Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

camera voor vormingen/presentaties

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • camera voor vormingen/presentaties

    Geachte forum leden,

    voor mijn vormingswerk zoek ik een (tweedehands) camera.

    Totnogtoe film ik met een panasonic lumix fz38 fototoestel (korte filmpjes binnenskamers). Maar ik wil graag een professioneler resultaat bekomen. Filmpjes worden op groot scherm (beamer) voor kleine groepen getoond.

    Ik kan bijvoorbeeld de sony dsr-pd170 3ccd aanschaffen voor 450 euro. Maar ik heb geen idee of het resultaat van dit toestel merkelijk beter zal zijn dan hetgeen ik nu reeds heb.

    Suggesties of bemerkingen welkom!

    Mvg,

    Tom

  • #2
    Re: camera voor vormingen/presentaties

    Die Sony is volgens mij een analoge camera, dat werkt met mini dv tapes. Toevallig ben ik zo'n tapes aan het digitaliseren en de kwaliteit is echt niet meer van deze tijd. Koop u een gewone videocamera van Sony en je zit goed, klik. 4K is beter maar full HD is nog altijd goed genoeg.
    Canon 6D / Samyang 14/2.8 / Canon 28-135 IS USM / Sony A6400 / Sony 200-600 / Sony 16-50
    Mijn bird foto's en urbex foto's

    Comment


    • #3
      Re: camera voor vormingen/presentaties

      Dank voor je reactie. Een gewone camcorder heeft doorgaans geen externe micro, wat ik wel een nadeel vind.

      Comment


      • #4
        Re: camera voor vormingen/presentaties

        Je huidig toestel (Lumix) is HD of 720X1280, dat zou normaal beter moeten zijn dan je wilt kopen.
        Het toestel wat je wil kopen is dan wel professioneler, maar de resolutie is Mini DV. Het kan zelfs geen 16:9 aan!

        Voor ± hetzelfde geld (460€), heb je al een FHD Sony camcorder met FHD resolutie. Dat is 1080X1920...met externe microfoon aansluiting
        BV: https://www.cameranu.nl/nl/p847465/s...amera#tab-info

        Comment

        Working...
        X