Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Ebay-vraagje ( geschil ?)

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Ebay-vraagje ( geschil ?)

    Ik heb onlangs een item in China gekocht ter waarde van ongeveer 4 euro.
    Een peuleschil dus.
    Echter bij aankomst bleek het ernstig beschadigd te zijn.

    4 euro of 400 euro: als je beschadigde spullen koopt ( die als NIEUW worden aangeboden ) dan voel je je bekocht.

    Onmiddelijk een foto genomen en naar de verkoper gestuurd.

    Reactie van de verkoper: we will refund you.

    Na een 4-tal dagen kwam er geen schot in de zaak, daarom de verkoper er nog eens beleefd aan herinnerd en vandaag staat het geld weer op Paypal.

    Nu zie ik echter dat de VERkoper een geschil heeft geopend waarbij hij vraagt dat ik de aankoop zou annuleren omdat ik deze per vergissing gedaan heb.

    Echter dit zie ik niet zo.
    Het item was niet in orde en de verkoper zorgde voor een refund.

    ( Edit: terugsturen is geen optie want voor dat bedrag krijg ik het niet verzonden. maar daar vroeg de verkoper ook niet naar. )


    Is dit de gebruikelijke manier van handelen ?

    Ik dacht de man gewoon een goede feedback te geven, maar wel kort te vermelden dat ik een refund heb gekregen.
    ”Dans la vie Il faut être bon - Mais pas deux fois
    Si non, on devient bonbon
    Et les gens nous mangent !"

  • #2
    Re: Ebay-vraagje ( geschil ?)

    Is een truc van de verkoper om slechte feedback te vermijden.

    Gewoon negeren, geen feedback geven en de zaak vergeten.

    Comment


    • #3
      Re: Ebay-vraagje ( geschil ?)

      Oorspronkelijk geplaatst door Tommie1 Bekijk bericht
      Is een truc van de verkoper om slechte feedback te vermijden.

      Gewoon negeren, geen feedback geven en de zaak vergeten.
      Dank U Tommie.

      Ja, dacht ik ook.
      Maar ik zou hem zowieso geen slechte feedback hebben gegeven.
      Hij leverde een slecht product, maar heeft het volledig terugbetaald, dus voor mij is dat OK.
      Alhoewel al zijn producten zo zijn vrees ik

      Dus gewoon negeren heeft geen gevolgen voor mij ?
      ”Dans la vie Il faut être bon - Mais pas deux fois
      Si non, on devient bonbon
      Et les gens nous mangent !"

      Comment


      • #4
        Re: Ebay-vraagje ( geschil ?)

        Je bent nooit verplicht feedback te geven, maar ik doe het meestal wel. In dergelijk geval gewoon neutraal.
        Slechte spullen verkopen is niet echt ok.

        Comment


        • #5
          Re: Ebay-vraagje ( geschil ?)

          Hij wil dat je de aankoop annuleert omdat hij dan geen commissie verschuldigd is aan Ebay... (zo probeert hij zijn schade nog te beperken)

          Comment


          • #6
            Re: Ebay-vraagje ( geschil ?)

            Oorspronkelijk geplaatst door VARO Bekijk bericht
            Hij wil dat je de aankoop annuleert omdat hij dan geen commissie verschuldigd is aan Ebay... (zo probeert hij zijn schade nog te beperken)
            En als ik inga op zijn verzoek ? Kan hij dan zijn geld nog terugtrekken ?
            ”Dans la vie Il faut être bon - Mais pas deux fois
            Si non, on devient bonbon
            Et les gens nous mangent !"

            Comment


            • #7
              Re: Ebay-vraagje ( geschil ?)

              Toevallig dat Ebay vaak van die idiote en waanzinnig hoge verzendkosten aanrekenen. Zijn er problemen dan betalen ze terug en zit de winst in die verzendkosten. Geef mij maar liever Aliexpress.com, altijd veel correcter en ook nog goedkoper.
              Canon 17-55 EF-S IS USM F2.8

              Comment


              • #8
                Re: Ebay-vraagje ( geschil ?)

                Oorspronkelijk geplaatst door stefaand Bekijk bericht
                Toevallig dat Ebay vaak van die idiote en waanzinnig hoge verzendkosten aanrekenen. Zijn er problemen dan betalen ze terug en zit de winst in die verzendkosten. Geef mij maar liever Aliexpress.com, altijd veel correcter en ook nog goedkoper.
                Ebay doet niets, want dat is gewoon een platform voor verkopers, net als ra***en of aliexpress.
                En bij ebay kan je net zo goed winkels met goedkope verzendkosten vinden.
                Maar ebay is gewoon meer gericht op Westerse winkels, alhoewel je er ook genoeg chinese vindt.
                En net zoals bij Ali kan je snel genoeg een selectie maken door de feedback te bekijken.

                Anyway, bij mij is het zo:
                - wil ik iets van china, dan is het Ali.
                - wil ik iets van hier of kost het evenveel hier (vb schermberscherming voor gsm): in de eerste plaats Amazon, maar als ik niet aan de gratis verzending geraak Ebay.

                Comment


                • #9
                  Re: Ebay-vraagje ( geschil ?)

                  Wanneer ik kleine dingen uit China/Hongkong bestel, zoek ik ook op gratis verzending. Ik bekijk natuurlijk wel het hele plaatje, maar mijn ervaring leert dat er meestal nauwelijks een verschil is met Aili....
                  Amazon(de) gebruik ik ook, maar dan alleen als het door Amazon zelf verkocht wordt.

                  Ik heb nog nooit ofte nimmer problemen gehad met onze Aziatische vrienden: ze zijn steeds héél correct.
                  De verzending kan soms even duren, maar het komt altijd aan.

                  De kwaliteit is meestal dik in orde. Soms zit er eens een keertje iets minder tussen, maar dat wordt dan zoals nu ook correct opgelost.

                  Kleine electronica zoals kabeltjes, adapters enz... koop ik steeds in Hongkong.
                  Ook sleeves voor de tablets of iphones koop ik daar.
                  ”Dans la vie Il faut être bon - Mais pas deux fois
                  Si non, on devient bonbon
                  Et les gens nous mangent !"

                  Comment

                  Working...
                  X