakt door de net opkomende zon. Je kan die natuurlijk weghalen om 'wittere mist' te krijgen...dat is ieder z'n goesting
          Last edited by roadrunner; 8 februari 2017, 20:17. Reden: Magenta???
          Danny's Photosite

          Comment


          • #6
            Re: A Sunday Morning

            Knap, lag er onderweg naar mijn bakker ook maar dergelijk landschap
            en dan moeten er nog een aantal andere factoren meezitten ook
            bedankt om te kijken of te reageren, frans !

            Comment


            • #7
              Re: A Sunday Morning

              Wauh man, wat een heerlijke prent zeg!
              Canon 90D | Tamron 10 - 24mm | Canon 24 - 70mm L
              Fujifilm X-T4 + SmallRig handgreep | Samyang 12mm f/2 | Fujinon XF 27mm f/2.8 | Fujinon 35mm f/1.4 | Fujinon XF 16-55mm f/2.8 R LM WR | Fringer EF-XF ProII | X-E2s.

              Comment


              • #8
                Re: A Sunday Morning

                Oorspronkelijk geplaatst door Frakske Bekijk bericht
                Knap, lag er onderweg naar mijn bakker ook maar dergelijk landschap
                en dan moeten er nog een aantal andere factoren meezitten ook
                Zolang de bakker z'n brood ondertussen maar niet laat aanbakken...

                Merciekes!!!!
                Danny's Photosite

                Comment


                • #9
                  Re: A Sunday Morning

                  Met begrip voor uw smaak maar de kleur bevalt mij minder, wel schitterend beeld!
                  vriendelijke groeten, Sien

                  Ik wil elke dag dat vandaag beter is dan gisteren !

                  Comment


                  • #10
                    Re: A Sunday Morning

                    Wat een superlocatie ! Het moment van de heuveltjes, nevel en laagjes is heerlijk.
                    Daar bovenop het licht wat zo mooi door de vacht van de koeien schijnt. Een fraaie plaat.
                    Helaas is het jammer dat de rechterbovenhoek, qua licht wat uit de bocht is gevlogen.
                    Ik ben zo vrij geweest om de foto binnen te halen om de hooglichten wat te verminderen.
                    De sfeer wordt er m.i. ook niet slechter van. Nieuwsgierig ?
                    Als de link weg moet, geen probleem hoor.
                    Nikon D500 en D7100 + Tokina 11-16 F2.8 + Nikon 17-55 F2.8 + Nikon 70-200 F4

                    Vriendelijke groeten, Johan

                    Comment


                    • #11
                      Re: A Sunday Morning

                      Oorspronkelijk geplaatst door roadrunner Bekijk bericht
                      Bedankt! Het was de sfeer en de kleuren van die ochtend zoals ik ze gezien en beleefd heb en die wil ik ook behouden. Het licht van de net opkomende zon, het effect van de mist...dit geeft niet altijd natuurlijke kleuren. Het stoort me niet....

                      Ik heb net de foto in photoshop (her)bekeken en heb het schuiverke van magenta op 100% gezet...er zit enkel aan de linkerkant van de foto wat magenta en dit is dus niet overheersend. Het is een rode zweem veroorzaakt door de net opkomende zon. Je kan die natuurlijk weghalen om 'wittere mist' te krijgen...dat is ieder z'n goesting
                      Is en blijft de keuze van de fotograaf uiteindelijk hé
                      Als jij dit beter vind moet je dit zeker doen.

                      Wat me wel opvalt aan jouw opnames is de mindere kwaliteit door de veel te hoge compressie, je krijgt daardoor ook vlekkerige mist, minder details
                      Ik weet niet of je die compressie zelf doet of dit overlaat aan de host waar je de opnames plaatst
                      Normaal gezien zitten de meeste opnames hier dik boven de 300kb, die van jouw is hier nog niet de helft

                      grts
                      Sieg
                      Voor meer foto's ; www.sieg.be

