Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Ps cs6 en canon 5d mark iv

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Ps cs6 en canon 5d mark iv

    na aankoop van Canon EOS 5D mark IV
    kan m'n foto's niet meer open in de CS6.
    Nu geprobeerd de cameraraw 9.8 te downloaden geeft als gelukt aan maar als ik de CameraRaw open dan staat er nog steeds 9.1.

    werk met Apple.

    iemand die hetzelfde heeft voor gehad en een oplossing gevonden heeft ?
    groetjes Ingrid


  • #2
    Re: Ps cs6 en canon 5d mark iv

    volgens adobe kan je met cs6 niet upgraden naar raw 9.8

    CS6 can only use Adobe Camera Raw through version 9.1.1. You would need to upgrade Photoshop in order to use Camera Raw 9.7.

    Comment


    • #3
      Re: Ps cs6 en canon 5d mark iv

      Oorspronkelijk geplaatst door ddavid Bekijk bericht
      volgens adobe kan je met cs6 niet upgraden naar raw 9.8

      CS6 can only use Adobe Camera Raw through version 9.1.1. You would need to upgrade Photoshop in order to use Camera Raw 9.7.

      http://blogs.adobe.com/lightroomjour...available.html

      hier staat rechts nochthans CS6 bij


      https://www.dropbox.com/s/xu3k7p5cw1...07.42.jpg?dl=0

      en die 9.7 is vr de CC denk ik
      groetjes Ingrid

      Comment


      • #4
        Re: Ps cs6 en canon 5d mark iv

        als je nog zit met 9.11 voor cs6 , en je hebt cc dan kan je naar 9.8
        heb je geen cc , dan kan je enkel nog omzetten naar dng

        Comment


        • #5
          Re: Ps cs6 en canon 5d mark iv

          Oorspronkelijk geplaatst door ddavid Bekijk bericht
          als je nog zit met 9.11 voor cs6 , en je hebt cc dan kan je naar 9.8
          heb je geen cc , dan kan je enkel nog omzetten naar dng
          ok bedankt, gedaan omzetting, maar je bestanden worden wel kleiner zelfs als je volledige groote behoud
          groetjes Ingrid

          Comment


          • #6
            Re: Ps cs6 en canon 5d mark iv

            Ik heb intussen je email beantwoord, dus ga ik er hier niet opnieuw op antwoorden. Als je bang bent dat je info zou verliezen, met van CR2 naar DNG te converteren (maar daar heb ik zelf vroeger nooit wat van gemerkt): hou dan zeker je RAWs bij tot je een oplossing in de toekomst vindt.

            Een vraag aan kenners van PS Elements: dat programma beschikt tegenwoordig toch ook over ACR, niet?
            Last edited by LesC; 1 februari 2017, 22:38.
            BD1166BE. CANON camera's (7D, G9), objectieven van 10 t/m 400mm, en Speedlite 580EX II - Manfrotto tripod 190CXPro4 + Markins Q3 -  M1 iMac 24" - 16GB RAM - 2TB SSD (MacOS Sonoma 14.4) - iPhone XR (iOS 17.4) + iPad5 WiFi (iPadOS 16.7.6)

            Comment


            • #7
              Re: Ps cs6 en canon 5d mark iv

              Oorspronkelijk geplaatst door MG-TF Bekijk bericht
              hier staat rechts nochthans CS6 bij


              https://www.dropbox.com/s/xu3k7p5cw1...07.42.jpg?dl=0

              en die 9.7 is vr de CC denk ik
              Dit is wat ik in de -vermoedelijk zeer slechte- NL vertaling lees:



              (Ik zou eigenlijk naar het originele Engels moeten zoeken, maar op dit uur van de dag begin ik daar niet aan).
              Ik interpreteer die NL vertaling als: voor Bridge en Photoshop CS6, lees 9.1.1 ipv 9.8.
              En 9.1.1 is de allerlaatste ACR plugin voor CS6.
              BD1166BE. CANON camera's (7D, G9), objectieven van 10 t/m 400mm, en Speedlite 580EX II - Manfrotto tripod 190CXPro4 + Markins Q3 -  M1 iMac 24" - 16GB RAM - 2TB SSD (MacOS Sonoma 14.4) - iPhone XR (iOS 17.4) + iPad5 WiFi (iPadOS 16.7.6)

              Comment


              • #8
                Re: Ps cs6 en canon 5d mark iv

                Oorspronkelijk geplaatst door LesC Bekijk bericht
                Ik heb intussen je email beantwoord, dus ga ik er hier niet opnieuw op antwoorden. Als je bang bent dat je info zou verliezen, met van CR2 naar DNG te converteren (maar daar heb ik zelf vroeger nooit wat van gemerkt): hou dan zeker je RAWs bij tot je een oplossing in de toekomst vindt.

                Een vraag aan kenners van PS Elements: dat programma beschikt tegenwoordig toch ook over ACR, niet?
                bedankt,ondertussen al wat mail verkeer met je gehad, bedankt. elements weet ik niet, heb enkel PS CS6
                groetjes Ingrid

                Comment

                Working...
                X