Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Ben het beu!!!

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Ben het beu!!!

    Ik ben al sedert 1995 een zogenaamde 'Canonian', en heb me dat eigenlijk nooit beklaagd tot de aanschaf van mijn 300D in december jl.

    man, had ik maar beter mijn handen afgesneden!

    Mijn zoekerperikelen kent iedereen ondertussen, en daar kan men nog zeggen: 'ge had jezelf maar beter moeten geïnformeerd hebben'... Blijft natuurlijk dat het een schandaal blijft voor een toestel dat 1000€ moet kosten...

    Wat ik echter e-n-o-r-m ergerlijk vind is dat ik (na meer dan 3000 foto's met dit toestel), ik nog steeds de eerste moet maken die 'spot-on' is kwa witbalans en/of belichting. Je kan natuurlijk zeggen dat dat toch geen probleem is als je in RAW werkt, en daar zit een stuk waarheid in, maar wat ik me soms afvraag: met mijn analoge EOS'en was de belichting in 95% van de gevallen meteen juist. Men zou dan toch veronderstellen dat wat mogelijk is met toestellen die geeneens de helft kosten, ook mogelijk moet zijn met de 300D.
    Niks van. Dat 'ding' (onding zou ik eigenlijk moeten zeggen) doet gewoon maar op.

    En zeggen dat er mensen zijn die met een Canon gewoon in jpg werken: volgens mij zijn die mensen helderziend...

    Ik heb geen ervaring met andere DSLR's, maar wat ik wel weet is dat:
    a) alle Nikonians en Pentaxianen enorm tevreden zijn over de belichting en WB van hun toestel;
    b) mijn Optio 33WR (150€!!!) beter presteert wat betreft belichting en WB dan mijne 300D (950€!!!);
    c) ik niet kan wachten tot de PhotoKina: dan ben ik Canonian af (en hoe raar het ook moge klinken, met spijt in het hart)

    Sorry jongens,
    moest me ff van het hart...
    http://www.digifotofreak.nl

  • #2
    Re: Ben het beu!!!

    Kheb ook een 300D gehad , en met de WB toch geen problemen gehad . Misschien specifiek probleem met uw toestel ?
    http://www.dullaert.net

    Comment


    • #3
      Re: Ben het beu!!!

      Nou Marc,

      kom gewoon een dagje met je scooter langs in ons dorpje (je weet waar ik woon ) en ga eens lekker fotograferen met de nikon d70 en kijk of je daar meer plezier mee hebt, en betere waarden krijgt.

      Ik hobbel dan wel achter je aan en je levert je sleutels van je scooter in, anders krijg ik mijn camera niet meer terug ;-)

      Maar wel jammer dat je niet zoveel plezier hebt van je camera

      groetjes Berica

      Comment


      • #4
        Re: Ben het beu!!!

        Moet kunnen Marc.

        Als je niet tevreden bent moet je voor iets anders gaan. En zeker niet blijven bij diegene die je ongelukkig maakt. Welke camera ga je kopen op Photokina? De nieuwe pentax? En weet je al iets van dat model?

        Nu moet ik wel zeggen dat het me een beetje verbaasd dat je zo een groot probleem hebt met belichting en witbalans. Ik ga er immers vanuit dat dit hetzelfde is bij 300D en 10D. Ik werk nu wel altijd in Raw maar moet toch vaak constateren dat wat de camera gekozen heeft wel zo ongeveer het beste is. En vaak na wat spelen ga ik maar terug naar wat standaard gekozen was want dat was het beste. Zolang we het over normale gevallen hebben natuurlijk.

        Nu ja dat is waarschijnlijk allemaal smaak en jouw smaak blijkt dus niet overeen te komen met de smaak van canon. Dan kan je dus beter op zoek gaan naar een merk dat meer overeenkomt met jouw smaak.

        Veel geluk en laat ons alles weten over je nieuwe camera. Nu ja dat zal je wel doen denk ik

        Comment


        • #5
          Re: Ben het beu!!!

          Mij verbaast dit ook, na bijna een jaar met de 300D te werken kan ik zeker niet klagen, ik bewerk nagenoeg niets na, en ben zeer tevreden van de resultaten, zowel op scherm, eigen afdrukken als afdrukken via centrales. Zowel belichting als witbalans zijn naar mijn gevoel zeer accuraat.
          Vroeger werkte ik met een G2, en mijn ervaring tot nu toe is dat de 300D toch nog een trapje hoger staat op de ladder, met de G2 had ik meer problemen qua belichting.
          Heb je je al eens afgevraagd of het niet aan je toestel zou liggen ?
          Heb je al met een andere 300D gewerkt ?
          Mark (300D)

          Comment


          • #6
            Re: Ben het beu!!!

            Oorspronkelijk geplaatst door dzjee
            Kheb ook een 300D gehad , en met de WB toch geen problemen gehad . Misschien specifiek probleem met uw toestel ?
            (Ben al terug rustig. Is gewoon dat ik heel wat ontwikkelwerk heb vandaag en iedere file hapert wel iets aan )

            Probleem is natuurlijk de wet van Murphy:
            ik vrees zo'n beetje dat als ik hem laat nakijken bij Canon dat ze 'niks zullen vinden', dan ben ik hem wel minstens een maandje kwijt geweest voor niks, want laten we wel wezen 'dienst na verkoop' is niet Canon's sterkste kant...


