Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Vuurtoren aan de Ijzermonding

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • [Oordeel] Vuurtoren aan de Ijzermonding



    De vuurtoren van Nieuwpoort op de rechteroever aan de Ijzermonding...



    Lighthouse Nieuwpoort
    by Smets84, on Flickr


    Na lange tijd nog eens een post van mij op dit forum.

    Allen hartelijk dank voor het bekijken en bij voorbaat dank voor de eventuele reacties die, zoals destijds, altijd zeer geapprecieerd worden.

    Met vriendelijke groeten,
    Smets84.





  • #2
    Re: Vuurtoren aan de Ijzermonding

    Fraai gecomponeerde foto. Je zou zelfs het golvende hekwerk als substituut van de branding kunnen zien. Knap gemaakt!
    http://www.smuttynose.nl

    Comment


    • #3
      Re: Vuurtoren aan de Ijzermonding

      Mooie opname, vooral de omzetting en het lichtspel zijn heel geslaagd hier

      grts
      Sieg
      Voor meer foto's ; www.sieg.be

      Comment


      • #4
        Re: Vuurtoren aan de Ijzermonding

        De foto moest ik even in laten werken, maar daarna zag ik dat je een pracht foto gemaakt hebt.
        Ondanks de drukte rechts kom je toch bij de vuurtoren terecht. Ook natuurlijk door de vuurtoren "in het licht" te zetten.
        Mijn kritisch oog ziet echter wel wat bewerkingssporen , pal tegen de toren. Even wegwerken en het is perfect !
        Nikon D500 en D7100 + Tokina 11-16 F2.8 + Nikon 17-55 F2.8 + Nikon 70-200 F4

        Vriendelijke groeten, Johan

        Comment


        • #5
          Re: Vuurtoren aan de Ijzermonding

          Heel mooie opname, mag zo aan de muur!

          Comment


          • #6
            Re: Vuurtoren aan de Ijzermonding

            Effenaf prachtig
            bedankt om te kijken of te reageren, frans !

            Comment


            • #7
              Re: Vuurtoren aan de Ijzermonding

              Ik sluit mij graag aan bij vorige commentaren. Heel mooie plaat met knap licht. Het formaat en de vignettering(?) maken het af.
              Groetjes, Marchristan.

              Comment


              • #8
                Re: Vuurtoren aan de Ijzermonding

                heel knappe compo
                Peter
                mijn website : klik

                Comment


                • #9
                  Re: Vuurtoren aan de Ijzermonding

                  Knappe zwart wit, en zorgvuldig uitgekozen compo.
                  Mooi werk!
                  mvg Christophe.

                  Comment


                  • #10
                    Re: Vuurtoren aan de Ijzermonding

                    Nice one !
                    deka
                    There is a crack in everything, that's how the light gets in. ( L. Cohen )

                    Comment


                    • #11
                      Re: Vuurtoren aan de Ijzermonding

                      het licht links op het staketsel is ook buitengewoon mooi.
                      mijn nieuwe website (al is er nog wat sleutelwerk aan) : www.fotografiepieter.be

                      Comment


                      • #12
                        Re: Vuurtoren aan de Ijzermonding

                        Mooi! Eindelijk eens een andere foto van de vuurtoren.
                        https://www.flickr.com/photos/97971414@N07/albums

                        Comment


                        • #13
                          Re: Vuurtoren aan de Ijzermonding

                          Vanuit die hoek heb ik de vuurtoren nog niet gezien. Mooi gedaan en fraaie zwart-wit-omzetting.

