Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Iemand ervaring met exposeren ? Beste prijs/kwaliteit afwerking ?

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Iemand ervaring met exposeren ? Beste prijs/kwaliteit afwerking ?

    Mogelijk zal ik voor het eerst exposeren, een maat raad duurdere afwerkingen aan, maar dit vond ik te duur.
    Iemand ervaring hier met exposeren of wie weet wat de beste prijs/kwaliteit (en wat goedkoopst en nog deftig) zou zijn ?

    Er bestaan verschillende afwerkingen, Doek, Plexi , Dibond, Aluminium, Forex, ....
    Ik zou een stuk of 8 medium formaat (of groot als dit betaalbaar is) werken willen laten afdrukken.
    Ik heb al eens een expo gezien met kleine kadertjes en vond dit maar niets.

    Mijn maat raad aluframe aan, inkaderen en op plaat plakken, word gedaan in labo en op echt fotopapier en echte inkt

    Ik dacht eerst van prints goedkoper te laten afdrukken en goedkopere grote kaders kopen, mogen er zelfs van de action zijn, zolang de prints maar zeer goede kwaliteit en medium tot groot zijn.
    Maar de firma's die afwerkingen doen met inkt spuiten vind hij goedkoop zegt hij, is dit zo ?

    Wie kent hier iets van ?
    Last edited by CanonYouCan; 6 februari 2017, 11:50.

  • #2
    Re: Iemand ervaring met exposeren ? Beste prijs/kwaliteit afwerking ?

    Ga eens kijken naar een paar fototentoonstellingen van fotoclubs.
    Tegenwoordig zie je daar foto's in bijna alle verschillende soorten afwerkingen die er tegenwoordig te vinden zijn (de clubs waar ze allemaal verplicht kaders en passe-partout moeten gebruiken zijn in de minderheid).
    De ene soort foto zal het beter doen op een bepaalde afwerking, terwijl een andere foto weer beter tot zijn recht komt op een ander soort afdruk.
    Het is daarom moeilijk om te zeggen wat "de beste keuze" is voor jou.
    Natuurlijk zijn er ook veel verschillen in kostprijs, maar als je een foto (afdruk op papier) gewoon in een kader steekt, dan blijft die zelden helemaal vlak (zelfs achter glas) als je die niet eerst op een stevigere ondergrond (soort karton of eventueel Forex) laat kleven.
    Bovendien zorgt het glas voor de foto ervoor dat je naar de reflecties kijkt in plaats van naar de foto, wat soms erg hinderlijk kan zijn.
    Als de foto op een stevigere achtergrond zit, dan kan je het glas eventueel weglaten, dat zal de kwaliteit van de foto alleen maar ten goede komen (je kan het glas achter de foto steken, dan blijft het kader beter hangen omdat er dan meer gewicht aan het kabeltje hangt).
    http://barthuysmans.smugmug.com/
    BD0338BE

    Comment


    • #3
      Re: Iemand ervaring met exposeren ? Beste prijs/kwaliteit afwerking ?

      ok bedankt, ik zal hier eens kijken, ik ontwikkel daar altijd mijn fotoboeken en regelmatig mooie kortingen
      Keus te over om uw interieur te versierenDoek 20 mm, Doek 45 mm, Plexi, Dibond, Aluminium, Forex, Kadapak en Poster, allemaal dragers voor uw foto’s in groot formaat. Uw foto’s worden echte kunstwerken.Het Doek 20 mm heeft de textuur van een katoenen doek en er worden randen van 2 cm dik op afgedrukt, waardoor uw herinneringen een klassiek en tijdloos aspect krijgen.Met het Doek 45 mm wordt uw foto gedrukt op een katoenen doek en bevestigd op een kader van 4,5 cm dik.


      Dibond is €50 voor een 45 x 30cm, Forex is €25 (voor een 60 x 40cm ook €50).
      Met een Forex kan ik iets groter voor dezelfde prijs als Dibond, weet nog niet welke van de 2 te nemen.

      Mijn maat die 1x exposeerde raad deze aan omdat die werken met pigmentprint : http://www.fotoshopgent.be/
      Hij kiest steeds delite plaat of dibond en zegt als je ze afgeeft altijd wat klaarder zetten je foto, anders is hij donkerder.
      Dit site lijkt me minder overzichtelijk, in m² uitgedrukt.

      Whitewall zou ook goed zijn, €40 voor 40x30 of €60 voor 60x40
      Fotoprints op hoogwaardige alu-Dibond van WhiteWall ► Deze en nog meer fotoproducten van goede kwaliteit ontdekken.


      Hij raad echte foto-afdrukken aan zoals deze, maar 40 x 30 voor €80 of €128.95 voor 60 x 40, maar deze vind ik toch wat duur
      Afdrukken op matte fotopapier op hoogwaardige plexiglas ► Nu bij WhiteWall. Nog meer foto plexiglas producten van goede kwaliteit ontdekken.
      Last edited by CanonYouCan; 7 februari 2017, 18:44.

      Comment


      • #4
        Re: Iemand ervaring met exposeren ? Beste prijs/kwaliteit afwerking ?

        xpozer.com heeft een mooi systeem voor te exposeren. Je betaalt 1 keer het frame en de foto's zijn wisselbaar (ook voor thuis interessant als je af en toe afwisselt).
        Zelf 2 keer laten afdrukken en zeer tevreden van de kwaliteit.

        Comment


        • #5
          Re: Iemand ervaring met exposeren ? Beste prijs/kwaliteit afwerking ?

          Wel, gewoon mijn idee:
          Ga voor de duurste afwerking mogelijk. Hier is de moment om te investeren en je naamkaartje achter te laten.
          Ik heb al gezien dat slechtere fotos met super afwerking beter verkopen dan top foto's waar je 'bulten' in de afdruk ziet.
          Ik zelf zou voor Diasec ($$$) gaan.
          En als je niet verkoopt top cadeau voor de geliefden.


          Just my 2 cents.
          Dixitque Deus fiat lux et facta est lux.

          Comment


          • #6
            Re: Iemand ervaring met exposeren ? Beste prijs/kwaliteit afwerking ?

            Met wissellijsten werken is veel goedkoper dan op aluminium platen. Al voor €10,15 heb je professionele afdrukken van 40x60. De kwaliteit van afdrukken rechtstreeks op aluminium; canvast of hout is om te janken: vele details gaan verloren.
            Wil jij voor je fotoafdrukken alleen de hoogste kwaliteit? Profotonet belicht je fotoafdrukken alleen op het allerbeste fotopapier.
            Last edited by Eenbes; 9 februari 2017, 12:55.

            Comment

            Working...
            X