Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

anti-lens-diefstal ring van 60€ct

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • anti-lens-diefstal ring van 60€ct

    Een goed gevonden idee, alleen gaat het voor nog meer tijdsverlies zorgen en dus gemiste beelden - da's de prijs die we helaas betalen.

    Removing a lens from modern cameras is usually extremely easy. It's a great feature for photographers who switch lenses a lot, but it can also make it


    En het mooie: De ontwerpers nodigen uit om't ontwerp aan te passen aan andere camera's.

  • #2
    Re: anti-lens-diefstal ring van 60€ct

    Ik vind het een nutteloos gadget.
    Welke dief zal zich nu bezig houden met enkel de lens te stelen en de dure camera te laten staan?
    Dat zouden wel een domme dieven zijn, en meestal zijn die toch sluw en geslepen.
    Canon 90D | Tamron 10 - 24mm | Canon 24 - 70mm L
    Fujifilm X-T4 + SmallRig handgreep | Samyang 12mm f/2 | Fujinon XF 27mm f/2.8 | Fujinon 35mm f/1.4 | Fujinon XF 16-55mm f/2.8 R LM WR | Fringer EF-XF ProII | X-E2s.

    Comment


    • #3
      Re: anti-lens-diefstal ring van 60€ct

      Als de camera vasthangt aan een fotograaf is het misschien een "beter" om enkel de lens te stelen. Langs de andere kant...

      Comment


      • #4
        Re: anti-lens-diefstal ring van 60€ct

        Een geoefende dief neemt eerder de ganse fototas mee
        Minder glas dan vroeger, maar beter.

        Comment


        • #5
          Re: anti-lens-diefstal ring van 60€ct

          Lees grondig na waarom men dat gadget gemaakt heeft... - het gebeurt blijkbaar.

          Het is om te voorkomen dat men stilletjes met de lens gaat lopen. Het gebeurt blijkbaar tijdens concertfotografie. En u mag denken dat die dief dom is - hij wellicht ongemerkt met een lens van >= 1000€ gaan lopen (meestal hebben fotografen een 24-70 en een 70-200 mee).

          Als je zelf ooit beroofd geworden bent - word je vanzelf gevoeliger voor dat soort details (net zoals je watervrees krijgt als je camera 2x zou verzuipen in een of andere rivier/meer).

          Bij mij heeft men een keer de hele tas gestolen - de andere keer een lens uit een tas. Dus waarom zou men geen lens stelen die op een camera hangt te bengelen. Die camera kan stevig vastzitten - maar die lens is er snel afgehaald. En voor 60eurocent zelf kunnen printen - da's bijna gratis. En dan kan je dat aanwenden als je je begeeft met meerdere camera's in een menigte - waarom niet?

          Dus nutteloos? LG mag dat uiteraard denken (want als je veel wisselt van lens wil je deze optie zeker niet) - ik vindt het wel het overwegen/evt. aanpassen waard - vandaar ook dat ik 't gepost heb.

          Net zoals elke antidiefstal-maatregel moet je altijd case per case de afweging maken - loont dit? Of hindert 't meer dan het oplevert.

          Comment


          • #6
            Re: anti-lens-diefstal ring van 60€ct

            Ok, ik weet wat je bedoeld hoor, maar denk nu even logisch na.
            Een lens uit uw tas pikken zal wel ongemerkt gebeuren, een camera met lens erop ook, zo snugger zijn die gasten wel.
            Een dief die daarop uit is is nooit alleen. Meestal zijn ze met drie of nog meer.
            Maar als die camera met lens aan uw nek hangt zal je wel merken dat men aan het foefelen is en een 24-70 of 70-200 die op uw camera plots +/- een halve kilo lichter weegt..........
            Enfin ja, als je daar in gelooft dan moet je dat kopen, maar ik geef daar geen cent voor.
            En natuurlijk dat de verkoper/uitvinder van dat ding voorbeelden aanhalen.
            Onlangs nog een boel tips gezien op TV wat je zeker niet mag doen en hoe je diefstal kunt voorkomen.
            Canon 90D | Tamron 10 - 24mm | Canon 24 - 70mm L
            Fujifilm X-T4 + SmallRig handgreep | Samyang 12mm f/2 | Fujinon XF 27mm f/2.8 | Fujinon 35mm f/1.4 | Fujinon XF 16-55mm f/2.8 R LM WR | Fringer EF-XF ProII | X-E2s.