                          Comment


                          • #14
                            Re: Vuurtoren aan de Ijzermonding

                            Heerlijk beeld..
                            Prachtig het strijklicht op de planken links, en erg fijne compo met een natuurlijke lijn die je naar de vuurtoren brengt..
                            Nikon D500+ Tokina 11-16mm F2.8, Nikkor 17-55 F2.8, Nikkor 70-200 F4, Sigma 150 F2.8 OS, Nikkor 200-500 F5.6
                            MIJN WEBSITE

                            Comment


                            • #15
                              Re: Vuurtoren aan de Ijzermonding

                              Iedereen hartelijk bedankt voor de mooie reacties


                              Oorspronkelijk geplaatst door olivetti Bekijk bericht
                              Fraai gecomponeerde foto. Je zou zelfs het golvende hekwerk als substituut van de branding kunnen zien. Knap gemaakt!
                              Het hek als rollende golf... Zo had ik het nog niet bekeken, maar je hebt gelijk.
                              Bedankt voor de reactie, Olivetti!

                              Oorspronkelijk geplaatst door Sieg Bekijk bericht
                              Mooie opname, vooral de omzetting en het lichtspel zijn heel geslaagd hier

                              grts
                              Sieg
                              Bedankt, Sieg!

                              Oorspronkelijk geplaatst door Johan1956 Bekijk bericht
                              De foto moest ik even in laten werken, maar daarna zag ik dat je een pracht foto gemaakt hebt.
                              Ondanks de drukte rechts kom je toch bij de vuurtoren terecht. Ook natuurlijk door de vuurtoren "in het licht" te zetten.
                              Mijn kritisch oog ziet echter wel wat bewerkingssporen , pal tegen de toren. Even wegwerken en het is perfect !
                              Bedankt, Johan !. Het was mijn bedoeling de lucht niet egaal grijs te houden of gradueel grijs. Met donkere en lichtere gebieden wou ik meer 'drama' bereiken. Ik zal er de komende dagen wat aan sleutelen om het wat onopvallender te maken .

                              Oorspronkelijk geplaatst door dwarsligger Bekijk bericht
                              Heel mooie opname, mag zo aan de muur!
                              Bedankt, dwarsligger!


                              Oorspronkelijk geplaatst door Frakske Bekijk bericht
                              Effenaf prachtig
                              Bedankt, Frakske!


                              Oorspronkelijk geplaatst door Marchristan Bekijk bericht
                              Ik sluit mij graag aan bij vorige commentaren. Heel mooie plaat met knap licht. Het formaat en de vignettering(?) maken het af.
                              Groetjes, Marchristan.
                              Bedankt. Het was een combinatie van vignettering en graduele filters.


                              Oorspronkelijk geplaatst door blauwzwart Bekijk bericht
                              heel knappe compo
                              Peter
                              Bedankt, Peter!

                              Oorspronkelijk geplaatst door stephenstoph Bekijk bericht
                              Knappe zwart wit, en zorgvuldig uitgekozen compo.
                              Mooi werk!
                              mvg Christophe.
                              Bedankt, Christophe!


                              Oorspronkelijk geplaatst door deka Bekijk bericht
                              Nice one !
                              deka
                              Dank u, deka!


                              Oorspronkelijk geplaatst door Iegienie Bekijk bericht
                              het licht links op het staketsel is ook buitengewoon mooi.
                              Bedankt, Iegienie. Het licht was toen ook mooi. De foto werd nog redelijk in de voormiddag genomen; het 'golden hour' was al lang voorbij maar toch was het licht nog mooi. Daarom heb ik ook even getwijfeld of ik überhaupt wel voor zwart-wit zou gaan.


                              Oorspronkelijk geplaatst door evelynvancky Bekijk bericht
                              Mooi! Eindelijk eens een andere foto van de vuurtoren.
                              Bedankt, evelynvancky!

                              Oorspronkelijk geplaatst door Appendix Bekijk bericht
                              Vanuit die hoek heb ik de vuurtoren nog niet gezien. Mooi gedaan en fraaie zwart-wit-omzetting.
                              Bedankt, appendix!

                              Oorspronkelijk geplaatst door jos82 Bekijk bericht
                              Heerlijk beeld..
                              Prachtig het strijklicht op de planken links, en erg fijne compo met een natuurlijke lijn die je naar de vuurtoren brengt..
                              Bedankt, Jos!



                              Mvg.,
                              Smets84.

                              Comment

                              Working...
                              X