Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

fuif fotografie

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • fuif fotografie

    hey
    ik heb een vraagje inverband met fuif fotografie
    wat voor flitser kan ik daarvoor best gebruiken?
    een gewoone speedlight flitser of een ringlight flitser

  • #2
    Re: fuif fotografie

    Een gewone speedlite. Een ringflitser is wellicht meer geschikt voor macrofotografie.

    Comment


    • #3
      Re: fuif fotografie

      Wat bedoel je met een ringflitser??
      Ik heb een Sigma gehad,nu nog 2 Canons.Maar die zijn voor macro ontworpen.Dus not done.
      Er bestaat een soort ringflitsers voor fashion,adapters voor speedlight die een ringflits simuleren.
      Wat de eerste kosten ???,de tweede zijn goedkoper.Even Googlen..
      Maar of dat allemaal practisch voor op een fuif??
      Ik denk dat die vnl. ontworpen zijn voor portret.
      Heb er geen ervaring mee.

      Comment


      • #4
        Re: fuif fotografie

        http://www.shoot.be/art/147286/wat-k...-ringflitser-/

        Voor een fuif zou ik gewoon een speedlght gebruiken dat is het meest polyvalent.

        Ringflitsen (studio) zijn manuele flitsen, je moet dus je licht gaan meten met een flitsmeter bij elke verandering in afstand.
        De Rayflash (schuift over je speedlight) kan wel in ttl maar je gaat ermee veel te veel kracht verliezen zodat je enkel van kortbij ermee kunt werken.
        Wil je ook dit soort foto's maken samen met Belgiumdigital?

        Hou dan zeker het Shooting Days en het BD-mededelingen forum in de gaten!

        Comment


        • #5
          Re: fuif fotografie

          ik werk met een gewone reportageflitser, ik doe het te weinig om je echt tips te geven over de instellingen. Ik moet er zelf altijd naar zoeken en ze verschillen ook telkens van fuif tot fuif.

          Comment


          • #6
            Re: fuif fotografie

            Gebruik gewoon een speedlite, zet je sluitertijd zo dat je nog omgevingslicht vangt (1/15 of zo), diafragma open, ISO automatisch en je flitser in TTL met 2/3 stop flitscompensatie naar onder. Daar moet je even mee experimenteren, kan een beetje minder of meer zijn, maar zoiets zou wel moeten werken. Sluitertijd langer voor meer omgevingslicht, korter voor minder. Je flitser zorgt ervoor dat je onderwerp belicht is zoals het moet. Succes!
            ______
            www.vue.photo

            Comment

            Working...
            X