            Comment


            • #7
              Re: anti-lens-diefstal ring van 60€ct

              Ik vind het eigenlijk best grappig wat hij hier schrijft
              Mark’s Lens Safe is an extremely cheap 3D-printed ring that makes it harder to remove a lens and impossible to do with one hand
              Toch zie je op het laatste filmpje dat hij er de lens afhaalt met één hand

              In ieder geval, wie zich er veiliger bij voelt moet dit gewoon doen en dat kan je niet voor anderen beslissen

              grts
              Sieg
              Voor meer foto's ; www.sieg.be

              Comment


              • #8
                Re: anti-lens-diefstal ring van 60€ct

                Zo hebben ze ook de wielklem uitgevonden zodat ze niet je wielen kunnen stelen wanneer je voor een verkeerslicht staat te wachten: dat geeft je een veilig gevoel.

                Comment


                • #9
                  Re: anti-lens-diefstal ring van 60€ct

                  Oorspronkelijk geplaatst door Sieg Bekijk bericht
                  Ik vind het eigenlijk best grappig wat hij hier schrijft
                  Toch zie je op het laatste filmpje dat hij er de lens afhaalt met één hand

                  In ieder geval, wie zich er veiliger bij voelt moet dit gewoon doen en dat kan je niet voor anderen beslissen

                  grts
                  Sieg
                  Die ringen zijn in België vanaf 1 april verkrijgbaar.

                  Comment


                  • #10
                    Re: anti-lens-diefstal ring van 60€ct

                    Oorspronkelijk geplaatst door LG Bekijk bericht
                    Ok, ik weet wat je bedoeld hoor, maar denk nu even logisch na.
                    Een lens uit uw tas pikken zal wel ongemerkt gebeuren, een camera met lens erop ook, zo snugger zijn die gasten wel.
                    Een dief die daarop uit is is nooit alleen. Meestal zijn ze met drie of nog meer.
                    Maar als die camera met lens aan uw nek hangt zal je wel merken dat men aan het foefelen is en een 24-70 of 70-200 die op uw camera plots +/- een halve kilo lichter weegt..........
                    Enfin ja, als je daar in gelooft dan moet je dat kopen, maar ik geef daar geen cent voor.
                    En natuurlijk dat de verkoper/uitvinder van dat ding voorbeelden aanhalen.
                    Onlangs nog een boel tips gezien op TV wat je zeker niet mag doen en hoe je diefstal kunt voorkomen.
                    u heeft zeker niet de commentaren onder het artikel gelezen, het wordt regelmatig gedaan tijdens concerten, en ik neem aan in een drukke menigte dat je dat niet direct opmerkt.
                    en dat het voor uw manier van fotograferen niet handig is wel toch niet zeggen dat het voor een ander niet geweldig kan zijn?
                    Wil je eens een andere vakantie dan anders: www.kaichitravel.nl
                    Our English website: www.kaichitravel.com
                    Breng eens een bezoekje aan Siberie!

                    Comment


                    • #11
                      Re: anti-lens-diefstal ring van 60€ct

                      Het is inderdaad een hulpmiddeltje dat het iets moeilijker maakt, en 't kost bijna niks - maar 't is dan ook maar geschikt voor wie met 2 camera's met elk een lens er op wil fotograferen. Als je moet wisselen wordt 't ellende en tijdsverlies - dat is wat ik van't artikel maak. En 60ct - dat is qua kostprijs bijna niks.
                      Als ik een Sony versie voor e-mount en eentje voor a-mount kan vinden (of zelf ontwerpen) dan overweeg ik dat zeker (ook al gaan we dat misschien maar 1x per jaar bezigen).
                      Het doel is uzelf net niet te veel te plagen, en de dief een paar seconden extra te laten verliezen - dat volstaat soms. Waarom zetten mensen een zo'n slot op hun stuur (van de auto of de fiets)?
                      Het is zowaar een levendige discussie over een onderwerp van 60ct - dat op zich is goed voor de webmaster z'n statistiekjes.

                      Comment


                      • #12
                        Re: anti-lens-diefstal ring van 60€ct

                        Oorspronkelijk geplaatst door mutley69 Bekijk bericht
                        Lees grondig na waarom men dat gadget gemaakt heeft... - het gebeurt blijkbaar.
                        Daar had ik geen idee van, bedankt om te delen.

                        Comment


                        • #13
                          Re: anti-lens-diefstal ring van 60€ct

                          Je zult ervan verschieten hoeveel camera's er rondslingeren back-en onstage tijdens festivals..
                          Life through a lens..

                          Comment


                          • #14
                            Re: anti-lens-diefstal ring van 60€ct

                            Och ja, ik heb ook op een open deur dag al mijn camera geleend aan iemand die ik nog nooit gezien had. Heb die camera en lens nog altijd. Anecdotes ga je altijd vinden.

                            Comment


                            • #15
                              Re: anti-lens-diefstal ring van 60€ct

                              Een objectief blijft ook zijn waarde meer behouden een toestel is na 2 jaar tegenwoordig reeds voorbijgestreefd en verliest veel meer van zijn waarde.

                              Comment

                              Working...
                              X