Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Teuven 2

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • [Oordeel] Teuven 2




    Update na de suggestie van LG en Frakske, waarvoor dank!




    Alvast bedankt voor komen kijken en jullie eventuele reacties!

    Groetjes Katrien
    Last edited by Katrien1957; 9 februari 2017, 11:26.
    Groetjes Katrien
    Which of my photographs is my favorite? The one I'm going to take tomorrow. By Imogen Cunningham

  • #2
    Re: Teuven 2

    Voor mij zijn de drie verschillende delen echt schitterend.
    De curven van de heuvels en bomen zijn fijn om naar te kijken.
    Nikon D500 en D7100 + Tokina 11-16 F2.8 + Nikon 17-55 F2.8 + Nikon 70-200 F4

    Vriendelijke groeten, Johan

    Comment


    • #3
      Re: Teuven 2

      ik persoonlijk vind deze minder geslaagd.
      mijn nieuwe website (al is er nog wat sleutelwerk aan) : www.fotografiepieter.be

      Comment


      • #4
        Re: Teuven 2

        Vind deze mooi hoor..Knap opgebouwde foto..Mooi glooiiend landschap ook..
        Nikon D500+ Tokina 11-16mm F2.8, Nikkor 17-55 F2.8, Nikkor 70-200 F4, Sigma 150 F2.8 OS, Nikkor 200-500 F5.6
        MIJN WEBSITE

        Comment


        • #5
          Re: Teuven 2

          Mooi die golvende lijn van de bomen
          Ik vind deze in ieder geval al een heel pak beter

          grts
          Sieg
          Voor meer foto's ; www.sieg.be

          Comment


          • #6
            Re: Teuven 2

            Ik zou graag wat positiever zijn maar helaas......
            Voorgrond haast helemaal uitgebrand.
            De lucht teveel donker gemaakt waardoor er een halo is aan de rechter zijde.
            En ik mis vooral een "aandachtstrekker".
            Katrien kan nochtans beter dat weten we allemaal.
            Canon 90D | Tamron 10 - 24mm | Canon 24 - 70mm L
            Fujifilm X-T4 + SmallRig handgreep | Samyang 12mm f/2 | Fujinon XF 27mm f/2.8 | Fujinon 35mm f/1.4 | Fujinon XF 16-55mm f/2.8 R LM WR | Fringer EF-XF ProII | X-E2s.

            Comment


            • #7
              Re: Teuven 2

              Ik denk dat wanneer je 3/4e van het witte gedeelte onderaan weghaalt (3/4 van dat witte links hé) dat het al heel wat beter kijkt
              bedankt om te kijken of te reageren, frans !

              Comment


              • #8
                Re: Teuven 2

                Oorspronkelijk geplaatst door Frakske Bekijk bericht
                Ik denk dat wanneer je 3/4e van het witte gedeelte onderaan weghaalt (3/4 van dat witte links hé) dat het al heel wat beter kijkt
                ben benieuwd naar de foto na toepassing van deze tip!
                vriendelijke groeten, Sien

                Ik wil elke dag dat vandaag beter is dan gisteren !

                Comment


                • #9
                  Re: Teuven 2

                  Bedankt iedereen voor de reacties!
                  @ LG de lucht had ik niet veel bewerkt nu gewoon nog een heel klein beetje pit ingestoken maar echt heel weinig. De sneeuw was zeker niet overbelicht de waardes van wit liggen tss de 225 en 230, ook de histogram leunt niet tegen de rechterrand voor zover ik er iets van ken is dat niet overbelicht of toch??? Ik leer zeker graag bij kwestie van bewerking
                  @ Frakske, idd een stuk beter

                  Groetjes Katrien
                  Groetjes Katrien
                  Which of my photographs is my favorite? The one I'm going to take tomorrow. By Imogen Cunningham

                  Comment


                  • #10
                    Re: Teuven 2

                    Dat is wat ik ervan gemaakt heb, schaduwen opgelicht, lucht geselecteerd en lichter gemaakt.
                    Alleen de sneeuw op de voorgrond krijg ik niet volledig wit, ik veronderstel dat die wat vervuild was, nee?
                    Ik denk dat omdat ik al de sneeuw geselecteerd had een die helemaal op de achtergrond bleef wel wit, de rest dus niet.

                    (Klik)
                    Katrien als ik de Klik moet verwijderen dan hoor ik dat graag.
                    Canon 90D | Tamron 10 - 24mm | Canon 24 - 70mm L
                    Fujifilm X-T4 + SmallRig handgreep | Samyang 12mm f/2 | Fujinon XF 27mm f/2.8 | Fujinon 35mm f/1.4 | Fujinon XF 16-55mm f/2.8 R LM WR | Fringer EF-XF ProII | X-E2s.

                    Comment


                    • #11
                      Re: Teuven 2

                      Oorspronkelijk geplaatst door LG Bekijk bericht
                      Dat is wat ik ervan gemaakt heb, schaduwen opgelicht, lucht geselecteerd en lichter gemaakt.
                      Alleen de sneeuw op de voorgrond krijg ik niet volledig wit, ik veronderstel dat die wat vervuild was, nee?
                      Ik denk dat omdat ik al de sneeuw geselecteerd had een die helemaal op de achtergrond bleef wel wit, de rest dus niet.

                      (Klik)
                      Katrien als ik de Klik moet verwijderen dan hoor ik dat graag.
                      Bedankt LG, voor de moeite, ja ik weet dat ik niet al te sterk ben in de bewerking van landschapsfoto's dus ben tevreden dat ik wat bijleer, de link naar jouw bewerking mag zeker blijven!
                      De sneeuw was idd niet meer vers maar mag ik eerlijk zijn de bomenrij vind ik beter zonder het oplichten van de schaduwen maar de lucht vind dan terug beter lichter gemaakt!


                      Groetjes Katrien
                      Last edited by Katrien1957; 9 februari 2017, 15:14.
                      Groetjes Katrien
                      Which of my photographs is my favorite? The one I'm going to take tomorrow. By Imogen Cunningham

                      Comment


                      • #12
                        Re: Teuven 2

                        Tuurlijk MOET u eerlijk zijn, zo heeft iedereen zijn idee over een bepaalde foto.
                        Mocht dat zo niet zijn dan zou het maar een saaie eenheidsworst zijn.
                        In Ps werk ik met veel laagmaskers, tegenhouden en doordrukken, hooglichten en schaduwen.
                        Af en toe gebruik ik de Lab-kleur modus als de foto te weinig pit heeft.

                        Maar wat je moet proberen Katrien, is een "Eye catcher" in uw compositie te krijgen. Dit is wel een gemis in deze foto.
                        Een aandachtstrekker maakt de foto veel interessanter om naar te kijken.
                        Canon 90D | Tamron 10 - 24mm | Canon 24 - 70mm L
                        Fujifilm X-T4 + SmallRig handgreep | Samyang 12mm f/2 | Fujinon XF 27mm f/2.8 | Fujinon 35mm f/1.4 | Fujinon XF 16-55mm f/2.8 R LM WR | Fringer EF-XF ProII | X-E2s.

                        Comment

                        Working...
                        X