Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

upgrade van 50D

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • upgrade van 50D

    In het najaar staat er een rondreis Peru en Bolivia op het programma ,
    momenteel werk ik het meest met de canon 5D mark 3 maar zou deze liever thuis laten
    heb ook nog de 50D maar deze is toch wel al wat verouderd en dacht aan een upgrade , zou dan tevens ook als tweede body dienen zodat ik op een shoot niet steeds van lens moet wisselen . heb ook nog een Panasonic FZ1000 die komt alleen uit de kast als ik geen zin heb om te sleuren , is niet slecht maar kan niet vergelijken worden met de ff ,
    het meest doe ik landschappen , portret en studio dus dacht ik aan de 6D , 7D lijkt me beter voor sport , maar een 6D is dan ook weer niet veel lichter dan een 5D ,
    dus zou ik graag iets lichter willen maar wel van goede kwaliteit , het is niet alleen voor de reis maar ook om daarna toch een goede extra body te hebben .
    wat zouden jullie me aanraden ? en ook welk statief licht maar stevig genoeg ?
    de lenzen zijn geen probleem , buiten de EF-S 17-55 1: 2.8 kan ik alle lenzen zowel op de ff als op een crop toestel gebruiken .
    de 16-35 1:4L zou fantastisch zijn op de ff voor landschappen
    de 70-300 1: 4-5.6 L is dan weer beter met de crop , meer tele is aangenamer om mensen en dieren ongemerkt te fotograferen
    dan is er nog de 24-105 1.4 L - 35mm 1.4 L en de 85 mm 1:1.8 deze laatste gebruik ik het meest in de studio ,
    iemand suggesties ?

  • #2
    Re: upgrade van 50D

    Oorspronkelijk geplaatst door moesje Bekijk bericht
    In het najaar staat er een rondreis Peru en Bolivia op het programma ,
    momenteel werk ik het meest met de canon 5D mark 3 maar zou deze liever thuis laten
    heb ook nog de 50D maar deze is toch wel al wat verouderd en dacht aan een upgrade , zou dan tevens ook als tweede body dienen zodat ik op een shoot niet steeds van lens moet wisselen . heb ook nog een Panasonic FZ1000 die komt alleen uit de kast als ik geen zin heb om te sleuren , is niet slecht maar kan niet vergelijken worden met de ff ,
    het meest doe ik landschappen , portret en studio dus dacht ik aan de 6D , 7D lijkt me beter voor sport , maar een 6D is dan ook weer niet veel lichter dan een 5D ,
    dus zou ik graag iets lichter willen maar wel van goede kwaliteit , het is niet alleen voor de reis maar ook om daarna toch een goede extra body te hebben .
    wat zouden jullie me aanraden ? en ook welk statief licht maar stevig genoeg ?
    de lenzen zijn geen probleem , buiten de EF-S 17-55 1: 2.8 kan ik alle lenzen zowel op de ff als op een crop toestel gebruiken .
    de 16-35 1:4L zou fantastisch zijn op de ff voor landschappen
    de 70-300 1: 4-5.6 L is dan weer beter met de crop , meer tele is aangenamer om mensen en dieren ongemerkt te fotograferen
    dan is er nog de 24-105 1.4 L - 35mm 1.4 L en de 85 mm 1:1.8 deze laatste gebruik ik het meest in de studio ,
    iemand suggesties ?
    Goh, je wil lichter maar ideaal zou zijn dat je dezelfde lenzen kan gebruiken...
    Dan ga je maximum een paar grammen verlichten qua setup...

    Ik zou gewoon de 5d meenmen en de groothoek +de 2 primes, en een mini statief bijkopen, geen geld kwijt, beeldkwaliteit die graag wil enz

    Onopvallend mensen fotograferen lukt hier ook mee want dat ligt meer aan techniek en hoe je jezelf gedraagd, meer dan het soort materiaal dat je gebruikt

    Als je écht veel lichter wil en toch goede beeldkwaliteit: fuji x100 serie, of mft met allround lens op

    Verstuurd vanaf mijn SM-G935F met Tapatalk
    portfolio en workshops:
    https://www.bennybulke.com/

    Comment


    • #3
      Re: upgrade van 50D

      Als statief zou ik je een carbon statief aanraden. Alleen dit zijn lichte echt stevige statieven. Ze zijn niet goedkoop, maar als je het kan betalen is het wel een mooie investering.
      Waar een wil is, is een weg
      ---------------------------------

      Comment


      • #4
        Re: upgrade van 50D

        ja , veel lichter zou het niet zijn dat weet ik , heb nu ook gelezen op het forum dat franciskine een Panasonic FZ 2000 gebruikt , ben dit even gaan opzoeken en de revieuws zien er veel belovend uit ,
        een grote tele , en een ingebouwde ND filter , twee zaken die ik zeker nodig heb ,
        als franciskine deze gebruikt veronderstel ik dat de kwaliteit wel degelijk zal zijn ?
        zou dan de 5D kunnen meenemen met de groothoeklens en de prime van 85 mm en de FZ 1000 upgraden naar de FZ 2000 ?
        mijn man kan dan ook mee fotograferen of helpen dragen
        wat denken jullie ?

        Comment


        • #5
          Re: upgrade van 50D

          zijn die benro statieven goed ?
          bij konijnenberg zie ik carbon statieven van coman voor weinig geld , daar iemand ervaring mee ?

          Comment


          • #6
            Re: upgrade van 50D

            Ik kende heel Coman niet.
            Maar vond wel het volgende:
            Ik had het genoegen om een statief te testen. Dat had ik nog nooit eerder gedaan, dus ik was benieuwd en enthousiast. Het ging om de Coman TM287AC1. Hieronder lees je mijn bevindingen.


            Waar een wil is, is een weg
            ---------------------------------

            Comment


            • #7
              Re: upgrade van 50D

              ga eens langs gaan bij konijnenberg denk ik , bedankt nog voor de hulp

              Comment

              Working...
              X