                      Comment


                      • #12
                        Re: A Sunday Morning

                        Oorspronkelijk geplaatst door Johan1956 Bekijk bericht
                        Wat een superlocatie ! Het moment van de heuveltjes, nevel en laagjes is heerlijk.
                        Daar bovenop het licht wat zo mooi door de vacht van de koeien schijnt. Een fraaie plaat.
                        Helaas is het jammer dat de rechterbovenhoek, qua licht wat uit de bocht is gevlogen.
                        Ik ben zo vrij geweest om de foto binnen te halen om de hooglichten wat te verminderen.
                        De sfeer wordt er m.i. ook niet slechter van. Nieuwsgierig ?
                        Als de link weg moet, geen probleem hoor.
                        Hoi Johan...erg hartelijk dank voor je appreciatie! De link is geen probleem hoor. Ieder z'n versie en z'n vrijheid! Voor velen is een zo natuurlijk mogelijke weergave 'het van het' maar voor mij primeert de sfeer. Dat is wat ik zoek in fotografie
                        Danny's Photosite

                        Comment


                        • #13
                          Re: A Sunday Morning

                          Oorspronkelijk geplaatst door Sieg Bekijk bericht
                          Is en blijft de keuze van de fotograaf uiteindelijk hé
                          Als jij dit beter vind moet je dit zeker doen.

                          Wat me wel opvalt aan jouw opnames is de mindere kwaliteit door de veel te hoge compressie, je krijgt daardoor ook vlekkerige mist, minder details
                          Ik weet niet of je die compressie zelf doet of dit overlaat aan de host waar je de opnames plaatst
                          Normaal gezien zitten de meeste opnames hier dik boven de 300kb, die van jouw is hier nog niet de helft

                          grts
                          Sieg
                          Hoi Sieg...ik heb al enkele keren m'n foto's zien opduiken op plaatsen waar ik ze zelf niet gepost had. Jaren geleden hier ook met een zwartwit foto op BD. Daarom post ik steeds erg lage kwaliteit. Ik ben om die reden ook altijd erg voorzichtig met het beoordelen van de kwaliteit van een foto (algemene beeldkwaliteit, ruis...) op het internet. Ik kijk eerder naar compositie, sfeer... Ik heb er alle begrip voor dat mensen hun foto's niet op hoge kwaliteit op 't net plaatsen. Tuurlijk moet de kwaliteit voldoende zijn om er plezier aan te beleven de foto te bekijken. Zal erop letten in de toekomst!
                          Danny's Photosite

                          Comment


                          • #14
                            Re: A Sunday Morning

                            Oorspronkelijk geplaatst door roadrunner Bekijk bericht
                            Hoi Sieg...ik heb al enkele keren m'n foto's zien opduiken op plaatsen waar ik ze zelf niet gepost had. Jaren geleden hier ook met een zwartwit foto op BD. Daarom post ik steeds erg lage kwaliteit. Ik ben om die reden ook altijd erg voorzichtig met het beoordelen van de kwaliteit van een foto (algemene beeldkwaliteit, ruis...) op het internet. Ik kijk eerder naar compositie, sfeer... Ik heb er alle begrip voor dat mensen hun foto's niet op hoge kwaliteit op 't net plaatsen. Tuurlijk moet de kwaliteit voldoende zijn om er plezier aan te beleven de foto te bekijken. Zal erop letten in de toekomst!
                            Ik weet spijtig genoeg ook wat je bedoelt Danny, overal kom ik foto's tegen van mij, het is niet normaal meer de dag van vandaag
                            Het zou nog niet in me opkomen om een foto te gebruiken van iemand anders, maar 't zal wel aan ons liggen zeker ....

                            grts
                            Sieg
                            Voor meer foto's ; www.sieg.be

                            Comment


                            • #15
                              Re: A Sunday Morning

                              Oorspronkelijk geplaatst door Sieg Bekijk bericht
                              Ik weet spijtig genoeg ook wat je bedoelt Danny, overal kom ik foto's tegen van mij, het is niet normaal meer de dag van vandaag
                              Het zou nog niet in me opkomen om een foto te gebruiken van iemand anders, maar 't zal wel aan ons liggen zeker ....

                              grts
                              Sieg
                              Als ik vragen mag...met welk programma resize je je foto's?
                              Danny's Photosite

                              Comment

                              Working...
                              X