            BTW: heb je een paar filekes liggen als vb van je 300D? mss ben ik gewoon te streng...
            http://www.digifotofreak.nl

            Comment


            • #7
              Re: Ben het beu!!!

              Oorspronkelijk geplaatst door Berica
              Nou Marc,


              Ik hobbel dan wel achter je aan en je levert je sleutels van je scooter in, anders krijg ik mijn camera niet meer terug ;-)

              groetjes Berica
              De kans is groot, ja...
              Mercikes voor het voorstel, hé. Zal dat zeker overwegen...
              http://www.digifotofreak.nl

              Comment


              • #8
                Re: Ben het beu!!!

                Oorspronkelijk geplaatst door Kevlar
                Moet kunnen Marc.

                Als je niet tevreden bent moet je voor iets anders gaan. En zeker niet blijven bij diegene die je ongelukkig maakt. Welke camera ga je kopen op Photokina? De nieuwe pentax? En weet je al iets van dat model?

                Nu moet ik wel zeggen dat het me een beetje verbaasd dat je zo een groot probleem hebt met belichting en witbalans. Ik ga er immers vanuit dat dit hetzelfde is bij 300D en 10D. Ik werk nu wel altijd in Raw maar moet toch vaak constateren dat wat de camera gekozen heeft wel zo ongeveer het beste is. En vaak na wat spelen ga ik maar terug naar wat standaard gekozen was want dat was het beste. Zolang we het over normale gevallen hebben natuurlijk.

                Nu ja dat is waarschijnlijk allemaal smaak en jouw smaak blijkt dus niet overeen te komen met de smaak van canon. Dan kan je dus beter op zoek gaan naar een merk dat meer overeenkomt met jouw smaak.

                Veel geluk en laat ons alles weten over je nieuwe camera. Nu ja dat zal je wel doen denk ik

                De kans zit er in dat ik mij de baby Pentax koop. Voor wat ik er van gelezen heb, ziet dat er een toestelleke uit dat op mijn maat is gegoten...
                Blijft natuurlijk: zien en afwachten (ben al een half jaar aan het wachten op de PhotoKina, 't zal niet meer op drie weken steken )
                http://www.digifotofreak.nl

                Comment


                • #9
                  Re: Ben het beu!!!



                  Merci voor de opbeurende reactie's.

                  @Cyrox: nee heb nog geen andere 300D in mijn handen gehad.

                  En u we toch zo ver staan:
                  is er iemand uit de buurt van A'pen die mij eens met zijn 300D (of 10D - want ik verwacht weinig verschil tss die twee) wat proefopnames laat schieten en vergelijkingen maken met mijne 300D?

                  (Kev: gij?)

                  Alvast bedankt bvb.
                  http://www.digifotofreak.nl

                  Comment


                  • #10
                    Re: Ben het beu!!!

                    als sint-niklaas niet te ver is moogde altijd afkomen maar denk dat der wel dichter wonen
                    [FONT=Century Gothic][SIZE=2]WWW.NATUURBEELD.BE | FACEBOOK

                    Comment


                    • #11
                      Re: Ben het beu!!!

                      @Marcfoto,vanwaar ben je??Als het niet te ver is voor je mag je altijd wel is afkomen voor een paar shots met de mijne.Ik ben van Ramsel(prov.A'pen)
                      Vitarake


                      Canon Eos 300D + Tamron 28-300/3,5-6,3 AF XR Di LD Asph. (IF) Macro +Ridata pro 1Gig + Lowepro Nova 1

                      Comment


                      • #12
                        Re: Ben het beu!!!

                        Ik ben van Hoevenen en heb sinds enkele weken ene 300d en ben zeer tevreden.
                        Groetjes
                        http://www.vehe.be

                        Comment


                        • #13
                          Re: Ben het beu!!!

                          Oorspronkelijk geplaatst door vitarake
                          @Marcfoto,vanwaar ben je??Als het niet te ver is voor je mag je altijd wel is afkomen voor een paar shots met de mijne.Ik ben van Ramsel(prov.A'pen)
                          Das dicht bij ben van Aarschot

                          Comment


                          • #14
                            Re: Ben het beu!!!

                            Oorspronkelijk geplaatst door vitarake
                            @Marcfoto,vanwaar ben je??
                            Van 't stadt (ik stad, jij stadt, hij stadt, wij steden )


                            Als het niet te ver is voor je mag je altijd wel is afkomen voor een paar shots met de mijne.Ik ben van Ramsel(prov.A'pen)
                            Geloof dat dat net ietske te ver is...
                            Maar toch bedankt voor het aanbod...
                            http://www.digifotofreak.nl

                            Comment


                            • #15
                              Re: Ben het beu!!!

                              Londerzeel dan? (wel prov. VLBRA, grenzend aan A'pen & OVL)
                              *Nikon D300s + MB-D10 + SB-900 +18-200mm f/3.5-5.6G IF-ED AF-S VR DX II + *Nikon D200 + SB-800 + 18-200mm f/3.5-5.6G IF-ED AF-S VR DX*

                              Comment

                              Working...
                              X