Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Golden sunset

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • [Oordeel] Golden sunset

    In afwachting dat we terug warme zonsondergangen kunnen bewonderen


    Bedankt voor jullie opmerkingen en jullie bezoekje
    grt. Ria

  • #2
    Re: Golden sunset

    Dat is een hele mooie dit hoor...Prachtig dat warme licht..
    Als ik klein beetje kritisch mag, dan is het het felle licht op de eerste plas, hier blijft mijn blik toch een beetje hangen.
    Als het origineel voldoende groot is zou je kunnen overwegen te croppen tot aan de waterlijn, en dan links ook stukje eraf...Word het wel een heel ander beeld, maar zeker ook mooi.
    Nikon D500+ Tokina 11-16mm F2.8, Nikkor 17-55 F2.8, Nikkor 70-200 F4, Sigma 150 F2.8 OS, Nikkor 200-500 F5.6
    MIJN WEBSITE

    Comment


    • #3
      Re: Golden sunset

      interessante commentaar, jos, ik denk dat je gelijk hebt. wel leuk beeld.
      mijn nieuwe website (al is er nog wat sleutelwerk aan) : www.fotografiepieter.be

      Comment


      • #4
        Re: Golden sunset

        Ik kan bovenstaande commentaren volgen.

        In ieder geval veel sfeer en mooie warme avondkleuren.

        En de glinsteringen van het zonlicht in het water leiden naar de zeilboot. Dus over compo werd niet alleen nagedacht, er werd ook op gewacht.

        Mooie opname !

        Mvg.,
        Smets84.

        Comment


        • #5
          Re: Golden sunset

          Mooie opname en eigenlijk best warme kleuren al voor zo'n nog hoogstaande zon

          grts
          Sieg
          Voor meer foto's ; www.sieg.be

          Comment


          • #6
            Re: Golden sunset

            Een foto die je weer naar betere(warmere) tijden doet verlangen.
            Ik kan het mis hebben, maar ik denk dat je de lucht behoorlijk donker hebt gemaakt. Daar is op zich niets verkeerd aan, maar het contrast wordt daardoor groter, tussen plasjes en lucht.
            Geen idee, hoe en met welke camera, maar ik zou je zeker aanraden om altijd de hooglichtwaarschuwing, of histogram aan te zetten.
            Zit het niet in 1 belichting, kan je eventueel een blend maken van meerdere belichtingen.
            Nikon D500 en D7100 + Tokina 11-16 F2.8 + Nikon 17-55 F2.8 + Nikon 70-200 F4

            Vriendelijke groeten, Johan

            Comment


            • #7
              Re: Golden sunset

              Iedereen bedankt voor jullie inbreng . @ Sieg inderdaad stond de zon nog heel hoog vandaar die felle vlakken in het water, alhoewel ik de hooglichten volledig teruggeschroefd heb. Jammer genoeg was dit licht maar van heel korte duur, zodat het niet mogelijk was om nog eventjes te wachten tot de zon een beetje lager en zachter was. Nadien was de zonsondergang een beetje een "tegenvaller", zonder mooie gloed en kleuren.@ Jos82 Ik wil mijn compo zo laten want voor mij zijn die meeuwen in de voorgrond toch wel een meerwaarde (hopelijk vind je het niet erg)
              grt. Ria

              Comment


              • #8
                Re: Golden sunset

                Een juweeltje van goud dit beeld!
                vriendelijke groeten, Sien

                Ik wil elke dag dat vandaag beter is dan gisteren !

                Comment

                Working...
                X