Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Poulnabrone Dolmen @ The Burren

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • [Showcase] Poulnabrone Dolmen @ The Burren


  • #2
    Re: Poulnabrone Dolmen @ The Burren

    Mooi object ! Ik kan mijn vinger er niet op leggen, maar op de een of andere manier staat het niet lekker. (qua compo)
    Jammer van de halo. De donkere wolken aan de rechterkant, maken het wel lekker dramatisch.
    Nikon D500 en D7100 + Tokina 11-16 F2.8 + Nikon 17-55 F2.8 + Nikon 70-200 F4

    Vriendelijke groeten, Johan

    Comment


    • #3
      Re: Poulnabrone Dolmen @ The Burren

      misschien beter rechts gezet?

      Comment


      • #4
        Re: Poulnabrone Dolmen @ The Burren

        Ik vind die compositie wel goed en niet mede door het hoofdonderwerp alleen maar omdat het zo een landschapsfoto is.
        Alleen vind ik het jammer dat de nabewerking een tikje overdreven is, vandaar waarschijnlijk die halo.
        Canon 90D | Tamron 10 - 24mm | Canon 24 - 70mm L
        Fujifilm X-T4 + SmallRig handgreep | Samyang 12mm f/2 | Fujinon XF 27mm f/2.8 | Fujinon 35mm f/1.4 | Fujinon XF 16-55mm f/2.8 R LM WR | Fringer EF-XF ProII | X-E2s.

        Comment


        • #5
          Re: Poulnabrone Dolmen @ The Burren

          Ik vind de Dolmen er uitstekend en erg indrukwekkend op staan. De schaduwen in de Dolmen vind ik iets te veel opgelicht
          http://www.smuttynose.nl

          Comment


          • #6
            Re: Poulnabrone Dolmen @ The Burren

            Mooie stenenpartij dit....Gaaf!!
            De halo zou ik nog proberen weg te halen, ook zit er een behoorlijke groenzweem over de foto..Zeker de moeite waard deze foto om nog eens te herzien.
            Nikon D500+ Tokina 11-16mm F2.8, Nikkor 17-55 F2.8, Nikkor 70-200 F4, Sigma 150 F2.8 OS, Nikkor 200-500 F5.6
            MIJN WEBSITE

            Comment


            • #7
              Re: Poulnabrone Dolmen @ The Burren

              Eerste wat me opviel aan deze groenzweem
              Maar in ieder geval een knappe opname vanuit een mooi standpunt gemaakt en met veel dramatiek afgewerkt
              De halo's inderdaad nog even wegwerken

              grts
              Sieg
              Voor meer foto's ; www.sieg.be

              Comment


              • #8
                Re: Poulnabrone Dolmen @ The Burren

                Juist zelfde opmerking als Sieg, de groenzweem in de wolken is niet toppie.

                compositie, standpunt, uitlichting, dat kan wel voor mij.
                mijn nieuwe website (al is er nog wat sleutelwerk aan) : www.fotografiepieter.be

                Comment


                • #9
                  Re: Poulnabrone Dolmen @ The Burren

                  Wat bedoelen jullie juist met de halo's. Het contrastverschil rond het object? of de lichte plek in het gras. De plek in het gras is ook op het origineel zo daar net een straaltje zon op die plek viel. Je ziet het ook op de linkerbovenhoek van de dolmen

                  Comment


                  • #10
                    Re: Poulnabrone Dolmen @ The Burren

                    Knappe foto !!!! enkel wat grote sensorvlekken in de lucht nl. linksboven, juist boven de voorste hoek van de dolmen en rechtsboven juist waar de lucht terug een beetje lichter wordt. Verder niets op aan te merken want ik vind hem TOP !!!
                    grt. Ria

                    Comment


                    • #11
                      Re: Poulnabrone Dolmen @ The Burren

                      wat betreft de halo :
                      rond de stenen van de Dolmen kan je een helderder zone ofte halo zien. Soms is dat toeval, meestal is dat een bijverschijnsel van de bewerking die op een foto gebeurd is.
                      mijn nieuwe website (al is er nog wat sleutelwerk aan) : www.fotografiepieter.be

                      Comment


                      • #12
                        Re: Poulnabrone Dolmen @ The Burren

                        Mooi ingespeeld op de natuurlijke lichtspot!
                        vriendelijke groeten, Sien

                        Ik wil elke dag dat vandaag beter is dan gisteren !

                        Comment

                        Working...
                        X