Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Lens voor safari

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Lens voor safari

    Hallo, ik ben nieuw op het forum en ik heb een vraag over lenzen.
    In november ga ik naar Namibië en ik zou graag mijn uitrusting wat uitbreiden ( ik bezit nu een Canon 700 D met 18-135mm lens en een 50mm 1.8). De bedoeling is om de nieuwe lens te gebruiken op safari, maar als ik thuis ben fotografeer ik eigenlijk nooit wildlife. Ik twijfel tussen de Canon 70-200 mm 2.8 IS (tweedehands) of de sigma 150-600 mm DG Contemporary (nieuw).
    Momenteel neig ik meer om de 70-200 mm te kopen omdat ik dan bij overstap naar full frame direct een zeer goed en bruikbare lens heb. Hebben jullie ervaring met de 70-200 mm op crop body's of met op safari gaan met een minder groot zoombereik?

    Dank bij voorbaat en groetjes,

    Quentin

  • #2
    Re: Lens voor safari

    Ik zou gaan voor de sport uitvoering van de Sigma.

    Volgens deze testen doet hij het ook goed op full frame.
    Neem ook even de Tamron (SP 150-600mm f/5-6.3 Di VC USD) variant mee met je vergelijk.

    Over de 70-200 2.8 IS, het is nog altijd een dijk van een camera. Maar de nieuwere versie zou beter zijn.
    Ik zou er hoogstens een 1,4 extender tussen zetten. Je zou ook is kunnen kijken naar de 100-400L IS versie 1 tweedehands. Deze heeft net wat meer bereik.
    Waar een wil is, is een weg
    ---------------------------------

    Comment


    • #3
      Re: Lens voor safari

      Oorspronkelijk geplaatst door Quentin Salembier Bekijk bericht
      Hallo, ik ben nieuw op het forum en ik heb een vraag over lenzen.
      In november ga ik naar Namibië en ik zou graag mijn uitrusting wat uitbreiden ( ik bezit nu een Canon 700 D met 18-135mm lens en een 50mm 1.8). De bedoeling is om de nieuwe lens te gebruiken op safari, maar als ik thuis ben fotografeer ik eigenlijk nooit wildlife. Ik twijfel tussen de Canon 70-200 mm 2.8 IS (tweedehands) of de sigma 150-600 mm DG Contemporary (nieuw).
      Momenteel neig ik meer om de 70-200 mm te kopen omdat ik dan bij overstap naar full frame direct een zeer goed en bruikbare lens heb. Hebben jullie ervaring met de 70-200 mm op crop body's of met op safari gaan met een minder groot zoombereik?

      Dank bij voorbaat en groetjes,

      Quentin
      Wanneer je thuis niet aan natuurfotografie doet kun je beter voor een breder inzetbaar objectief kiezen zoals de 70-200. Bij dat dierentuin bezoek in Namibië (safari) kom je zo dicht bij die beesten dat je eerder een groothoek nodig hebt.

      Comment


      • #4
        Re: Lens voor safari

        Ik weet niet of "Eenbes" al in Namibië was, maar stellen dat je zo dicht bij de beesten komt dat je eerder een groothoek nodig hebt, is de waarheid toch geweld aandoen. Voor de kleine schuwe dieren en voor de vogels heb je toch wel wat mm nodig. Als je de grotere diersoorten beeldvullend wil weergeven, heb je die mm ook geregeld nodig.

        Via http://forum.belgiumdigital.com/f57/...al-532461.html vind je ook al antwoorden op je vragen en het onderwerp komt nog meermaals aan bod in de rubriek reisfotografie.

        Veel plezier in Namibië. ik heb er in ieder geval van genoten.

        Comment


        • #5
          Re: Lens voor safari

          Als Namibie = etosha dan is een 70-200 + een 2.0 tc prima te doen op een crop body. Je zal wat compromis moeten sluiten. Soms zijn de beestjes dicht bij aan de waterput soms ook niet.
          BD0497BE : Nikon body + glas
          www.RudyVerrijt.info

          Comment


          • #6
            Re: Lens voor safari

            Alvast bedankt voor de informatie, ik had nog niet goed gekeken in de andere rubrieken en zal deze ook eens uitpluizen.
            Last edited by Quentin Salembier; 1 februari 2017, 19:42.

            Comment


            • #7
              Re: Lens voor safari


              Dit zijn er van etosha, wel al een aantal jaar geleden. Grotendeels van aan de waterputten, maar ook op de vlakte zijn er mogelijkheden. Er zijn daar maar 3 problemen : stof, stof & stof. Veel succes, Namibië is een top locatie
              BD0497BE : Nikon body + glas
              www.RudyVerrijt.info

              Comment


              • #8
                Re: Lens voor safari

                Oorspronkelijk geplaatst door JePe Bekijk bericht
                Er zijn daar maar 3 problemen : stof, stof & stof.
                Neem dan wel een extender met rubberen afdichtingen
                Waar een wil is, is een weg
                ---------------------------------

                Comment


                • #9
                  Re: Lens voor safari

                  Oorspronkelijk geplaatst door JePe Bekijk bericht
                  http://www.rudyverrijt.info/Nature/Namibie-Etosha-2008/
                  Dit zijn er van etosha, wel al een aantal jaar geleden. Grotendeels van aan de waterputten, maar ook op de vlakte zijn er mogelijkheden. Er zijn daar maar 3 problemen : stof, stof & stof. Veel succes, Namibië is een top locatie
                  Zijn al deze foto's met een 70-200mm genomen?

                  Comment


                  • #10
                    Re: Lens voor safari

                    Oorspronkelijk geplaatst door Quentin Salembier Bekijk bericht
                    Zijn al deze foto's met een 70-200mm genomen?
                    Sommige maar grootste deel met een 200-400. Het is daarom dat ik zeg een 70-200 + een 2.0 tc te nemen als dit maar een eenmalig project
                    BD0497BE : Nikon body + glas
                    www.RudyVerrijt.info

                    Comment


                    • #11
                      Re: Lens voor safari

                      Oorspronkelijk geplaatst door JePe Bekijk bericht
                      Sommige maar grootste deel met een 200-400. Het is daarom dat ik zeg een 70-200 + een 2.0 tc te nemen als dit maar een eenmalig project
                      Ok, dank u voor het advies

                      Comment

                      Working...
                      X