Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Nieuws van Sigma

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Nieuws van Sigma

    Kijk hier
    en hier
    http://www.digifotofreak.nl

  • #2
    Re: Nieuws van Sigma

    Bedankt voor de info!! Deze lijken me interessant, vooral de lens....
    Canon 10D, glass, flashes & extra's
    Fuji S602Z & extra's
    www.CooMa.be BD0176BE

    Comment


    • #3
      Re: Nieuws van Sigma

      Graag gedaan.
      Ze vermelden het niet, maar ik vermoed dat die nieuwe lens een héél interessant prijske zal krijgen (ik denk rond 700€)...
      http://www.digifotofreak.nl

      Comment


      • #4
        Re: Nieuws van Sigma

        Oorspronkelijk geplaatst door MarcFoto
        Graag gedaan.
        Ze vermelden het niet, maar ik vermoed dat die nieuwe lens een héél interessant prijske zal krijgen (ik denk rond 700€)...
        Als dat zo zou zijn en de kwaliteit is goed, dan zou dit wel eens mijn eerste macro-lens kunnen zijn.
        Het interessante voor mij is dat de brandpuntsafstand ligt tussen de huidige "standaarden", zijnde 90à100 en 180... Maakt het voor een 1,5 of 1,3-cropcamera volgens mij heel interessant...
        Canon 10D, glass, flashes & extra's
        Fuji S602Z & extra's
        www.CooMa.be BD0176BE

        Comment


        • #5
          Re: Nieuws van Sigma

          Oorspronkelijk geplaatst door CooMa
          Het interessante voor mij is dat de brandpuntsafstand ligt tussen de huidige "standaarden", zijnde 90à100 en 180... Maakt het voor een 1,5 of 1,3-cropcamera volgens mij heel interessant...
          Dat nog niet alleen:
          de oplettende lezer heeft opgemerkt dat het een EX-reeks is: dat wil zeggen optisch zowel als mechanisch top!
          En f/2.8 is ook nooit te versmaden...
          http://www.digifotofreak.nl

          Comment


          • #6
            Re: Nieuws van Sigma

            Oorspronkelijk geplaatst door MarcFoto
            Dat nog niet alleen:
            de oplettende lezer heeft opgemerkt dat het een EX-reeks is: dat wil zeggen optisch zowel als mechanisch top!
            En f/2.8 is ook nooit te versmaden...
            Was het geen EX geweest, dan had ze mij sowieso al minder kunnen bekoren...
            Die 2.8 interesseert me minder voor pure macrofotografie, aangezien dat in de meeste gevallen toch wat te weinig DOF geeft. Voor indoor-fotografie is dat echter wel een plus...
            Canon 10D, glass, flashes & extra's
            Fuji S602Z & extra's
            www.CooMa.be BD0176BE

            Comment


            • #7
              Re: Nieuws van Sigma

              ze hadden beter werk gemaakt van een macro met beeldstabilisator.

              Deze lens lijkt mij compleet overbodig (er is al een goede 180 macro en deze is dan slechts 150 mm. De F2.8 is bij macro ook niet nodig) of hij moest optisch stukken beter zijn, dat zou het zaakje veranderen ... das natuurlijk afwachten.
              --
              Play Drakensang - a free online mmorpg

              Comment


              • #8
                Re: Nieuws van Sigma

                Beb benieuwd naar de testresultaten van de lens maar nog veel meer benieuwd naar de macroflash.
                Op een Nikon DSLR geeft nikon's macroflash (sb29s) nl geen TTL. Alles moet dus manueel gebeuren. Zal blij zijn als deze flash wel TTLi en Dttl ondersteunt.
                Mijn Foto's

                Comment


                • #9
                  Re: Nieuws van Sigma

                  Ik kan geen japans, maar naar wat ik kan afleiden uit volgende site kost de flash zo'n 55000 yen of 400 euro. De macrolens kost 99000 yen of 735 euro. Dat lijkt me best mee te vallen, al vraag ik mij toch ook af of de f2.8 op die macrolens nu per se nodig is.

                  de japanse site

                  Jeroen
                  http://www.jvermeulen.be

                  Comment


                  • #10
                    Re: Nieuws van Sigma

                    Oorspronkelijk geplaatst door vermeulen
                    Ik kan geen japans, maar naar wat ik kan afleiden uit volgende site kost de flash zo'n 55000 yen of 400 euro. De macrolens kost 99000 yen of 735 euro. Dat lijkt me best mee te vallen, al vraag ik mij toch ook af of de f2.8 op die macrolens nu per se nodig is.

                    de japanse site

                    Jeroen
                    Die 2.8 is wel degelijk interessant! Het is niet omdat deze lens als macro-lens bestempeld wordt, dat je ze niet voor iets anders kunt gebruiken; waarbij je dat extra licht goed kunt gebruiken....
                    Canon 10D, glass, flashes & extra's
                    Fuji S602Z & extra's
                    www.CooMa.be BD0176BE

                    Comment


                    • #11
                      Re: Nieuws van Sigma

                      Oorspronkelijk geplaatst door CooMa
                      Die 2.8 is wel degelijk interessant! Het is niet omdat deze lens als macro-lens bestempeld wordt, dat je ze niet voor iets anders kunt gebruiken; waarbij je dat extra licht goed kunt gebruiken....
                      dan zijn er toch veel betere alternatieven voor 700€ dan zijn 150 prime F2.8 ... overbodig dus
                      --
                      Play Drakensang - a free online mmorpg

                      Comment


                      • #12
                        Re: Nieuws van Sigma

                        Oorspronkelijk geplaatst door Perrush
                        dan zijn er toch veel betere alternatieven voor 700€ dan zijn 150 prime F2.8 ... overbodig dus
                        Ieder zijn mening Perrush
                        Canon 10D, glass, flashes & extra's
                        Fuji S602Z & extra's
                        www.CooMa.be BD0176BE

                        Comment


                        • #13
                          Re: Nieuws van Sigma

                          Er zijn nog andere nieuwe Sigma lenzen op komst:

                          een 24-70 2.8 EX DG Macro

                          The official global site of camera & lenses manufacturing company SIGMA. Here you can find information about our company and our products, support, repairs and inspections, as well as news, updates, and branded content.


                          en een 28-70 2.8 EX DG
                          The official global site of camera & lenses manufacturing company SIGMA. Here you can find information about our company and our products, support, repairs and inspections, as well as news, updates, and branded content.

                          Comment


                          • #14
                            Re: Nieuws van Sigma

                            zouden ze niet beter een 50-500 met IS maken of een 120-300 f2.8 met IS
                            dan zouden er veel canon vaarwel zeggen op telegebied

                            Comment

                            Working...
                            X