Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Vliegtuigtickets Auckland vlucht met 2 verschillende luchtvaarmaatschapijen

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Vliegtuigtickets Auckland vlucht met 2 verschillende luchtvaarmaatschapijen

    Bij het zoeken naar vliegtuigtickets naar Auckland Nieuw-Zeeland kom ik bij een vliegtuigticket uit waarvan er eerst een vlucht is van Amsterdam-Londen met Britisch Airways en daarna van uit Londen naar Auckland met Malaysia Airlines . Moet ik nu bij de 2 maatschappijen tickets boeken of verzorgd Britisch Airlines de tickets tot Auckland ?

  • #2
    Re: Vliegtuigtickets Auckland vlucht met 2 verschillende luchtvaarmaatschapijen

    Als die site een prijs aanbiedt Amsterdam-Auckland dan verrekenen die maatschappijen dat normaal met elkaar dacht ik.
    BD0473BE / https://sites.google.com/view/nete-be/home
    Lumix G90 / Lumix GM5 12-32 mm / 12-60mm / 25mm 1,7 / 35-100mm / 7,5mm Fisheye

    Comment


    • #3
      Re: Vliegtuigtickets Auckland vlucht met 2 verschillende luchtvaarmaatschapijen

      Oorspronkelijk geplaatst door noliko Bekijk bericht
      Bij het zoeken naar vliegtuigtickets naar Auckland Nieuw-Zeeland kom ik bij een vliegtuigticket uit waarvan er eerst een vlucht is van Amsterdam-Londen met Britisch Airways en daarna van uit Londen naar Auckland met Malaysia Airlines . Moet ik nu bij de 2 maatschappijen tickets boeken of verzorgd Britisch Airlines de tickets tot Auckland ?
      Beide maatschappijen zitten in One World en hebben code sharing. Die MAS-vlucht bestaat dus ook onder een BA-nummer en visa versa.

      Comment


      • #4
        Re: Vliegtuigtickets Auckland vlucht met 2 verschillende luchtvaarmaatschapijen

        Oorspronkelijk geplaatst door noliko Bekijk bericht
        Bij het zoeken naar vliegtuigtickets naar Auckland Nieuw-Zeeland kom ik bij een vliegtuigticket uit waarvan er eerst een vlucht is van Amsterdam-Londen met Britisch Airways en daarna van uit Londen naar Auckland met Malaysia Airlines . Moet ik nu bij de 2 maatschappijen tickets boeken of verzorgd Britisch Airlines de tickets tot Auckland ?
        Kijk zeker eens naar Emirates. 6.5u naar DXB en dan via MEL naar AKL. Terug kan ook via 1 stop in DXB.
        De A380 van Emirates is een verademing met genoeg beenruimte, veel films/series... power en internet.
        Wij deden het in Oktober/november vanuit BRU maar het kan ook vanuit AMS.
        bye, Maurice
        https://on4bam.com/
        Nikon D7500

        Comment


        • #5
          Re: Vliegtuigtickets Auckland vlucht met 2 verschillende luchtvaarmaatschapijen

          Ik vertrek volgende week woensdag Brussel - Praag - Frankfurt - Bangkok - Brisbane - Singapore - Manila - Bangkok - Brussel
          Dat is met 2 tickets , eentje uitgeschreven door Thai Airways and eentje door Singapore Airlines maar vlieg wel met 4 verschillende maatschappijen. Dat is allemaal geen enkel probleem en ook jou vlucht naar Auckland is geen probleem.

          Twee weken geleden vloog ik Brussel - Tokyo - Auckland - Tokyo - Brussel
          Dit met 1 ticket maar met 2 maatschappijen, ook hier geen probleem.

          Waar zit het addertje als het effectief 2 aparte tickets zijn? Ik geef een voorbeeld van vorig jaar.
          Brussel - Frankfurt - Johannesburg - Frankfurt - Brussel --> ticket 1
          Johannesburg - Hoedspruit - Johannesburg --> ticket 2

          Op de terugweg wordt de vlucht Hoedspruit - Johannesburg geannuleerd waardoor ik 's avonds mijn vlucht naar huis mis. Waar zit de miserie nu?
          Lufthansa is niet verantwoordelijk voor de afgelaste vlucht van SAA Express waardoor ik geen aanspraak kan maken om mijn vlucht de dag nadien te vliegen en wordt mijn ticket ongeldig en diende er een nieuw ticket gekocht te worden.

          Comment


          • #6
            Re: Vliegtuigtickets Auckland vlucht met 2 verschillende luchtvaarmaatschapijen

            Ik heb al regelmatig een aansluitende vlucht moeten halen in Europa waarvan het eerste segment door SN Brussels, BA of een andere werd verzorgd.
            Het betreft doorgaans codeshare flights. Op de infoborden zie je dan ook regelmatig andere vluchtnummers naast de jouwe staan.
            Bij boeking op eenzelfde ticketshop zou dit normaal in 1 beweging moeten kunnen gebeuren.
            Zorg er wel voor dat er voldoende en ruime overstaptijd wordt voorzien wanneer er 2 compleet verschillende maatschappijen samenwerken (cfr voorval Sultana), want je hebt inderdaad geen aanspraak.
            Vooral een overstap in Londen is tijdrovend (minimaal 4 uur !).
            Last edited by Leopard; 8 februari 2017, 07:36.
            Minder glas dan vroeger, maar beter.

            Comment

            Working...
            X